Gå til innhold

hukommelsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har alltid hatt litt dårlig hukommelse, tror ikke at det feiler meg noe. Har tatt masse blodprøver i forbindelse med andre ting, fått sjekket vitaminer, stoffskiftet osv. Både min far, bror og farmor har samme dårlige hukommelse. Min far er enebarn så liten slekt på den siden.

Hjemme går det bra med min hukommelse, mann og barn. Viktige ting husker jeg eller skriver ned så de blir husket, er mer filleting jeg kan glemme. På jobb husker jeg og det viktige som f.eks møter, men mindre beskjeder fester seg ikke alltid i hodet mitt. Opplever det daglig og at kolleger eller sjefen gir meg litt dømmende blikk føler jeg. Kan være noe jeg innbiller meg men syns at det virker som at de tror at jeg er bare lat eller ikke bryr meg. Har som sagt aldri glemt noe viktig så ingen krise, eks i går glemte jeg noen papirer på et annet rom, var bare å hente de, det hadde ikke noe å si. Jeg nevner hukommelsen i blamt men de bare ser rart på meg.

Er ikke ute etter tips for jeg skriver ned det jeg kan, men sitter ikke på et kontor og går rundt hele dagen i et stort bygg med nesten 400 personer. Må forholde meg til ganske mange og får mange beskjeder. Men er det så uvanlig å ikke huske alt? Føler at alle rundt meg husker alt og at jeg er den "dumme" eller "late". Vet at ikke alle husker alt, som navn og sånt, men beskjeder husker alle på jobb bortsett fra meg.

Anonymous poster hash: b4e8b...db7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har man dårlig hukommelse, så har man dårlig hukommelse. Det går nok å trene den opp, men du vil uansett ha et dårligere utgangspunkt enn "andre". Du sier jo selv at det ligger til slekten, så noe konkret er det jo.

Om noen gir deg dømmende blikk, så fortell de helt seriøst at du faktisk sliter med hukommelsen, og at det ikke bare er sånt folk gjerne sier på tull. Alle kan glemme ting i blant, og det er dumt, men du har faktisk et handikapp her som må tas på alvor og ikke ses på som latskap eller dumskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...