Gå til innhold

er jeg helt ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst vil jeg ikke ha noen usaklige kommentarer på at dere synes jeg er diskriminerende eller noe annet. Jeg og kjæresten vil ha barn, "problemet" er at han har add. Dette er en veldig arvelig diagnose og selvfølgelig noe jeg ikke ønsker for barna mine. Men det er han jeg vil oppdra barn med. Jeg har tenkt på noe en stund og lurer på om jeg er helt urimelig om jeg foreslår at vi får sæd fra en annen mann? Slik at vi kanskje slipper å arve diagnosen til barna. Jeg kommer til å foreslå at det holdes helt hemelig og han bskal stå som far over alt.

Anonymous poster hash: bb703...c8b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er snakk om ADD, ikke en dødelig arvelig sykdom...

Anonymous poster hash: a6d86...316
  • Liker 11
Skrevet

Etter min mening vil det avhenge av om han selv er i stand til å oppdra et barn. Er han i stand til å være en omsorgsperson er det en god, men selvsagt kontroversiell, løsning.

Anonymous poster hash: ab71d...ebc
Skrevet

Hvis han selv vil det, ser jeg ikke noe galt i det. Men personlig synes jeg ikke ADD er noen krise eller en så alvorlig diagnose at jeg hadde vurdert sæddonor. Hva tror du mannen vil si dersom du tar dette opp med ham? Han kan bli veldig lei seg eller sint, så du bør i alle fall tenke deg godt om på hvilken måte du tar det opp.

Skrevet

Det ville jeg vært veldig forsiktig med å ta opp. Jeg har selv en arvelig lidelse som jeg lever godt med. Hadde tatt det veldig ille opp om noen så,på meg som "så ille at jeg vil ikke ha genene dine videre" ADD er en diagnose man kan leve helt fint med om det blir satt inn tiltak tidlig. Men du kjenner mAnnen din best og vet hvordan han vil reagere.

Anonymous poster hash: c227a...a38

Skrevet

Du vet at det ikke er garanti for å få et friskt barn selvom det ikke er kjente sykdommer i familien?

Anonymous poster hash: 53246...677

• Liker 5
Skrevet

Flere burde tenke som du her og ikke la mange vanskelige og tunge diagnoser og sykdommer gå videre i arv!! Vi vet at mange både barn og foreldre sliter sammen av dette. En god foreldre blir like glad i barn som ikke har ens eget blodsbånd!

Anonymous poster hash: 3fe11...b64

• Liker 2
Skrevet

Det synes jeg ikke du skal ta opp. ADD er ikke noen krise. Tror kjæresten din kommer til å bli veldig lei seg...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv ADD, jeg er en helt fantastisk mor, og en fantastisk person og menneske. Jeg har tatt høyere utdannelse, og klarer meg fint i full jobb, med ansvar for andre ansatte.

Jeg har en 13 år gammel datter med ADD, hun er og fantastisk, klarer seg veldig bra sosialt og på skolen. Hun har jo krevd litt mer enn broren, men samtidig så er han enklere enn de fleste normale barn og.

Felles for oss begge er at vi i barndom/ungdom hadde en idrett vi elsket, var talentfulle i, og brukte all vår fritid på. Tror det hjelper mye på å finne litt roen ellers, at man får utløp for mye energi et sted.

Så jeg ser virkelig ikke på ADD som et problem i det hele tatt. Ingen av oss går på medisiner heller.

Anonymous poster hash: 2fd56...e50
  • Liker 3
Skrevet

Oi!! det er ingen garanti å få et friskt barn bare fordi du bruker sed donor.

syns du burde få barn med mannen du elsker jeg. Hadde jeg vært mannen din hadde jeg blitt ganske lei meg om jeg fikk en sånn forespørsel. Litt av grunnen til at vi bestemer oss for å lage barn er jo fordi vi øsnker en forlengelse eller et slags "bevis" på kjærligheten til hverandre. Men det er bare min mening, viss han syns det er ok selv så er det jo ikke noe problem!

Anonymous poster hash: 72185...df5
  • Liker 1
Skrevet

Dette er det mest sårende jeg noen gang har lest. Har selv ADD, og har det så utrolig bra med meg selv! Vennene mine og kjæresten min sier de elsker at jeg har ADD, siden jeg er veldig spesiell, på en positiv måte ifølge dem. Ingen av de som ikke kjenner meg forstår at jeg har ADD, og blir sjokkert når jeg først forteller det. Ikke har jeg problemer med skolen heller, da jeg har både 5 og 6 i de fleste fag. Jeg har en bred vennekrets, og er veldig sosial. Hvis jeg hadde hørt at min mor hadde vurdert sæd fra en annen mann for å unngå ADD, hadde jeg blitt knust!!

Anonymous poster hash: daf0c...8e6

• Liker 3
Gjest Blomsterert
Skrevet

Først og fremst vil jeg ikke ha noen usaklige kommentarer på at dere synes jeg er diskriminerende eller noe annet. Jeg og kjæresten vil ha barn, "problemet" er at han har add. Dette er en veldig arvelig diagnose og selvfølgelig noe jeg ikke ønsker for barna mine. Men det er han jeg vil oppdra barn med. Jeg har tenkt på noe en stund og lurer på om jeg er helt urimelig om jeg foreslår at vi får sæd fra en annen mann? Slik at vi kanskje slipper å arve diagnosen til barna. Jeg kommer til å foreslå at det holdes helt hemelig og han bskal stå som far over alt.

Anonymous poster hash: bb703...c8b

Ja,du er urimelig. Du vil oppdra barn med ham. Altså så er han en god far som du ser det. Noe av det merkeligste jeg har lest her. For en verden noen lever i.

Skrevet

Flere burde tenke som du her og ikke la mange vanskelige og tunge diagnoser og sykdommer gå videre i arv!! Vi vet at mange både barn og foreldre sliter sammen av dette. En god foreldre blir like glad i barn som ikke har ens eget blodsbånd!Anonymous poster hash: 3fe11...b64

For en usmakelig kommentar.

Anonymous poster hash: 4d49d...cfc

Skrevet

Hvis du velger dette må du i det minste legge fra deg tanken om å holde det hemmelig. Barn av donor lever helt fint med det, så lenge de vet om det fra de er helt små,men om de finner ut at far ikke er biologisk far når de er større er det stor sjanse for at de føler seg lurt og tilliten til foreldrene kan få seg en knekk. Vil du virkelig barna dine så vondt?

Ellers må jeg si at jeg ikke kan forstå at ADD skal være en grunn til å ikke få barn med mannen. ADD er tross alt ikke verdens undergang. Hadde du villet forandre mannen om du kunne det? Du har heller ingen garanti for et friskt barn ved sæddonor, selv om sjansen for arvelig overførte sykdommer fra donor er små, da det skal en del til for å bli godkjent som donor.

Anonymous poster hash: 339d5...11a
Skrevet

Har kjæresten din veldig redusert livskvalitet grunnet sin ADD? Jeg syntes ikke det er god nok grunn til å bruke donor

Skrevet

Er han en normalt oppegående mann får du en enveisbillett ut av livet hans. Han fortjener å være bra nok for den han er.

Du er ikke bare urimelig, men rett og slett usmakelig.

• Liker 4
Skrevet

Lurt å se på livskvaliteten til mannen din. Hvis han "lider" av å ha ADD, mener jeg. Jeg ville heller ikke hatt lyst til å føre dette videre. BF har psoriasis og jeg angrer sårt på at jeg lot de genene gå videre. Og de som skriver at de har god livskvalitet med ADD, kjempebra! Det må du ta til deg ts! Men de som skriver at de blir såret, knust osv.. Virkelig? Dere skjønner vel at det er en "feil" ? Akkurat som om jeg har en psykisk diagnose jeg selv lever godt med. Det er jo fordi jeg takler den bra/ har jobbet godt med den. Betyr ikke at en evt.mann ønsker å føre det videre for det om, ingenting å ta seg nær av :O Disse i denne tråden er vel de samme som er imot abort av foster med downs. Jeg syns sånne sykdommer bure vært utryddet. Og SELVSAGT ikke at de som er født skal dø. Herregud. Men at de som ønsker det kan ta abort opp til en viss grense. Burde vært mye mer nøyere sjekker for dette. Ultralyd i uke 12 osv.

Anonymous poster hash: 92ed3...7cd
Skrevet

Nå kan en donor slite med mye du ikke vet om. Donoren kan jo være en sprek, frisk 20 åring. Som ennå ikke har fått de arvelige sykdommene i familien. Og det er flere som går rundt med diagnoser, de har bare ikke fått de.

Både jeg og min datter som har ADD, har ikke diagnosen. Datteren min er utredet hos BUP, men i samarbeid med de, ble vi enige om og ikke gi henne diagnosen, da det er stigmatiserende. Og hun fungerer bra, og ikke trengte medisiner.

Anonymous poster hash: 2fd56...e50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...