Gå til innhold

Hvem er de "norske" IS-krigerne?

Fremhevede innlegg

Gjest Salvesen
Skrevet

I følge PST har over 100 jalla-nordmenn sluttet seg til IS, og mange av dem er tilbake i Norge. Burde det ikke være i almen interesse å offentliggjøre disse med navn og bilde, da de tross alt utgjør en fare for alminnelige mennesker? Slik jeg forstår det, har de ikke akkurat vernet om sin egen identitet heller - via facebook og twitter - så er det ikke snart på tide med en alment tilgjengelig oversikt over disse?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønte det var flere enn 50. Som var tallet som figurerte i media en stund. Jeg vet om ihvertfall en her i gaten som har dratt til Syria. Og han er ikke figurert i media.

Jeg tror det er flere enn 100. Bare se hvor mange som drar til Tyrkia. Og PST har nok neppe oversikt over alle de som dro videre over grensen til Syria..

Anonymous poster hash: 63ed5...b2b
Gjest Salvesen
Skrevet

Jeg vet om ihvertfall en her i gaten som har dratt til Syria. Og han er ikke figurert i media.

Anonymous poster hash: 63ed5...b2b

Dersom offentlige myndigheter ikke vil slippe det ut, burde man få i gang en folkebevegelse for utveksling av slik informasjon. Jeg mener folk bør ha rett til å vite hvem disse løse kanonene som vandrer iblant oss er.

• Liker 1
Skrevet

jalla-nordmenn

Man skjønner at dette ikke blir den mest saklige debatten allerede her.

Skrevet

Nå stod det vel i avisene i går at det var nærmere 150 som har reist ned. Så er minst 10 døde, og det er flere etniske nordmenn i disse gruppene da.

• Liker 1
Skrevet

Å kalle dem nordmenn er vel å strekke strikken langt..

Alle burde fanges opp,settes i bur og bli der

Anonymous poster hash: 155bf...27d
  • Liker 1
Skrevet

Alle som vi kan bevise drar ned for å kjempe med terrorgruppen burde bli nektet inngang til riket eller dømt til livsstid i fengsel når de kommer hjem. Vi hadde aldri godtatt at de drev på med slike drap hvis de var her, hvorfor skal vi la dem gå ustraffet fordi de heller valgte å drepe i Midt-Østen?

De er soleklart en trussel for alles sikkerhet, at de kan gå fritt her er helt vanvittig.

Anonymous poster hash: cd900...6ac
  • Liker 2
Skrevet

Alle som vi kan bevise drar ned for å kjempe med terrorgruppen burde bli nektet inngang til riket eller dømt til livsstid i fengsel når de kommer hjem. Vi hadde aldri godtatt at de drev på med slike drap hvis de var her, hvorfor skal vi la dem gå ustraffet fordi de heller valgte å drepe i Midt-Østen?

De er soleklart en trussel for alles sikkerhet, at de kan gå fritt her er helt vanvittig.

Ja men du vet, selv så har nok våre landsstyrere egne livvakter og privatfly dersom terroren virkelig setter i gang i lille Norge! Skremmende at vi skal være ett så godt land at konsekvenser faller helt bort.

Skulle uheldigvis en eller to terrorister drepe meg og deg eller noen vi er glad i så blir vi nok hedret på VGs førsteside i noen dager før "viktigere" saker må ta plass.

De vil aldri lære før det rammer dem selv personlig! At ikke verdens befolkning er personlig nok for dem er skremmende. Vi har da alle stammet fra hverandre. Vi har ingen større rett til å leve selv om våre forfedre en gang fant olje!!

Anonymous poster hash: be7e7...126

• Liker 1
Skrevet

Dersom offentlige myndigheter ikke vil slippe det ut, burde man få i gang en folkebevegelse for utveksling av slik informasjon. Jeg mener folk bør ha rett til å vite hvem disse løse kanonene som vandrer iblant oss er.

For alt vi vet er det å offentliggjøre hvem disse er, det som kan gjøre de til en tikkende bombe. Så lenge de ikke er dømt for noe, ser jeg ingen grunn til at vi skal offentliggjøre hvem dette er. Det de trenger - og det samfunnet trenger, ettersom vi lar de komme tilbake, er god oppfølging av ulike instanser. Jeg tror ikke det å få navn og bilde på forsiden av VG vil gå under god oppfølging og gjøre situasjonen bedre/tryggere, hverken for de selv eller for samfunnet forøvrig.

Gjest Elseby13
Skrevet

Det er faktisk flere etniske nordmenn i denne gjengen også, forstå det den som kan..

Skrevet

Nå har ikke jeg så fryktelig mye peil på politikk og lover og sånn, men jeg vil tro det de driver med er ulovlig?? Selv om det er i ett annet land. Så ja, jeg er enig, de bør jo fengsles når de kommer tilbake!

Ser for meg at jeg stikker til Danmark og driver med tull og drap, også skal jeg leve helt fritt i Norge etterpå liksom :P

Men jeg vet ikke så mye om dette. Blir de ikke straffet nå eller?

Anonymous poster hash: 2ff48...29b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...