Gå til innhold

Våknet opp dårlig..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg våknet nettopp med tett nese, vond hals, hoste(dyp), hodepine :( også er jeg utrolig slapp og frossen.. Føler jeg ikke får puste skikkelig heller, og det er veldig ekkelt! Hva kan det være?:-I

Anonymous poster hash: b6f07...b2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som influensa. Typisk er at den kommer veldig plutselig, over noen timer.

Febernedsettende, nesespray, snytepapir og en dose netflix burde gjøre susen. God bedring!

Ps. Influensa kan vare en stund, opp mot ei uke eller mer....

• Liker 1
Skrevet

Leste en artikkel ett eller annet sted om at influensaen i år er visst regnet å bli verre enn den i fjor. Så det er bare å spenne seg fast og ta det som best man kan.

God bedring. :hug:

Skrevet

Tett nese er ikke spesielt vanlig for influensa. Mer sannsynlig er det en forkjølelse.

Anonymous poster hash: fe54b...912

Skrevet

Høres ut som influensa. Typisk er at den kommer veldig plutselig, over noen timer.

Febernedsettende, nesespray, snytepapir og en dose netflix burde gjøre susen. God bedring!

Ok :/ takk for svar!

Anonymous poster hash: b6f07...b2b

Skrevet

Influensa medfører vonde og verkende ledd og feber, så det er ikke sikkert det er det TS har. En kan bli sånn TS beskriver av en kraftlig forkjølelse også.

Har du aldri vært forkjølet før, TS? Du har jo typiske forkjølelsessymptomer.

Anonymous poster hash: ce51e...f3e

• Liker 1
Skrevet

Klart det kan være kraftig forkjølelse også - i blant kan kraftig forkjølelse oppleves verre enn influensa.

Men, influensa kommer av virus, og virus kan gi slike plutselige sykdomsforløp. Ergo tenkte jeg, som ikke-lege, på influensa og ikke forkjølelse som bruker komme litt mer smygende. (bakterie)

Kuren er uansett hvile, sove, masse drikke. Og symptomlindring som paracet og nesespray ved behov, og ettermbruksanvisning.

Skrevet

Klart det kan være kraftig forkjølelse også - i blant kan kraftig forkjølelse oppleves verre enn influensa.

Men, influensa kommer av virus, og virus kan gi slike plutselige sykdomsforløp. Ergo tenkte jeg, som ikke-lege, på influensa og ikke forkjølelse som bruker komme litt mer smygende. (bakterie)

Kuren er uansett hvile, sove, masse drikke. Og symptomlindring som paracet og nesespray ved behov, og ettermbruksanvisning.

Der tar du feil. Forkjølelse er også virus.

• Liker 1
Skrevet

Der tar du feil. Forkjølelse er også virus.

:jepp:

TS kan selvfølgelig ha bihulebetennelse, streptokokker eller bronkitt, for den del, men det må en lege stadfeste, i så fall. Det kan være mye annet enn influensa.

Anonymous poster hash: ce51e...f3e

Skrevet

Halsbetennelse..?

Det går visstnok mye lungebetennelse for tiden også.

Hold nesen åpen så du slipper bihulebetennelse!

Jeg hadde akkurat bihulebetennelse, ørebetennelse og lungebetennelse. Kjip cocktail.. ;)

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...