AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Jeg har ganske lite penger for tiden, men ville allikevel bake en kake til mamma på morsdagen i morgen. Jeg handlet inn kremfløte, egg, melk, bær osv. istad. Stressa hjemom med varene, og i farta hadde jeg klart å ikke lukke kjøleskapsdøren ordentlig... Så den har stått på gløtt fra ca. 18.30 til nå (ca. 23.30). Det kjentes ganske mildt ut inni kjøleskapet. Er alt ødelagt nå, og pengene gått rett i vasken? Jeg er så lei meg nå..... Kremfløte, melk og egg tåler vel ikke å stå sånn? Anonymous poster hash: 74c2f...6b6
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Ingenting å bekymre seg for Bak i vei, du. Anonymous poster hash: 9ade7...873
Papirfly Skrevet 7. februar 2015 #3 Skrevet 7. februar 2015 Det kan jeg ikke tenke meg. Melka har kanskje blitt litt sur, men da er det godt den skal brukes til baking - så merker man ingenting til det.
Gjest Eurodice Skrevet 7. februar 2015 #4 Skrevet 7. februar 2015 (endret) Det går sikkert bra. Kulden forsvinner ikke så fort når døren bare har stått på gløtt, som du sier. Endret 7. februar 2015 av Arabella
Gjest incognita Skrevet 7. februar 2015 #5 Skrevet 7. februar 2015 egg og kremfløte holder seg kjempefint. melken kan du lukte på, og hvis den ikke lukter surt er den ok.
Gjest Pet Skrevet 7. februar 2015 #6 Skrevet 7. februar 2015 Joda, det går helt fint. Så snill du er mot mammaen din!
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #7 Skrevet 7. februar 2015 – Jeg bruker alltid romtempererte egg, men ofte også romtemperert smør og fløte. Kakene blir mye bedre av det, sier bakebloggeren Manuela Kjeilen til NRK.no. Beroligende lesestoff http://www.nrk.no/livsstil/eggene-trenger-ikke-ligge-kaldt-1.10963083 Anonymous poster hash: 9ade7...873
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #8 Skrevet 7. februar 2015 Åh... akkurat nå er jeg fryktelig glad for at kvinneguiden eksisterer! De beroligende ordene trengte jeg kjenner jeg. Tusen takk, dere! Da satser jeg på at det blir kake til mamma i morgen allikevel En kartong med melk skal jeg alltids ha råd til om den har blitt sur! Takk! Anonymous poster hash: 7b2e1...e86
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 Neida, nyinnkjøpt melk surner ikke på de få timene. Når faren min er forkjølet lar han melka stå ute på benken for å slippe å drikke noe som er kaldt; den holder lenger enn man skulle tro. Anonymous poster hash: 9ade7...873
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #10 Skrevet 7. februar 2015 Joda, det går helt fint. Så snill du er mot mammaen din! Hun fortjener det fordi hun er så snill! TS Anonymous poster hash: 7b2e1...e86
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #11 Skrevet 7. februar 2015 Neida, nyinnkjøpt melk surner ikke på de få timene. Når faren min er forkjølet lar han melka stå ute på benken for å slippe å drikke noe som er kaldt; den holder lenger enn man skulle tro. Anonymous poster hash: 9ade7...873 Supert! Anonymous poster hash: 7b2e1...e86
Adhara Skrevet 7. februar 2015 #12 Skrevet 7. februar 2015 Det går helt fint. Og egg skal helst oppbevares i romtemperatur, de holder seg også LENGE over datoen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå