Gå til innhold

Redd for å bli gitt opp


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått i behandling til psykolog i over 4 år nå. Det er kanskje noe bedre nå enn det var, men det er ikke noen tydelig endring. Men jeg sier ofte til behandlere at ting er bedre enn de faktisk er, sånn at de skal føle at de lykkes og fordi jeg er veldig redd for at de skal gi meg opp.

Er det veldig vanlig at man blir gitt opp om det ikke er blitt betydelig bedre i løpet av så lang tid?

Det er perioder det går bedre, men nå er jeg i en dårlig periode igjen. Jeg er redd for at de dårlige periodene er noe som alltid vil komme og gå i løpet av livet mitt. Er det mulig å gå i behandling resten av livet?

Jeg er forresten diagnostisert med emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse.



Anonymous poster hash: c7132...e16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det er større sjanse for at de "gir deg opp" hvis du sier at behandlingen fungerer. Når en behandling fører til at man fungerer så er det jo opp til en selv å bruke det man ha lært på engenhånd.

Å være redd for å bli gitt opp er jo noe som er typisk Emo. Ustabil. Og da er det vel trygt å fortelle behandler at du har sagt det du har sagt nettopp fordi du ikke vil bli forlatt av behandler ennå. Det er jo noe som kan snakkes om - hvorfor det er sånn, og om hva som ligger bak den frykten.

  • Liker 1
Skrevet

En god psykolog gir deg ikke opp. Men det er viktig å reflektere over hvorfor behandlingen ikke hjelper og hva som kan endres for at den faktisk kan hjelpe. Man har rett på nødvendig helsehjelp, også for langvarige sykedommer.

Anonymous poster hash: 07791...8a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...