AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Ja, nå har jeg kommet hit da psykologen min mener jeg snart skal slutte med antidepressiva, cipralex. Jeg har gått på det kun i et halvt år, men han mener jeg er klar til å slutte når det blir litt lysere ute. Cipralexen gjør meg desverre ikke noe positivt lengre, den har så og si fjernet angsten, den er nesten ikke tilstede, med untak av å kjenne på hjertebank og tungpust en gang i blant, så merker jeg ikke følelsen av panikk, den følelsen har jeg ikke hatt siden i sommer. Så, da skal jeg snart slutte, men er litt redd. Hva om angsten kommer tilbake over natten slik den først kom? Kan den det? Komme tilbake like sterkt? Hvordan fungerer det? Hva er din erfaring med å slutte på antidepressiva? Klar over at det er fysiske bivirkninger, men skal selvfølgelig seponere over lengre tid. Tenker mer på de psykiske utfordringene, vil ikke ha angsten tilbake, men vil ikke være avhengig av medisin. Anonymous poster hash: 4e6fa...fa8
sol87 Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Akkurat medisiner bør ikke psykologen din uttale seg så mye om, det har han ikke kompetanse til. Fastlegen er et bedre valg da. For min del kom den tilbake, men det tok litt tid. Uansett er dette ulikt for alle, vil jeg anta. Lykke til uansett! Godt å høre at angsten har blitt bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Akkurat medisiner bør ikke psykologen din uttale seg så mye om, det har han ikke kompetanse til. Fastlegen er et bedre valg da. For min del kom den tilbake, men det tok litt tid. Uansett er dette ulikt for alle, vil jeg anta. Lykke til uansett! Godt å høre at angsten har blitt bedre. Nei, skal gjøre det i samråd med legen på dpsen Uff, vil ikke ha den tilbake! Hadde du angst mens du gikk på antidepressiva? Jeg bare føler jeg mestrer den, er ikke redd for å få angst lengre. TS Anonymous poster hash: 4e6fa...fa8
sol87 Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Nei, skal gjøre det i samråd med legen på dpsen Uff, vil ikke ha den tilbake! Hadde du angst mens du gikk på antidepressiva? Jeg bare føler jeg mestrer den, er ikke redd for å få angst lengre. TS Anonymous poster hash: 4e6fa...fa8 Jeg bruker det fortsatt, for å unngå angst. Legen min mener nok jeg bør slutte, for jeg har brukt dem veldig lenge. Han mener at jeg burde gå til psykolog igjen, men da er gruppeterapi tydeligvis alternativet, noe jeg ikke ønsker. Jeg har vel ikke helt troen på at en psykolog vil klare å få meg angstfri...men jeg burde vel prøve først.
peanut_juice Skrevet 10. februar 2015 #5 Skrevet 10. februar 2015 Jeg fikk angstanfall ett år etter at jeg sluttet på Cipralex som resulterte i en nye depresiv periode, og rett tilbake på piller Behandleren min sa at mann vil alltid få tilbakefall, spørsmålet er bare når.
Gjest Vevila Skrevet 10. februar 2015 #6 Skrevet 10. februar 2015 Kom tilbake her.. Det er jo heldigvis ikke derfor sagt at det skjer med deg også. Du kan jo gi det et forsøk og så begynne igjen om det går dårlig?
Duckie Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Hva er grunnen til at du slutter såpass raskt? Det tar jo gjerne opptil flere måneder før man får full effekt av antidepressiva, så har aldri hørt om noen som blir tatt av etter kun noen mnd. Du burde ikke tas av med mindre du selv føler deg klar for det, at du har fått innarbeidet egne verktøy til å håndtere angsten i såpass stor grad at du ikke er redd for at den kommer tilbake for fullt. Som andre sier kan man jo alltids starte på igjen, men er jo ikke noe særlig å ha av-på med medisinering og behandling, vil jo bli ustabilt og vanskelig å håndtere. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Følger denne. Har gått på de i et år nå, og fikk beskjed om å vurdere å slutte når jeg har gått på det i litt over et år. Wellbutrin jeg tar da. Lurt å ta dette i samarbeid med fastlegen Anonymous poster hash: 6f482...0c6
Peteesde Skrevet 10. februar 2015 #9 Skrevet 10. februar 2015 Fikk enormt med angst når jeg prøvde å slutte, bare etter nedtrapping med 5mg. Går på 30mg.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2015 #10 Skrevet 10. februar 2015 Jeg har gått på cipralex og fikk ikke angst når jeg sluttet. Gikk på det ca et halvt år Anonymous poster hash: 5c0e7...1f1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå