Gå til innhold

NAV, ufør, ventetiden.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er 8 måneders behandlingstid på krav om uførepensjon. Det har nå gått 3 måneder, og jeg føler jeg er i ferd med å kollapse fullstendig. Jeg er så utslitt og stressa at jeg ikke klarer dagligdagse ting en gang, og bare råtner bort i senga. Er det noen som vet om man kan kontakte NAV og få fortgang i saken? Er helt utkjørt og på grensen til å bli suicidal. Hele prosessen har var i 8 år. Jeg er 28.

Anonymous poster hash: 7a1de...30c

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Erica
Skrevet

Når jeg søkte om uføretrygd, skrev jeg et vedlegg til søknaden hvor jeg orienterte om meg og mitt, hvem som var mine behandlere og hvor de kunne nås osv. Dette hjalp NAV godt, og 4 mnd. senere var jeg uføretrygdet.

Du kan sikkert ringe NAV, men jeg tviler på at det vil hjelpe...

• Liker 1
Skrevet

Kontakt legen din.NAV kan ikke sykemelde eller behandle deg.

Om du er så nedkjørt,skaff deg hjelp..Så når du har mer energi og på rett vei,kontakt nav

Skrevet

TS her. Takk for svar. Får behandling, det er bare så jævlig tungt.

Skrevet

TS her. Takk for svar. Får behandling, det er bare så jævlig tungt.

Skjønner det.. Ille å være syk og samtidig slite med ventertid fra det offentlige

Skrevet

Jeg vet hvordan følelsen er. Har kjempet mot nav i flere år. Det er alltid maks ventetid før neste anke. Har nesten tatt livet mitt flere ganger i denne grusomme ventiden. Dessvere kan sånne saker ta tid. Det beste rådet jeg har å gi er å skaffe en dyktig advokat dersom du får avslag. Å kjempe mot nav alene er nesten umulig, om du ikke kan masse om jussen og alle strategiene de kan bruke for å avslå. Det virker noen ganger som de mer finner måter å avslå på enn å vurdere de faktiske opplysningene. Alt avhenger av hvilke saksbehandlere du får. Men lykke til, håper du snart får en avklaring og litt fred i livet.

Anonymous poster hash: 5989a...0a4

Skrevet

TS her. Tusen takk for tips og råd. Advokat blir det hvis ting ikke går i første omgang.

NAV beregnet meg som ufør fom august 2007, og de ba meg fremstille krav om uførepensjon i fjor. Jeg er dog veldig usikker og pessimistisk, og redd for fremtiden. Har aldri hatt noe godt forhold til NAV, møtt forferdelige saksbehandlere og blitt glemt og forlatt til meg selv. Min situasjon gjør at jeg ikke kan kjempe på egenhånd, og det er tungt.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg har fått innvilget varig ufør fra 010415. Krampegråt som er barn da jeg fikk beskjeden. Klarer fortsatt ikke tro at det er sant, etter så mange år i et sant helvete. Kanskje jeg endelig får litt hvile nå.

Ville bare gi en liten oppdatering.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg har fått innvilget varig ufør fra 010415. Krampegråt som er barn da jeg fikk beskjeden. Klarer fortsatt ikke tro at det er sant, etter så mange år i et sant helvete. Kanskje jeg endelig får litt hvile nå.

Ville bare gi en liten oppdatering.Anonymous poster hash: 7a1de...30c

Så bra at du endelig fikk svar og litt fred :)

Da er det nok lettere å se fremover enn når man går og venter og frykter.

Anonymous poster hash: c18c6...908

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...