Gå til innhold

Universitetet har hentet ut skattekortet mitt?


lillsunshine

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk en sms i sted om at en arbeidsgiver hadde hentet ut skattekortet mitt. Dette var greitt, da jeg venter på en lønning fra en ny arbeidsgiver. Så gikk jeg inn på siden der jeg en kan se hvem som har hentet ut de elektroniske skattekortene.

Jeg har ikke vært inne og sjekket dette før, så jeg ble litt overrasket da jeg oppdaget at under 2014 så lå universitetet mitt blant en av arbeidsgiverene som hadde hentet ut skattekortet mitt.

Først datoen om når det var blitt utstedt av skatteetaten, samme dato som de andre arbeidsgiverne, og deretter når det var blitt hentet ut av universitetet, som var rundt 2 mnd etterpå.

Jeg mottok et reisestipend fra universitetet i 2013, men så vidt jeg vet er ikke dette skattepliktig. Jeg sjekket også selvmeldingen fra 2013, og der stod det ingenting oppført om noe som helst fra universitetet. Jeg har ikke mottatt noe fra de i hele 2014, så jeg synest det er merkelig.

Er dette normalt? Kan universitetet hente ut skattekort på bakgrunn av skattefri stipendutbetaling?

I tillegg lurte jeg på hvor normalt det er at gamle arbeidsgivere henger igjen og henter ut skattekort. Jeg jobbet sist hos en arbeidsgiver i 2013. Det ble hentet ut skattekort av denne arbeidsgiveren i 2014, noe som jeg regner med er normalt da jeg jo fikk utbetalt feriepenger. Nå ser jeg midlertid at de nettopp har hentet ut skattekort av meg igjen for noen dager siden. Jeg venter ingen utbetaling eller feriepenger. Bør jeg si i fra til skatteetaten om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...