Gå til innhold

Sykepenger og uføretrygd


Girly

Anbefalte innlegg

Jeg er litt på villspor i nav sin verden og håper på noe hjelp!
Jeg prøver og finne ut, da nav mener det er rett men di er så merkelige i svarene sine at jeg ikke føler jeg kan stole helt på det før jeg ser det nedskrevet.

Jeg er 50% ufør og har en ringevikar jobb vedsiden av den. Den ble jeg sykemeldt fra og mottar nå fulle sykepenger (100%) i tillegg til min 50% uføretrygd. Jeg føler at noe skurrer og har prøvd og spørre nav, som mener at jeg skal ha begge deler utbetalt. Prøver og finne ut om det er noen regel på dette, men er tydeligvis ikke så flink på å lete !
Synes det virker rart at det skal "lønne" seg å være sykmeldt, om dere forstår meg rett ? Så, står det noe sted på nettet at jeg faktisk har krav på en 100% sykepenge utbetaling sammen meden 50% uføretrygd?
Tak for alle svar og beklager et rotete innlegg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med 100% sykepenger?

Bruk gjerne talleksempler og si hvilken periode sykepengene gjelder for.

Eks. Du får 10 000 i uførepensjon og 10 000 i lønn, men nå får du 10000 i UP og 20 000 i SP?

Er det det du mener?

Anonymous poster hash: 52d97...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får 7700 i uføretrygd. Jeg har en halv uføretrygd.
Sykepengene har en dagsats på 506,- kr om dagen. jeg får utbetalt ca 9000 ,- i mnd på dette etter skatt. I lønn har jeg hatt varierende pga jeg har vært ringevikar. Skulle gjerne bare sett et sted der det stod at jeg hadde rett på hele den summen. Jeg trudde at når man mottok 50% trygd at man da bare fikk 50% sykepenger fordi det skulle blitt 100% til sammen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha i SP tilsvarende det du har hatt gj.snittlig i lønn.

Det stemmer vel i sluttsummen?

Anonymous poster hash: 52d97...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, da skjønner jeg det så mye bedre!
Jeg trudde nå at fordi di delte det på alle virkedagene i en mnd at det da ble 100% Men som du sier, jo det stemmer jo med hva jeg a har pleid å få av arbeidsgiver di siste mnd før jeg ble sykemeldt :)
Takk for at du forklarer så enkelt når nav forklarer så komplisert ! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...