Gå til innhold

Tog til Lakselv/Nord Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg tenkte å besøke kjæresten min i Porsanger. Men flybilletten tur retur er på 5000 kr. Det er altfor dyrt for meg men vi trenger virkelig å se hverandre.

Er det noen som vet om det går noe tog e.l. til Lakselv?

Anonymous poster hash: f1844...f15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, togskinnene slutter på Fauske i Nordland. Da er du ikke lenger enn halvveis omtrent.

Alternativ til fly er buss, men det tar tid!

• Liker 2
Skrevet

Det går ikke tog til Porsanger.

Skal du til Porsanger må du fly. Eller du kan selvsagt sy sammen en tur med tog, buss, hurtigrute osv. Det billigste alternativet er nok fly.

Skrevet

Nei, togskinnene slutter på Fauske i Nordland. Da er du ikke lenger enn halvveis omtrent.

Alternativ til fly er buss, men det tar tid!

Buss fra Fauske til Porsanger mener du? :) hvis det tar tid går det bra, jeg kan dra en dag før!

Det går ikke tog til Porsanger.

Skal du til Porsanger må du fly. Eller du kan selvsagt sy sammen en tur med tog, buss, hurtigrute osv. Det billigste alternativet er nok fly.

Skjønner, så det blir vanskelig å finne noe billigere egentlig?

Skrevet (endret)

Alternativt ta fly til Tromsø, som har flere avganger, og ta buss derfra.

Nei, Tromsø blir for langt unna. Men det går fint å ta fly til Alta, derfra er det bare 12 mil til Porsanger.

Vet ikke flybilletter du har sett, men de jeg så hos Norwegian var ikke så dyre. Regner med at det er vinterferien du har tenkt deg på tur?

Endret av Kontormus
Skrevet

Buss fra Fauske til Porsanger mener du? :) hvis det tar tid går det bra, jeg kan dra en dag før!

Tror du må dra mer enn en dag i forveien. Jeg anbefaler deg å ta frem er kart over Norge slik at du kan se på avstandene her. Det er MYE lengre enn du tror. (jeg antar at du bor langt sørpå....) Du kan som nevnt ta fly til Tromsø, og deretter buss. Det er likvel en komplisert reise uten fly. Du finner mer info om reisemuligheter på www.nordnorge.com

• Liker 2
Skrevet

Alternativt ta fly til Tromsø, som har flere avganger, og ta buss derfra.

Nei, Tromsø blir for langt unna. Men det går fint å ta fly til Alta, derfra er det bare 12 mil til Porsanger.

Vet ikke flybilletter du har sett, men de jeg så hos Norwegian var ikke så dyre. Regner med at det er vinterferien du har tenkt deg på tur?

Jøss, det var faktisk billige billetter til Alta :) nå er jeg veldig dårlig på dette, men jeg får ikke til å finne noen buss som går fra Alta til Lakselv, jeg prøvde på bussekspressen.

Nei, jeg reiser i slutten av den måneden her!

Tror du må dra mer enn en dag i forveien. Jeg anbefaler deg å ta frem er kart over Norge slik at du kan se på avstandene her. Det er MYE lengre enn du tror. (jeg antar at du bor langt sørpå....) Du kan som nevnt ta fly til Tromsø, og deretter buss. Det er likvel en komplisert reise uten fly. Du finner mer info om reisemuligheter på www.nordnorge.com

Ok, da kan det hende jeg heller tar flyet til Alta slik som kontormus foreslo over her. Tusen takk for at du svarte :)

Ts

Skrevet

Togskinnene stopper i Bodø, ikke fauske :) fra bodø kan man reise videre med enten fly, buss, hurtigrute eller hurtigbåt.

Skrevet

jeg vil minne dere om at toget stopper i Narvik. nei, det går ikke via Norge, men det stopper fra Oslo i Narvik.

• Liker 1
Skrevet

jeg vil minne dere om at toget stopper i Narvik. nei, det går ikke via Norge, men det stopper fra Oslo i Narvik.

Man kan reise med tog til Narvik, men da går det gjennom Sverige. Innenlands går det ikke lengre enn Bodø.
Skrevet

Ville også anbefalt å fly til Alta. Hvis du mot formodning i tillegg er i alderen for ungdomsbillett er prisene enda mer overkommelige, da kan f.eks. du fly med Norwegian fra Oslo for 399. Uansett ikke så fryktelig dyrt, noen hundrelapper hver vei.

Det går buss fra Alta til Lakselv hver dag. Det er buss 105 i linken du fikk over som gjelder, hvis det ikke er forandret. Husk medbrakt underholdning til bussturen, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: f9f1f...42a
Skrevet

Se linken kontormus la ved. Bussen mellom Alta og Kirkenes går innom Lakselv. Bare husk å sjekke hvilke dager for den går bare noen få ganger i uken.

Skrevet

Det går buss fra Alta til Lakselv hver dag.

