AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Og jeg kan ikke være allergisk mot all mat.. Uansett hva jeg spiser ser jeg gravid ut etterpå og så våkner jeg hver morgen og er alank og fin igjen. Jeg har hatt cøliaki (kan vokses av pga en sykdom som gjorde at jeg fikk det) men nå tåler jeg det fint. Meieriprodukter reagerer jeg bare med kvalme på og blir ikke oppblåst. Alle blodprøver er fine. Så jeg lurer på om noen kan hjelpe? Anonymous poster hash: eb035...a1c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Irritabel tarm? Anonymous poster hash: 95213...c8d
HvittHus Skrevet 7. februar 2015 #3 Skrevet 7. februar 2015 Hva slags sykdom medførte at du fikk cøliaki? Har aldri hørt om at cøliaki kan forsvinne siden dette jo er en autoimmun sykdom. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #4 Skrevet 7. februar 2015 Dersom du tåler hvete, så tåler du noe mat. Så hvilken mat blir du dårlig av? Anonymous poster hash: b79be...fdc
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #5 Skrevet 7. februar 2015 Samme problem her.. Tenkte det bare var karbohydrater som gjør det men nei.. Har aldri hatt noen fysiske sykdommer. Anonymous poster hash: c92c0...bb3
Rachelzane Skrevet 7. februar 2015 #6 Skrevet 7. februar 2015 (endret) Irritabel tarm? Anonymous poster hash: 95213...c8d min første tanke og! fodmap dietten kan prøves mot oppblåst mage. Endret 7. februar 2015 av happyendings 1
Gjest Ennasus Skrevet 7. februar 2015 #7 Skrevet 7. februar 2015 Sliter med det samme. Blir fort oppblåst, særlig av kunstig tilsetningsstoffer og sukker. Nå skal det nevnes at jeg har litt svai i ryggen, så da blir magen presset ut enda mer enn den ville gjort til vanlig.. Kanskje du har det samme?
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #8 Skrevet 7. februar 2015 Hva slags sykdom medførte at du fikk cøliaki? Har aldri hørt om at cøliaki kan forsvinne siden dette jo er en autoimmun sykdom. Har en sjelden sykdom som gjør at man kan få (og vokse av seg om man får det som barn) autoimmune sykdommer. Anonymous poster hash: eb035...a1c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 Irritabel tarm?Anonymous poster hash: 95213...c8d Kanskje det? Jeg har slitt med tarmen før, men jeg har ikke blitt oppblåst av det. Det er dog en ting jeg tenkte på: jeg har i det siste hatt stikninger i øvre del av magen som gjør at jeg mistenker magesår. Kan man bli oppblåst av magesår? Anonymous poster hash: eb035...a1c
HvittHus Skrevet 7. februar 2015 #10 Skrevet 7. februar 2015 (endret) Har en sjelden sykdom som gjør at man kan få (og vokse av seg om man får det som barn) autoimmune sykdommer.Anonymous poster hash: eb035...a1c Men hvilken? Endret 7. februar 2015 av zellica 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #11 Skrevet 7. februar 2015 Men hvilken? Jeg ønsker ikke å bli gjenkjent. Uansett har det ingenting med spørsmålet å gjøre. Anonymous poster hash: eb035...a1c
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #12 Skrevet 7. februar 2015 Magesyreproduksjon. Spis fermentert, drikk kraft og få i deg gelatin :-)Anonymous poster hash: 4976b...3d1
HvittHus Skrevet 7. februar 2015 #13 Skrevet 7. februar 2015 Jeg ønsker ikke å bli gjenkjent. Uansett har det ingenting med spørsmålet å gjøre.Anonymous poster hash: eb035...a1c Det var synd. For det kunne være av interesse for andre å vite om denne sykdommen.
cantaloupe Skrevet 9. februar 2015 #14 Skrevet 9. februar 2015 Hei! Den beste løsningen på oppblåst mage (irritabel tarm i de fleste tilfeller) er å følge Low FODMAP dietten. Faktisk har hele 15-20% av befolkningen irritabel tarm. Eneste behandling i verden foreløpig er low FODMAP dietten. Den kan virke komplisert å følge i starten, men det går seg til :-) Det viktigste er at magen stabiliserer seg! Jeg følger low FODMAP dietten selv :-) For å lære mer om det kan du lese her: http://mat-helse.no/2013/03/low-fodmap-dietten/ Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå