Gå til innhold

Dere arbeidsledige.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja. Det er lett og komme seg ut på plattform. Slutt og tull a. Dem er 2 uker borte og 4 uker hjemme??? Hva kaller du det da? Og 800.000kr i årslønn.

Anonymous poster hash: 2224d...cd0

Alle har ikke den turnusen. Kjæresten har vært borti litt av hvert av ordninger, den nyeste nå er 6uker på (3offshore3kontor) og 3uker av.

Gjennomsnitts arbeidstimer i løpet av de siste årene er ca 2300timer. Altså langt over både normalt og også lovlig antall timer.

Anonymous poster hash: 72382...e43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk rundt 12 k. Men klart man skal få skikkelig betalt for den dagen overtid. Man har kanskje bestilt og planlagt feriereise og diverse til den dagen, som man må avbestille (og tape penger).

Det er jo dessuten ikke noe liv der ute på plattformen så da bør kompensasjonen være deretter om en må være der 1 dag lenger enn hva som er kontraktfestet.

Anonymous poster hash: eb2c5...b73

Rister på hode.

Anonymous poster hash: 2224d...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er misunnelig på folks lønns- og arbeidsvilkår, bør man kanskje skaffe seg en ny jobb selv? Tyder ikke på at man har en jobb og lønn man trives med.

Anonymous poster hash: 97172...6f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er misunnelig på folks lønns- og arbeidsvilkår, bør man kanskje skaffe seg en ny jobb selv? Tyder ikke på at man har en jobb og lønn man trives med.

Anonymous poster hash: 97172...6f9

kke sant. Dessuten kan det føles som fengsel der ute. Jeg hadde feks planlagt i lange tider å se en viktig fotballkamp i London (Arsenal), men måtte bli 5 dager på overtid på jobb. Så alt gikk fløyten der. De 60 K jeg fikk i overtidskompensasjon var faktisk ikke verdt det.

Anonymous poster hash: eb2c5...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6300 pr uke??!! 25000,- utbetalt i måneden på dagpenger????!! FY! Det er ikke rart uføre på minstesats (14000,- utbetaltpr mnd) føler seg urettferdig behandlet!



Anonymous poster hash: fb5b2...06e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått fra oljelønn til dagpenger, så det er litt av et hopp, gitt. Men siden jeg får makssats og samboer har jobb, så går det rundt frem til jeg får meg ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått fra oljelønn til dagpenger, så det er litt av et hopp, gitt. Men siden jeg får makssats og samboer har jobb, så går det rundt frem til jeg får meg ny jobb.

Hvor mye er makssats, og er det 64% av tidligere inntekt man får? Jeg sitter i samme situasjon som deg om ikke lenge, men uten samboer...

Anonymous poster hash: eeb6b...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.000 utbetalt i måneden. I minste laget.

Hvor mye har du i boutgifter da?

Anonymous poster hash: 4efd0...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er makssats, og er det 64% av tidligere inntekt man får? Jeg sitter i samme situasjon som deg om ikke lenge, men uten samboer...

Anonymous poster hash: eeb6b...214

Nei, du får 62,4% av tidligere inntekt, men bare opp til 6G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6300 pr uke??!! 25000,- utbetalt i måneden på dagpenger????!! FY! Det er ikke rart uføre på minstesats (14000,- utbetaltpr mnd) føler seg urettferdig behandlet!

Anonymous poster hash: fb5b2...06e

Hvorfor skulle uføre føle seg urettferdig behandlet av hva folk får på dagpenger?

Anonymous poster hash: 6d9b9...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.000 utbetalt i måneden. I minste laget.

Ja. Helt for jævlig. Å gå fra 100% til 62,4% inntekt fra den dagen man blir arb.ledig er for ille.

Greit nok at det skal lønne seg å jobbe, men det må da gå an å få en mykere overgang? Feks ned til 90%, så 70% etter 6 mnd for så å ende på 62,4% etter 9 mnd.

Her må jeg bare skrinlegge å bygge ferdig garasjen min, samt kansellere bestillingen av nytt jacuzzi.

For meg blir det et enormt fall i levestandard å gå fra over 700 k til noen å usle 300k.

Menmen, er andre folk som har det verre. En kompis av meg som også har fått sparken i olja, måtte bare droppe den planlagte ferieturen til Thailand med kona og ungene hans i påska. Kona begynte visst å grine.

Jeg har ikke begynt å grine ennå, men skal det her fortsette særlig lenger så går det til helvete.

Anonymous poster hash: eb2c5...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye har du i boutgifter da?

Anonymous poster hash: 4efd0...256

Betaler 10.000 på lån, regninger osv. Det går rundt, men blir trangt når jeg får uforutsatte utgifter... Håper jeg får en ny jobb snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får 62,4% av tidligere inntekt, men bare opp til 6G.

Takk for svar :) Er dette beregnet av 2014 lønn eller gjennomsnitt av 3 siste års inntekt?

Anonymous poster hash: eeb6b...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6300 pr uke??!! 25000,- utbetalt i måneden på dagpenger????!! FY! Det er ikke rart uføre på minstesats (14000,- utbetaltpr mnd) føler seg urettferdig behandlet!

Anonymous poster hash: fb5b2...06e

Før skatt! 6300 før skatt! Dvs ca 18 000 utbetalt pr mnd.

Anonymous poster hash: eeb6b...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hater å lage mat. Liker å få den servert.

Anonymous poster hash: eb2c5...b73

Synd for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Er dette beregnet av 2014 lønn eller gjennomsnitt av 3 siste års inntekt?

Anonymous poster hash: eeb6b...214

Sjekk NAV.no. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...