Gå til innhold

Gifte seg "for min skyld"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min samboer har vært gift før. Han har sagt at han ikke ønsker å gifte seg igjen. Jeg har sagt at jeg alltid har hatt et ønske om å gifte meg, så det var litt sårt. Når jeg fortalte det så sa han at han sikkert kunne "bli med på det" hvis det var så viktig for meg, men poengterte at han vil ikke. Da sa jeg at da er jo poenget borte for meg, jeg er en romantiker, og dersom jeg skal gifte meg så ønsker jeg jo å bli fridd til fordi mannen ønsker å dele livet med meg og vil vise det ved å gifte seg, ikke at han skal si "vi kan gifte oss for din skyld, men jeg vil ikke". Ser for meg at dagen blir lite hyggelig når jeg vet at det er noe han ikke ønsker. Jeg vil jo ikke tvinge det på han!

Har nå derfor begynt å tenke at jeg ikke kommer til å bli gift hvis jeg skal fortsette med denne mannen.

Er jeg teit? Burde jeg sette pris på at han "ofrer seg" og gifte meg med han? Hele romantikken forsvinner jo føler jeg.

Anonymous poster hash: c4cb1...72a

Han vil gifte seg med deg. Slapp av litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har vært skilt en gang og tror vel heller ikke på dette forholdet da....

Du syter som en unge om at du vil gifte deg, når han sierr det er greit vil du ikke allikevel!? Han hadde ikke gått med på det for din skyld om han absolutt ikke ville da! Hvorfor er kjærringer så jævlig vanskelige??!

gift dere for faen!

Anonymous poster hash: e2605...848

• Liker 1
Skrevet

Kan dere ikke bare forbli samboere, da? Eller er det veldig viktig for deg å være gift? I så fall ville jeg diskutert det med ham?

Anonymous poster hash: af89c...2d6
Skrevet

Kan dere ikke bare forbli samboere, da? Eller er det veldig viktig for deg å være gift? I så fall ville jeg diskutert det med ham?

Anonymous poster hash: af89c...2d6

Poenget er vel ikke å bli gidt, men å ikke bli vurderte som mindreverdig i forhold til ekskona. Tenker mye ligger der. Og da hjelper det lite å overtale mannen.

Anonymous poster hash: c4e2e...73b

Skrevet (endret)

Min samboer har vært gift før. Han har sagt at han ikke ønsker å gifte seg igjen. Jeg har sagt at jeg alltid har hatt et ønske om å gifte meg, så det var litt sårt. Når jeg fortalte det så sa han at han sikkert kunne "bli med på det" hvis det var så viktig for meg, men poengterte at han vil ikke. Da sa jeg at da er jo poenget borte for meg, jeg er en romantiker, og dersom jeg skal gifte meg så ønsker jeg jo å bli fridd til fordi mannen ønsker å dele livet med meg og vil vise det ved å gifte seg, ikke at han skal si "vi kan gifte oss for din skyld, men jeg vil ikke". Ser for meg at dagen blir lite hyggelig når jeg vet at det er noe han ikke ønsker. Jeg vil jo ikke tvinge det på han!

Har nå derfor begynt å tenke at jeg ikke kommer til å bli gift hvis jeg skal fortsette med denne mannen.

Er jeg teit? Burde jeg sette pris på at han "ofrer seg" og gifte meg med han? Hele romantikken forsvinner jo føler jeg.

Anonymous poster hash: c4cb1...72a

Hans kompromiss handler jo om at han vil gifte seg med deg da, eller at han vil dele livet med deg.

Endret av Timza

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...