AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Sliter med stiv og stram nakke, og får av og til hodepine pga det. Synes det er veldig slitsomt å gå rundt å kjenne på dette over lang tid. Vurderer å dra til kiropraktor. Noen som har prøvd dette, og har gode erfaringer? Og hvor mange behandlinger trengte du? Setter pris på svar da jeg begynner å bli desperat! Har pøvd fysioterapeut for en stund siden, synes ikke det ga noe effekt. Ble bare vondere dagen jeg hadde vært der og dagen etter... Ønsker heller ikke kommentarer om at det er skummelt med kiropraktor osv.. Anonymous poster hash: 81356...0ad
rockejenta Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 Jeg har brukt kiropraktor da jeg fikk kink i korsryggen, men det gjorde virkelig susen! Han knakk ikke så mye opp, masserte mest på trykkpunkter. Vondt, men samtidig kjempedeilig. Måtte ha to behandlinger før kinken slapp taket, men jeg var veldig fornøyd! Kunne tenkt meg å gå dit med en vond nakke også, særlig om ikke fysio hjelper.
Silfen Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Først og fremst bør du gjøre øvelser på egenhånd. 1
Minya Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Har du stive muskler vil ikke kiropraktikk hjelpe, da kiropraktoren manipulerer skjelettet. Men har du låsninger i nakken, kan det hjelpe. Manuellterapeuter har lenger skolegang og kan fikse både muskler og skjelett, til en viss grad, så jeg ville heller tatt kontakt med en manuellterapeut. De trenger heller ikke henvisning fra lege og kan sykemelde deg ved behov. Finn din nærmeste manuellterapeut her. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Har du stive muskler vil ikke kiropraktikk hjelpe, da kiropraktoren manipulerer skjelettet. Men har du låsninger i nakken, kan det hjelpe. Manuellterapeuter har lenger skolegang og kan fikse både muskler og skjelett, til en viss grad, så jeg ville heller tatt kontakt med en manuellterapeut. De trenger heller ikke henvisning fra lege og kan sykemelde deg ved behov. Finn din nærmeste manuellterapeut her. Hmm, dette var interessant! Har såvidt hørt om manuellterapeut før, men skal sjekke det ut:) Takk:) TS Anonymous poster hash: 81356...0ad
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Ja, har vært hos kiropraktor med stiv nakke, med god effekt. Trengte 1-2 behandlinger. Anonymous poster hash: 1b94d...550
Gjest tuppesjura Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Går jevnlig til kiropraktor med stive muskler som han trykker på og knekker opp. Fungerer bra, men dessverre har jeg noe kronisk som gjør at det kommer rilbake. Men, går dit når jeg føler meg låst i nakken og da får jeg hjelp.
BlendaSensitive Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 har gått til både naprapat og kiropraktor. For meg fungerte naprapat best. Og fysioterapaut, var bare dyrt og ingen effekt.
Djungelvrål Skrevet 8. februar 2015 #9 Skrevet 8. februar 2015 Så lenge du ikke har feilstilling i ledd og det er muskulært er kiropraktor fullstendig bortkastet.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 Har en kronisk vond skulder/nakke, for litt siden ble det akutt verre (overbelastning). Gikk til kiropraktor og muskelterapeut. syntes sistnevnte hadde absolutt best effekt, var mest hard og stiv muskulatur. Prøv det først? Det var "massasje", typ veldig vond, men god Fant noen ille punkt. Men som nevnt over her bør du også gjøre øvelser hjemme daglig, strekke på deg osv.Anonymous poster hash: 7d4ab...344
Pooh Skrevet 9. februar 2015 #11 Skrevet 9. februar 2015 Min kiropraktor både masserer de stive skuldermusklene mine og brekker opp låsningene i nakken. Har hjulpet veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2015 #12 Skrevet 9. februar 2015 Min kiropraktor både masserer de stive skuldermusklene mine og brekker opp låsningene i nakken. Har hjulpet veldig godt. Godt å høre! Har du behøvd mange behandlinger?Anonymous poster hash: 81356...0ad
Pooh Skrevet 10. februar 2015 #13 Skrevet 10. februar 2015 Godt å høre! Har du behøvd mange behandlinger?Anonymous poster hash: 81356...0ad Har kun hatt to behandlinger foreløpig og skal ha en til denne uka. Tror ikke jeg kommer til å trenge mer enn et par ganger til i denne omgang for det har hjulpet veldig mye. Desverre er det arbeid ved pcen som ofte utløser plagene så kan nok hende jeg må gå tilbake senere. Burde nok trene skuldrene mer for å forebygge. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #14 Skrevet 5. oktober 2015 Så lenge du ikke har feilstilling i ledd og det er muskulært er kiropraktor fullstendig bortkastet. Har du en utdannelse som lege? Anonymous poster hash: e1a46...050
Honey Dew Skrevet 5. oktober 2015 #15 Skrevet 5. oktober 2015 har gått til både naprapat og kiropraktor. For meg fungerte naprapat best. Og fysioterapaut, var bare dyrt og ingen effekt. Heller ikke jeg har merket noen bedring etter å ha vært hos fysioterapeut. Det hjelper lite med "så tar du høyre armen og løfter saaaakte og så saaaaakte ned igjen. Så skal vi gå litt rundt på gulvet mens vi svinger saaakte på armene".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå