Gå til innhold

Oslo eller NYC

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor tror du det er best å bo, både når det gjelder festligheter, arbeid, trygghet osv?

Blir så misunnelig på unge nordmenn som flytter dit at jeg får helt vondt i magen da jeg ikke har mulighet selv. Vært der to ganger og det var som å komme hjem etter er helt liv i bortkommenhet.

Anonymous poster hash: c6189...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjah - arbeidstrygget er vel bedre her. Mister du jobben så har man NAV.

Det har man sjelden i USA.

Skrevet

Jeg har ikke bodd i New York, men jeg har bodd (og bor) i flere andre millionbyer hvor folk sukker når jeg forteller om det. Men vet du, det er ikke så fantastisk som det høres ut. Joda, man har helt andre muligheter på opplevelsesfronten, kulturlivet er mye rikere og man er tettere på pulsen, føles det som. Men arbeidslivet er gjerne mye hardere, samfunnets sikkerhetsnett mye mer løsmasket og man ser mange flere triste skjebner. Dagliglivet blir grått der også, og mange av tingene som fungerer godt i Norge og man tar for gitt er utrolig tungvinte og tidkrevende å få gjort. Man bor i by, og savner etterhvert å ha naturen tett på. Og man savner alltid noen, for selv om man har det bra der man har det, er familie og gamle venner hjemme i Norge.

Jeg bor fortsatt i utlandet, så det er selvfølgelig ikke bare fælt, men faktisk veldig bra, men det er helt klart en mer dobbeltsidig tilværelse enn det man tror, når man er på ferie eller et par måneder et sted. Og det er ikke et liv som man ser på tv.

Anonymous poster hash: dee2a...9a7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke bodd i New York, men jeg har bodd (og bor) i flere andre millionbyer hvor folk sukker når jeg forteller om det. Men vet du, det er ikke så fantastisk som det høres ut. Joda, man har helt andre muligheter på opplevelsesfronten, kulturlivet er mye rikere og man er tettere på pulsen, føles det som. Men arbeidslivet er gjerne mye hardere, samfunnets sikkerhetsnett mye mer løsmasket og man ser mange flere triste skjebner. Dagliglivet blir grått der også, og mange av tingene som fungerer godt i Norge og man tar for gitt er utrolig tungvinte og tidkrevende å få gjort. Man bor i by, og savner etterhvert å ha naturen tett på. Og man savner alltid noen, for selv om man har det bra der man har det, er familie og gamle venner hjemme i Norge.

Jeg bor fortsatt i utlandet, så det er selvfølgelig ikke bare fælt, men faktisk veldig bra, men det er helt klart en mer dobbeltsidig tilværelse enn det man tror, når man er på ferie eller et par måneder et sted. Og det er ikke et liv som man ser på tv.

Anonymous poster hash: dee2a...9a7

Jeg tror begge deler har sine positive og negative sider.

Helt 100% tilfredsstilt klarer man vel ikke å bli. :)

Skrevet

Har du mulighet for å prøve NY i en periode? Reise dit på et midlertidig studie/arbeidsopphold el.l.? Det er veldig kjekt å få prøvd det, hvis det er noe du drømmer om, om ikke annet for å få krysset det av lista, og ta med seg erfaringene. Lettere å flytte til Oslo etterpå, på lang sikt. Og slå seg til ro med det, hvis du ikke alltid vil gå og drømme om NY...

Anonymous poster hash: 3075e...62a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...