AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Det begynner noen uker i forkant av eksamen. Jeg sover dårlig, spiser lite og har mye vondt i magen og kroppen generelt. En uke før eksamen får jeg panikkanfall, kaster opp, har influensalignende symptomer i kroppen der det føles ut som alt "låser" seg. På grunn av dette får jeg migrene og voldsomme ryggsmerter. Så ille at jeg verken klarer å sitte eller lese. Et par dager før eksamen rakner alt. Enda jeg har stått på og lest i månedsvis, blir jeg fullstendig handlingslammet og klarer ikke gjøre noe. Jeg skjelver, klarer ikke organisere tankene, og føler jeg glemmer alt jeg har pugget. Jeg gråter, prøver å sove, men er så oppjaget at det får jeg heller ikke til. Fullstendig utmattet. På eksamen har jeg levert blankt fordi jeg ikke klarer samle tankene. Tidvis er det så ille når det står på som verst at jeg synes selvmord virker som en grei utvei (jeg hadde nok aldri begått selvmord, men at jeg tenker tanken, er skummelt..) Er det noen som har erfaring med dette? Finnes det beroligende midler eller lignende? Anonymous poster hash: ed339...110
Wonderbitch Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Jeg tror ikke piller er løsningen, du må jo kunne tenke klart for å prestere nogenlunde bra. Men om du får hjelp (av psykolog f.eks) til å endre reaksjonsmønster når de tankene først kommer? Kognitiv terapi har jeg hørt det skal være mye hjelp i.
Summers Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 (endret) Sjekk med helsetjenesten på skolen om de har kurs i eksamensmestring og terapitimer.. Endret 9. februar 2015 av Summers 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå