Gå til innhold

Avvist hos legen.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Trulseline

Jeg husker en gang jeg hadde legetime. Det var en fredag. Jeg hadde time 14.30, og når kl var 14.45 hadde jeg enda ikke blirr ropt opp, så jeg gikk i luka for å spørre om det var min tur snart. Fikk da beskjed at legen ikke hadde tid til meg, jeg måtte komme tilbake på mandag. Jeg var ganske sint, for jeg mener det gikk ann å gi beskjed. Mandagen kom, og jeg reiste ned hos legen. Der var venterommet ganske fult, så jeg måtte bare vente på tur. Halve skoledagen min gikk. Flere av de som satt å vente, hadde blitt avvist på fredagen, men flere av de hadde fått beskjed per telefon. Det fikk ikke jeg. Da ble jeg sint. De på legekontoret vet at jeg er å treffes på mobil i skoletiden. Da det var min tur, så fikk jeg ikke noe unnskyldning for fredagen, og legen hadde så vidt tid til å se på meg. Jeg har vært hos henne i ettertid, og det har ikke skjedd igjen. Jeg tror hun har skjønt hvordan jeg følte meg, etter den behandlingen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå med fastlegeordningen så er det lov å skifte lege 2 ganger i året. Går du fremdeles til samme lege, og ikke er fornøyd, så skift lege. Ikke la legen tjene penger på å ha deg på sin faste kundeliste når du ikke er fornøyd med ham/henne!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-og nettopp derfor bruker jeg privat legesenter. Har aldrig vente mer en 5 min. for å komme inn til min time. Koster litt, men er mye bedre enn å bruke en halv dag på et vente værelse.

Har aldrig vært hos fastlegen min jeg... og kommer nok ikke til å gøre det heller.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg har verdens beste fastlege. utrolig imponert over hvor velorganisert legekontoret er her jeg bor. var aldri sånn da jeg bodde i oslo, der måtte jeg jo nærmest tigge og gråte for å få en time før jeg ble frisk igjen. her får de alltid tid til meg, og jeg har aldri måttet vente noe mer enn 5 minutter etter avtalt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en lege jeg er utrolig godt fornøyd med. Det hender jeg må vente litt.....men hva så?? Øyeblikkelig hjelp er det noe som heter - og hadde det vært meg som hadde trengt den øyeblikkelig hjelpen så hadde jeg satt pris på å bli tatt hånd om - øyeblikkelig. icon_smile.gif

Er det ikke slik nå a - hvis du venter lenger enn èn time så slipper du egenandelen?

Tror det.

Hilsen ei som er fornøyd med legen sinNikke.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Begynte hos fastlege,men gikk over til privat,dyrt ja,men du verden for en lege jeg fikk.Ikke en som satt klistra til dataskjermen,han så meg,snakket til meg og spurte alltid,er det ikke mer med det samme no,og har du det bra ellers.Barnet og fam,var og innklusive i samtalen.Å,vi brukte ikke opp andres tid heller.Han sluttet og jeg fikk følge med til hans nye legekontorfelleskap (ikke privat,men annen kommune)om jeg ville.3 mil å kjøre og det gjør jeg så gjerne.Hadde Norge hatt flere slike leger hadde det ikke vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du har dårlige erfaringer med fastlegen din, vi er mange som er strålende fornøyd med vår icon_smile.gif

Det skal da ikke være nødvendig å gå til en privat lege for å bli fornøyd icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke legen som er problemet, det er den sure dama som sitter i vekseln og velger ut vem som skal leve eller dø som er verst i Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...