Gå til innhold

Muskelkrampetilstand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en muskelkrampelignende tilstand, hvor jeg ofte får krampeanfall. Da kan kroppen stivne helt, og jeg får helt ufrivillige bevegelser. Det kan gjerne starte i beina/føttene og bevege seg oppover i kroppen. Ofte stivner høyre arm helt, nakken kan bli stiv og jeg kan få spasmelignende tilstander i ansiktet.

På de hardeste anfallene kan alt knyte seg helt, og jeg får en ganske skjev stilling. Prøver å komme ut av situasjonen ved å bevege med eller sette meg ned, alt ettersom hva som jeg føler er best. Det kan komme da jeg reiser meg, mens jeg går, da jeg sitter og i andre situasjoner. Veldig ubehagelig. Stress og utmattelse er to faktorer som kan forsterke denne tilstanden.

I perioder kan jeg gå uten å merke noen ting, men som oftest er de der daglig. Styrkegraden er også forskjellig. Tenker samtidig på at de kan komme tilbake, noe de som oftest gjør, og prøver å forebygge det. Klarer til en viss grad å kontrollere denne tilstanden. Hvis disse krampene ikke er så kraftige, eller er i en begynnende fase, kan jeg klare å forhindre at de kommer. På de verste dagene er det ekstremt mange. Har telt en gang, og da kom jeg opp i nærmere 30 stykker av ulik grad i løpet av en dag. Det tror jeg er rekord.

Har vært til ulike undersøkelser. Har tatt MR av hodet, EEG, søvn EEG, samt vært innlagt på sykehus for døgnregistrering. Skal til nevrolog om ikke lenge, for å høre om de fant noe på den seneste testen. Ulike blodprøver har også blitt tatt. Det er en mulighet for at det kan være uvanlige symptomer på epilepsi.

Lurer bare på om noen her har opplevd lignende tilstander, eller som kjenner noen som har. Fint om dere eventuelt kan svare her.



Anonymous poster hash: fd0d1...46e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De med epilepsi har ikke helt like anfall selv om anfallene kan deles i kategorier. Så trenger ikke være en spesiel epilepsidu har, om du har det. Men jeg er ingen ekspert.

Anonymous poster hash: e8300...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...