AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Hei! Jeg savner helgene fra Før jeg fikk barn. Før besto helgene av å sove lenge,ha se frokost,lese avisene. For så dra på shopping,turer eller andre kjekke ting. Med en ettåring her hjemme er helgene en smule annerledes enn før. Morgen klokka 06.00, leker overalt, rastløs unge,lite egentid. Hele, noen som kjenner seg igjen?Anonymous poster hash: 7beee...166
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Alle har vel vært der Det er snart vår, de gjelder å ha barn ute mest mulig;) Da går tiden fortAnonymous poster hash: 27d63...3c4
Teriyaki Skrevet 7. februar 2015 #3 Skrevet 7. februar 2015 (endret) Ja, sånn er det bare. Hva med å finne på kjekke ting med barnet? Dra på turer, ta en tur til byen, lekeland, badeland, etter hver som ungen blir eldre lage trolldeig, dra på besøk til folk etc. Vi er sjeldent hjemme fra morgen til kveld i helgene. Da hadde vi gått på veggen alle mann. Endret 7. februar 2015 av Teriyaki 4
Mor til en Skrevet 7. februar 2015 #4 Skrevet 7. februar 2015 Blir nok lettere når man kan være litt mer ute ja:) Blir lange dager inne om vi ikke har planer...
Mor til en Skrevet 7. februar 2015 #5 Skrevet 7. februar 2015 Takk for mange gode tips. Vi prøver å gjøre litt,men har veldig lite nettverk her vi bor dessverre,og få å invitere/bli invitert til. Ble visst ikke anonym lenger her;)
Amarinda Skrevet 7. februar 2015 #6 Skrevet 7. februar 2015 Trenger ikke å ha nettverk for å ta med ungen ut i skogen, tenne bål og grille pølser, eller å dra i basseng, på badeland osv. Jeg har tatt med ungen på shoppingsenter med lekeområde, da kan jeg handle litt innimellom og leker. Da får du litt av hvert 3
Tante-Sofie Skrevet 7. februar 2015 #7 Skrevet 7. februar 2015 Blir nok lettere når man kan være litt mer ute ja:) Blir lange dager inne om vi ikke har planer... Hvorfor kan dere ikke være ute nå? Har vært alene med gutten min siden han var baby, og en regel vi alltid har hatt er at vi er ute hver dag. Ellers hadde jeg gått på veggen. 6
peanut_juice Skrevet 7. februar 2015 #8 Skrevet 7. februar 2015 Hva med å spise frokost sammen med barnet ditt, også ta det med ut på tur. Ungen er rastløs, og du savner å dra på tur. Dra på senter, dra på cafe, på besøk hos andre, i bakken for å ake osv. Med den rette innstillingen kan man helt fint fortsette livet sitt som vanlig.
Mor til en Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 Han kan jo ikke sitte igjen to mer enn to sekunder,så kafébesøk er ganske utelukket. Turer og sånn går jo fint ja. Tror bare han er litt liten til å ha glede av alt enda Når han er ute vil han som regel bare inn.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #10 Skrevet 7. februar 2015 Hei! Jeg savner helgene fra Før jeg fikk barn. Før besto helgene av å sove lenge,ha se frokost,lese avisene. For så dra på shopping,turer eller andre kjekke ting. Med en ettåring her hjemme er helgene en smule annerledes enn før. Morgen klokka 06.00, leker overalt, rastløs unge,lite egentid. Hele, noen som kjenner seg igjen?Anonymous poster hash: 7beee...166 Takk for innlegget. Gjør meg bare enda mer overbevist at jeg ikke skal få noen drittunger. Anonymous poster hash: efe6d...c0f 15
