Gå til innhold

Hvilke komikere passer deg best?


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Alle har forskjellig humor. Du har sikkert noen komikere du liker veldig godt, mens andre har du mindre sansen for. Hvem synes du er morsomme? Og eventuelt hvem er ikke morsomme? Tenker på de vi har her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er veldig glad i Radioresepsjonen, Harald Eia og Bård Tufte Johansen. Thomas Giertsen er også veldig morsom (synes jeg)!

komikere jeg ikke har så sansen for er Henriette Steenstrup og Raske Menn f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harald Eia, Bård Tufte Johansen, Ylvis, Espen Eckbo... og egentlig de fleste på TVNorge, Atle Antonsen, Jon Almaas, Pernille Sørensen, Sagen-brødrene. Ble kanskje litt mange, men takler ikke John Brungot.. det er ikke morsomt å se på en løpe rundt naken på Torsdag kveld fra Nydalen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radioresepsjonen, Atle Antonsen, Otto Jespersen, og Thomas Giertsen (når han er i Helt Perfekt) er de norske jeg liker aller best. Liker også godt Latter Live eller hva det heter det som går på NRK3 på fredags kvelder.
Av andre så er Jeff Dunham favoritten, og jeg ler så jeg griner av Jack Dee også.

Komikere jeg absolutt ikke liker er Ylvis, Henriette Steenstrup, og egentlig de fleste som er i med i Torsdag Kveld Fra Nydalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sansen for flere norske komikere:

Atle Antonsen

Genial komiker som er kjempegod til å uttrykke seg. Har hatt det mye artig med denne mannen. Den noe aggressive og direkte stilen hans, overfylt av gode poenger og handlinger er artig. Samtidig klarer han å spille til dels tragikomiske roller som Bent som var med på Nissene på låven.

Thomas Giertsen

Liker rollen han har som seg selv i Helt Perfekt. Han klarer å havne oppi de mest utenkelige situasjoner, og uttrykker seg ofte på en morsom måte. Enkelte episder av Helt Perfekt er så flaue at de ikke er mulig, men det er også litt av poenget. Han har også hatt noen gode enkeltopptredner innimellom, samt morsomt at han var med i panelet på Torsdagsklubben og Mandagsklubben.

Espen Eckbo

Har ikke ord for hvor genial denne mannen er. En ekstremt dyktig komiker og skuespiller. Tenk på alle de karakterene han har laget. Og nesten samtlige har han spilt så bra at man nesten føler man får et nært forhold til dem. Han er ekstremt detaljstyrt, bruker mye tid på alt og er generelt dyktig. Har ledd mye av hans gode tolkninger og vitser opp gjennom årene. Kost meg mye med Tett På Tre, Asbjørn Brekke Show o.l show.

Johan Golden:

Artig skrue som har mye til felles med Atle Antonsen når det gjelder å uttrykke seg. Lun og behagelig fyr som det kunne vært morsomt å tatt en prat med en gang. Han har mange interessante meninger om ting, og god til å tulle.

Henrik Elvestad:

Artig type. Har kost meg mye med Golden Goal som han samarbeider med Golden om. Samurai Sikkerhet og rollen som Timothy Dale er også et par gode eksempler som Elvestad står bak.

Bye og Rønning:

Geniale. De har laget mange klassiske parodier på ulike kjendiser. Anders Bye må være en av Norges klart beste folk på dette området. Digger også mange av parodiene de har hatt på ulike sanger. Hjemme hos Bye og Rønning og Bye og Rønning Show har vært gode programmer, som absolutt burde fått mer oppmerksomhet.

Ylvis:

Brødrene Ylvisåker har lagd en del morsomme sketsjer og programmer, som har vært grei underholdning på kveldstid.

KLM:

Disse er helter innen norsk underholdning. Trond Kirkvaag, Lars Mjøen og Knut Lystad har gjort sitt for å underholde det norske folk opp gjennom tiden. Den dag i dag er det fortsatt morsomt. Alle KLM-sketsjene har satt sitt preg. Brødrene Dal seriene har også vært klassikere. Kirkvaag spesielt, var et humorgeni uten liker. Skremmer'n og andre merkverdige karakterer er rett og slett geniale, og får ikke fullrost de nok. Han var også kjempegod til å parodiere. Folkelige karer alle sammen.

Sven Nordin:

Kost meg mye med Hos Martin og Mot i Brøstet. Folkelige serier med mye undeholdningsverdi. Har hatt et godt forhold til denne typen komedie.

Nils Vogt: Ingen, jeg gjentar, ingen, spiller sint som Nils Vogt i Norge. Sammen med Sven Nordin og Arve Opsahl utgjorde han de tre hovedrollene i Mot I Brøstet. Oppfølgerne Karl Og Co og Karl III var også geniale serier.

Arve Opsahl: Har gjort sitt for det norske folk. Gjennom rollen som Egon Olsen og Henry pluss en rekke andre roller har han hatt svært stor betydning.

Rolv Wesenlund: Genial fyr. Fleksnes går aldri av moten. Har sin plass blant de store.

Harald Heide Steen jr.

Gjennom sine mange sprell som komiker, har han også en plass blant de store. Rollen som Smestad i Karl og Co var også show.

Robert Stoltenberg:

Borettslaget var morsomt. Underholdningsavdelingen synes jeg også er artig å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag Sørås er den beste komikeren i mine øyne. Oppegående og kritisk type som leverer veldig bra om det så er på scenen eller tv-skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atle Antonsen <3

Jimmy Carr <3

Louis C.K <3

Linn Skåber <3 Jeg ler så jeg griner av Hjerte til hjerte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag Sørås er den beste komikeren i mine øyne. Oppegående og kritisk type som leverer veldig bra om det så er på scenen eller tv-skjermen.

Ja, Dag Sørås så klart!

Og når man først snakker om Dag'er så kom jeg på Dagfinn Lyngbø. Han har et par fantastiske gullkorn, og det at han byr slik på seg selv er et stort pluss :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan Golden:

Artig skrue som har mye til felles med Atle Antonsen når det gjelder å uttrykke seg. Lun og behagelig fyr som det kunne vært morsomt å tatt en prat med en gang. Han har mange interessante meninger om ting, og god til å tulle.

KLM:

Disse er helter innen norsk underholdning. Trond Kirkvaag, Lars Mjøen og Knut Lystad har gjort sitt for å underholde det norske folk opp gjennom tiden. Den dag i dag er det fortsatt morsomt. Alle KLM-sketsjene har satt sitt preg. Brødrene Dal seriene har også vært klassikere. Kirkvaag spesielt, var et humorgeni uten liker. Skremmer'n og andre merkverdige karakterer er rett og slett geniale, og får ikke fullrost de nok. Han var også kjempegod til å parodiere. Folkelige karer alle sammen.

Hvordan kunne jeg glemme disse! Spesielt KLM syns jeg er noen av de aller morsomste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk ikke det er en eneste komiker i Norge jeg ikke liker. Har veldig enkel humor det er lett å tilfredstille tydeligvis :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er spesielt fan av Cecilie Steinmann Neess, Zahid Ali, Pernille Søren, Dagfinn Lyngbø, Nils-Ingar Aadne, Johan Golden og Henrik Elvestad. Forklaringen er vel egentlig så enkel at disse får meg til å le ekstra høyt :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Eckbo er meget meget morsom. Og Thomas Giertsen. Atle Antonsen er heller ikke så verst :) Også liker jeg Morten Ramm, ha ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...