Gå til innhold

Tidevis vond klump i brystet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er 20 år og er sunn og frisk ellers.

Har hatt denne klumpen minst i to år, husker ikke om den har vært der før det. Den ligger under huden på venstre bryst, nesten helt opp mot armhulen, men er forskjellig sted i det området gang til gang. Den kommer og går, men jeg har lagt merke til at den som regel kommer uken for menstruasjon og sitter der i to uker. Den er ca 2-3 cm lang og 1 cm bred vil jeg anta. Det er ekstremt vondt å ta på den, også småvondt å løpe og også vondt å ha på BH. Når den ikke er der, så har jeg ingen smerte.

Noen forslag til hva det kan være? Verdt å gå til lege for?

Anonymous poster hash: 48b97...fc4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du har vondt er et godt tegn- om du er redd for kreft. Dog skal vel alle klumper i bryst sjekkes, så ta deg en tur til legen. Lykke til :)

Anonymous poster hash: f8b67...59f

Anonymous poster hash: f8b67...59f
Skrevet

Som AB over skriver; smerte er "bra" når det gjelder kuler i brystet. Det er mest sannsynlig brystkjertler som blir forstyrret når du har f.eks eggløsning eller før bortfallsblødning om du går på p-piller. Er du likevel bekymret så spør legen din om henvisning til BDS (Brystdiagnostisk senter) for en ultralyd. Det tas ikke mammografi når du er så ung, men en UL vil lett utelukke en cyste, tumor eller om det er kjertler

Anonymous poster hash: 8f994...1ee
Skrevet

Tusen takk dere! :)

Anonymous poster hash: 48b97...fc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...