Gjest 2JZ Skrevet 7. februar 2015 #11 Skrevet 7. februar 2015 Takk for innlegget. Gjør meg bare enda mer overbevist at jeg ikke skal få noen drittunger.Anonymous poster hash: efe6d...c0f Så fæl du er.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #12 Skrevet 7. februar 2015 Hei! Jeg savner helgene fra Før jeg fikk barn. Før besto helgene av å sove lenge,ha se frokost,lese avisene. For så dra på shopping,turer eller andre kjekke ting. Med en ettåring her hjemme er helgene en smule annerledes enn før. Morgen klokka 06.00, leker overalt, rastløs unge,lite egentid. Hele, noen som kjenner seg igjen?Anonymous poster hash: 7beee...166 Haha, om jeg kjenner meg igjen! Slik er det og slik blir det. Lettere etterhvert som barna blir større, men da spises også kvelden opp. Nå er barna mine ganske store, og legger seg samtidig eller etter meg. De er ennå ikke helt selvstendige, og det blir en del "mas" helt til de er i seng. Jeg trenger egentlig (minst) en time for meg selv etter at barna har lagt seg, men har innsett at det er nærmest en saga blott :/. Men, men - alt i alt er det selvfølgelig veldig koselig med barn Anonymous poster hash: a1169...dcc
Gjest Vind Skrevet 7. februar 2015 #13 Skrevet 7. februar 2015 Jeg har ikke unger ennå, men de gangene jeg passer noen og de overnatter er det superkoselig å stå opp sammen, spise frokost, og etterpå tilbringe dagen utendørs dersom været gir lov til det. Om ikke er det alltids ting vi kan gjøre innendørs. Jeg vil jo tro at som foreldre er det kos å kunne gjøre ting sammen med barnet sitt 1
Piri Formis Skrevet 7. februar 2015 #14 Skrevet 7. februar 2015 Det blir bedre TS! Det er mye mer å finne på med en to-åring enn en ett-åring. Etterhvert sover de lengre også. :-) 1
Mor til en Skrevet 7. februar 2015 #15 Skrevet 7. februar 2015 Godt å høre Piri. Du over,selvsagt liker jeg å tilbringe tid med sønnen min,men av og til blir det litt lange dager i helgene. Er jo litt annerledes når man er barnevakt noen få dager,det er jo bare koselig:) 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #16 Skrevet 7. februar 2015 Det blir bedre 😊 og etterhvert er det som noen nevner, kveldene som blir "spist opp ". 😂 Hehe. Kom deg ut og opplev ting sammen med den lille ☺ Kos deg med alt som er positivt. småbarnstiden er kort! ☺Anonymous poster hash: fe123...f99
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #17 Skrevet 7. februar 2015 Takk for innlegget. Gjør meg bare enda mer overbevist at jeg ikke skal få noen drittunger.Anonymous poster hash: efe6d...c0f Skjebnen vil bite deg i rompa. Anonymous poster hash: fc9f1...b7d 2
Tante-Sofie Skrevet 7. februar 2015 #18 Skrevet 7. februar 2015 Det blir bedre TS! Det er mye mer å finne på med en to-åring enn en ett-åring. Etterhvert sover de lengre også. :-) Jepp. Og enda bedre når de blir 4. Jeg husker jo selv at helgene kunne være slitsomme da poden var 1-2 år, men etter 3 har det bare vært opptur. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #19 Skrevet 7. februar 2015 Mine barn er 4 og 6 år, og vi koser oss i helgene. Ville aldri byttet tilbake til barnløshet igjen. Dette er mye bedre Anonymous poster hash: 656f0...eb7
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2015 #20 Skrevet 7. februar 2015 Alle har vel vært der Det er snart vår, de gjelder å ha barn ute mest mulig;) Da går tiden fortAnonymous poster hash: 27d63...3c4 Haha 😄 kjenner meg igjen!! Ut i frisk luft og få ut litt energi, hjem å spise middag også i badekaret før leggetid. Sovemedisin nr.1! 😊 Jeg er heldig og har foreldrene mine i nærheten, så iblandt kommer de og tar de med på tur, hjem til seg selv, eller leker med de her og det er utrolig deilig å få de hjem på ettermiddagen med røde roser i kinnene Anonymous poster hash: b12cd...744
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå