AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Hvem lege går legene til? Kolleger? Eller utreder de seg selv? Anonymous poster hash: 607ab...376
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 Leger har også en fastlege. (*hvilken) Anonymous poster hash: a65ff...0a1 7
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Beklager at jeg skrev et ord feil... Ok, hadde en diskusjon med en kompis. Han mente de diagnoserte seg selv...Anonymous poster hash: 607ab...376 1
Gjest incognita Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 (endret) Beklager at jeg skrev et ord feil... Ok, hadde en diskusjon med en kompis. Han mente de diagnoserte seg selv...Anonymous poster hash: 607ab...376 Leger setter seg selv på antibiotika hvis det er behov for det (måler crp selv), og andre slike småting. Men generelt sett skal man ikke diagnostisere seg selv. Endret 8. februar 2015 av incognita 2
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Hvem lege går legene til? Kolleger? Eller utreder de seg selv? Anonymous poster hash: 607ab...376 HVILKEN! Hvilken lege leger går til? Medisinerstudenter har en eller flere leger som i varetar dem mdersom de ikke ønsker å bruke en hvilken som helst fastlege. Ellers bruker de venner som og er leger, samt har en bredere dør inn i spesialisthelsetjenesten enn folk flest. En lege har ikke lov til å behandle seg selv. Anonymous poster hash: 5a2af...7ff 3
Gjest incognita Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 (endret) HVILKEN! Hvilken lege leger går til?Medisinerstudenter har en eller flere leger som i varetar dem mdersom de ikke ønsker å bruke en hvilken som helst fastlege.Ellers bruker de venner som og er leger, samt har en bredere dør inn i spesialisthelsetjenesten enn folk flest.En lege har ikke lov til å behandle seg selv.Anonymous poster hash: 5a2af...7ff Feil. Endret 8. februar 2015 av incognita 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Beklager at jeg skrev et ord feil... Ok, hadde en diskusjon med en kompis. Han mente de diagnoserte seg selv...Anonymous poster hash: 607ab...376 "Den legen som er sin egen lege har en idiot til klient" var det noen som sa engang. Jeg husker ikke hvem, men det er veldig sant! Anonymous poster hash: af4cc...ccd 5
minister-mio Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 De har vel en fastlege som alle andre 2
MinnisMus Skrevet 8. februar 2015 #9 Skrevet 8. februar 2015 (endret) En venn av meg gikk 7 år på medisinstudiet slik at han kunne skrive ut imodium til seg selv etter behov. Etter endt studium fant han ut at imodium selges reseptfritt på apokteket. Snakk om å kaste bort livet sitt! Endret 8. februar 2015 av MinnisMus 1
Gjest incognita Skrevet 8. februar 2015 #10 Skrevet 8. februar 2015 En kompis gikk 7 år på medisinstudiet slik at han kunne skrive ut imodium til seg selv etter behov. Etter endt studium fant han ut at imodium selges reseptfritt på apokteket. Snakk om å kaste bort livet sitt, skikkelig taper. cool story bro 1
Gjest Kariannne Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 Til spørsmålet. Jeg vet ikke, men vil tro leger har sine egne leger. Jeg vil tro det er forbudt å skrive ut medisiner til seg selv, alle har en fastlege også leger.
Gjest incognita Skrevet 8. februar 2015 #12 Skrevet 8. februar 2015 Til spørsmålet. Jeg vet ikke, men vil tro leger har sine egne leger. Jeg vil tro det er forbudt å skrive ut medisiner til seg selv, alle har en fastlege også leger. Leger kan skrive ut resepter til seg selv, til venner og familie - i tillegg til pasienter. 3
Gjest Kariannne Skrevet 8. februar 2015 #13 Skrevet 8. februar 2015 Leger kan skrive ut resepter til seg selv, til venner og familie - i tillegg til pasienter. Kan de virkelig det? Jeg leste en historie om en lege som skrev ut kraftige medisiner til seg selv som han ruset seg på.
Gjest incognita Skrevet 8. februar 2015 #14 Skrevet 8. februar 2015 Kan de virkelig det? Jeg leste en historie om en lege som skrev ut kraftige medisiner til seg selv som han ruset seg på. Ja.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #16 Skrevet 8. februar 2015 Selv om det er lov for leger å skrive ut resepter til seg selv, så ser det ganske mistenksomt ut om han skriver ut masse av disse vanedannende medikamentene til seg selv.. Anonymous poster hash: 179bc...7ea
melatonin Skrevet 8. februar 2015 #17 Skrevet 8. februar 2015 http://tidsskriftet.no/article/1288931 De fleste leger skriver ut resepter til seg selv ja. Men de må ha en fastlege og undersøkes av andre leger på lik linje mes oss. Noen leger misbruker denne muligheten de har og skriver ut sterkere medikamenter enn de har bruk for, men langt fra alle!!
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #18 Skrevet 8. februar 2015 En venn av meg gikk 7 år på medisinstudiet slik at han kunne skrive ut imodium til seg selv etter behov. Etter endt studium fant han ut at imodium selges reseptfritt på apokteket. Snakk om å kaste bort livet sitt! 7 år på et seksårig studium for noe han burde ha lært lenge før han var halvveis i studiet? Dette tror jeg ikke på et øyeblikk. Leger kan skrive ut resepter til seg selv, til venner og familie - i tillegg til pasienter. Ikke ukritisk og ubegrenset.Anonymous poster hash: f4039...cfb
Gjest Daenerys Skrevet 8. februar 2015 #19 Skrevet 8. februar 2015 Tråden er ryddet for språkdebatt. Daenerys, mod.
suprarenalis Skrevet 8. februar 2015 #20 Skrevet 8. februar 2015 Leger vegrer seg mot å skrive ut enkelte typer medikamenter til seg selv. Men de har full mulighet til å skrive ut resepter til hvem de vil. Ellers har de fastlege, som resten av befolkningen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå