Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye får dere utbetalt i støtte?

Anonymous poster hash: 1c900...58a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk nettopp utbetalt 27k, men det var for januar og halve desember.

Anonymous poster hash: 864fb...0f1
Skrevet

Får 36k. altfor lite. Skulle gjerne hatt mer.

Anonymous poster hash: eb2c5...b73
Skrevet

Får 36k. altfor lite. Skulle gjerne hatt mer.

Innen hvilket tidsrom?

Anonymous poster hash: a1a3c...bfc

Skrevet

Ingenting. Jeg var dum nok til å takke ja til et kurs lånekassen ikke dekker, og som NAV ikke har tilbudt.

Anonymous poster hash: 67552...505
Skrevet

Innen hvilket tidsrom?

6 uker. Kjipt å måtte knipe så inn på forbruket..

Skrevet

6 uker. Kjipt å måtte knipe så inn på forbruket..

Sørgelig det, men da er du vel omtrent på max sats.

Jeg ligger på litt over 6300 per uke, og det er max.

Dagpenger skal være lavere enn lønn, slik at vi skal motiveres til å komme oss ut igjen i jobb.

Skrevet

0 kr.

Anonymous poster hash: 52d6f...5ee
Skrevet

Sørgelig det, men da er du vel omtrent på max sats.

Jeg ligger på litt over 6300 per uke, og det er max.

Dagpenger skal være lavere enn lønn, slik at vi skal motiveres til å komme oss ut igjen i jobb.

Jo jeg skjønner det. Men siden jeg mistet jobben min i oljesektoren er det ikke gode sjanser fremover nå..

Har vanligvis spist på restaurant 4 ganger i uken, men har sett meg nødt til å halvere dette nå.

I tillegg kan jeg heller ikke dra på ferie nå. Får jo ikke lønn da. Noen som vet dette med helgeturer? En weekendturer til London lørd-sønd er jo utenfor de dagene man får utbetalt dagpenger (mand-fred) og burde således være greit?

Skrevet

Jo jeg skjønner det. Men siden jeg mistet jobben min i oljesektoren er det ikke gode sjanser fremover nå..

Har vanligvis spist på restaurant 4 ganger i uken, men har sett meg nødt til å halvere dette nå.

I tillegg kan jeg heller ikke dra på ferie nå. Får jo ikke lønn da. Noen som vet dette med helgeturer? En weekendturer til London lørd-sønd er jo utenfor de dagene man får utbetalt dagpenger (mand-fred) og burde således være greit?

Haha. Ikke akkurat synd på deg!

• Liker 6
Skrevet

håper olje arbeiderene som har hatt alt for mye utbetalt for alt for lite arbeid mister sine goder. Dem må jo skjønne at det er feil og gi dem så mye penger. At dem mister jobben nå er deilig og se. Unnskyld meg, men at andre skal jobbe livskitten av seg på land mens dem daffer rundt der ute til en lønn på 600-800.000kr. Grøss!!!

Anonymous poster hash: 2224d...cd0

Skrevet

håper olje arbeiderene som har hatt alt for mye utbetalt for alt for lite arbeid mister sine goder. Dem må jo skjønne at det er feil og gi dem så mye penger. At dem mister jobben nå er deilig og se. Unnskyld meg, men at andre skal jobbe livskitten av seg på land mens dem daffer rundt der ute til en lønn på 600-800.000kr. Grøss!!!

Men så få deg en jobb på oljeplattform du og da. Hjelpes, misunnelig eller? Det er ikke akkurat "forenlig med familieliv" å jobbe på plattform, så at de får kompensert med mer lønn syns jeg er innafor.

• Liker 6
Skrevet

akkurat som det er så jævla morro å gå ute på en plattform langt pokkerivold dag ut og inn i 14 dager...

Anonymous poster hash: be596...cf9

• Liker 3
Skrevet

Det er alltid kjipt å måtte endre livsstil når man er vant til en viss standard, men har du levd "godt" til nå, så går det vel bra å droppe ferieturer og restaurantbesøk en periode? Se på dette som en gyllen mulighet til å lage god mat hjemme (billigere!).

Skrevet

Men så få deg en jobb på oljeplattform du og da. Hjelpes, misunnelig eller? Det er ikke akkurat "forenlig med familieliv" å jobbe på plattform, så at de får kompensert med mer lønn syns jeg er innafor.

Ja. Det er lett og komme seg ut på plattform. Slutt og tull a. Dem er 2 uker borte og 4 uker hjemme??? Hva kaller du det da? Og 800.000kr i årslønn.

Skrevet

akkurat som det er så jævla morro å gå ute på en plattform langt pokkerivold dag ut og inn i 14 dager...

Anonymous poster hash: be596...cf9

Huff. 4uker hjemme uten og løfte en finger. Hardt livet. 👍

Skrevet

Ja. Det er lett og komme seg ut på plattform. Slutt og tull a. Dem er 2 uker borte og 4 uker hjemme??? Hva kaller du det da? Og 800.000kr i årslønn.

Det der er bare tull. Med alle tilleggene tjente jeg kun litt over 720 k. Da er det ikke 7 t arbeidsdager, men 12. Så de 4 ukene ferie trenger vi.

• Liker 1
Skrevet

Det der er bare tull. Med alle tilleggene tjente jeg kun litt over 720 k. Da er det ikke 7 t arbeidsdager, men 12. Så de 4 ukene ferie trenger vi.

Hva får du i overtidsbetaling om du er der 1 dag ? Alle jeg kjenner som jobber der ute er langt ifra stå på folk med vilje. Så at dere har det hardt der ute trur jeg ihvertfall ikke. Uansett.. Tiden for at man får så bra betalt og så bra overtidsbetaling osv håper jeg virkelig er over 👍

Skrevet

Det er alltid kjipt å måtte endre livsstil når man er vant til en viss standard, men har du levd "godt" til nå, så går det vel bra å droppe ferieturer og restaurantbesøk en periode? Se på dette som en gyllen mulighet til å lage god mat hjemme (billigere!).

Jeg hater å lage mat. Liker å få den servert.

Skrevet

Hva får du i overtidsbetaling om du er der 1 dag ? Alle jeg kjenner som jobber der ute er langt ifra stå på folk med vilje. Så at dere har det hardt der ute trur jeg ihvertfall ikke. Uansett.. Tiden for at man får så bra betalt og så bra overtidsbetaling osv håper jeg virkelig er over

Fikk rundt 12 k. Men klart man skal få skikkelig betalt for den dagen overtid. Man har kanskje bestilt og planlagt feriereise og diverse til den dagen, som man må avbestille (og tape penger).

Det er jo dessuten ikke noe liv der ute på plattformen så da bør kompensasjonen være deretter om en må være der 1 dag lenger enn hva som er kontraktfestet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...