Stryk det. Jeg tror i hvert fall det er alle hverdager, men jeg får ta et lite forbehold. Antar uansett du sjekker sånt før du drar, men det er altså Kirkenes-bussen du bør se på.

Skrevet

Hei, TS her.

Jeg prøvde å sjekke tog og buss til Lakselv.

Det ser ut som jeg kan ta toget fra Oslo S til Fauske på en torsdag, og ankomme Fauske kl 08:25 på fredagen. Derifra prøvde jeg å finne buss videre til Lakselv, men det ser ikke ut som om det er noen busser som går.

Her er tog til Fauske:
https://www.nsb.no/bestill/velg-togavgang?arrivalDate=28.02.2015&arrivalHour=16%3A37&activateEnvironmentCalculator=true&bookingPassengerExtrasAnimalsallowed=0&bookingPassengerExtrasClosetodog=0&bookingPassengerExtrasPetfree=0&bookingPassengerExtrasStroller=0&from=100000&passengerType1=1&passengers=1&portable=false&redirect_to=https://www.nsb.no/bestill/velg-togavgang&returnDate=01.03.2015&returnHour=18&to=1385000&type=returnhttps://www.nsb.no/bestill/velg-togavgang?arrivalDate=28.02.2015&arrivalHour=16%3A37&activateEnvironmentCalculator=true&bookingPassengerExtrasAnimalsallowed=0&bookingPassengerExtrasClosetodog=0&bookingPassengerExtrasPetfree=0&bookingPassengerExtrasStroller=0&from=100000&passengerType1=1&passengers=1&portable=false&redirect_to=https://www.nsb.no/bestill/velg-togavgang&returnDate=01.03.2015&returnHour=18&to=1385000&type=return

Og her prøver jeg å finne buss til Lakselv:
http://www.177nordland.no/?ac_id=286&ac_parent=280

Ang. fly til Alta, så ser det ut som de flyr TIL, men hjemreisen er det ingen avganger.(utsolgt)..
http://www.norwegian.no/fly/velg-flyvning/?D_City=OSLALL&A_City=ALF&TripType=2&D_Day=27&D_Month=201502&R_Day=01&R_Month=201503&AdultCount=1&ChildCount=0&InfantCount=0

Håper noen kan hjelpe meg, det hadde betydd veldig mye :)

Kanskje du finner en buss fra flyplassen her:

http://177finnmark.no/Rutetabeller/buss

Har aldri vært så god med bussruter og sånn, forstår ikke dette helt. :(

Togskinnene stopper i Bodø, ikke fauske :) fra bodø kan man reise videre med enten fly, buss, hurtigrute eller hurtigbåt.

Ringte NSB og spurte, hun damen sa at Fauske var nærmest.

Ville også anbefalt å fly til Alta. Hvis du mot formodning i tillegg er i alderen for ungdomsbillett er prisene enda mer overkommelige, da kan f.eks. du fly med Norwegian fra Oslo for 399. Uansett ikke så fryktelig dyrt, noen hundrelapper hver vei.

Det går buss fra Alta til Lakselv hver dag. Det er buss 105 i linken du fikk over som gjelder, hvis det ikke er forandret. Husk medbrakt underholdning til bussturen, for å si det sånn.

Jeg er 20 år, regnes jeg da som ungdom?

Jeg fant ikke noe buss 105 dessverre...

Se linken kontormus la ved. Bussen mellom Alta og Kirkenes går innom Lakselv. Bare husk å sjekke hvilke dager for den går bare noen få ganger i uken.

Hvilken av bussene er dette?

Stryk det. Jeg tror i hvert fall det er alle hverdager, men jeg får ta et lite forbehold. Antar uansett du sjekker sånt før du drar, men det er altså Kirkenes-bussen du bør se på.

Enten er det jeg som er veldig dårlig på sånt, eler så finnes den ikke!

Skrevet (endret)

Må se på dette, hvilke datoer ønsker du å reise TS?

Ok, ser du har søkt 27 - 1. Norwegian er fulle på søndag og mandag. Men ikke SAS. Å reise hjem med dem på søndag koster 2300 omtrent, kan du vente til mandag, sparer du 1000 kr.

Endret av Kontormus
Skrevet

Må se på dette, hvilke datoer ønsker du å reise TS?

Jeg vil treffe han helgen 27.februar-1.mars! :) (men med tog må jeg reise en dag før)

Skrevet

Kjenner at jeg må flire litt. Tog til Lakselv hadde gjort seg 😜 men det enkleste er å fly til Alta, deretter ta buss til Lakselv. Bruk reiseplanleggeren til 177. Der finner du bussruter i massevis til Lakselv.

Skrevet

Kjenner at jeg må flire litt. Tog til Lakselv hadde gjort seg men det enkleste er å fly til Alta, deretter ta buss til Lakselv. Bruk reiseplanleggeren til 177. Der finner du bussruter i massevis til Lakselv.

Hehe! :) enig der.

Jaa, uff, synes det er så vrient, men skal gi det et forsøk til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...