Gjest Kili Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 Små kutt for det føles så godt når jeg er så nedfor som jeg er hver dag. Ingenting positivt skjer i livet mitt (unntatt venner og fuckfriends) og det ser bare mørkere og mørkere ut i framtiden. Problemet er at jeg får en ekkel følelse etterpå og vondt. Jeg kan gråte for det ekle og idiotiske jeg har gjort. Hvordan klare å stoppe? Noen som har tips? Psykologen min hjalp meg ikke så mye med det. Hver gang livet går i mot meg så skjer det og nå er jeg inni en jævla tung periode og det finnes ingen utvei.
veraa94 Skrevet 5. februar 2015 #2 Skrevet 5. februar 2015 For det første må du få kyndig hjelp til dette. Hvis din nåværende psykolog ikke er til hjelp anbefaler jeg at du tar kontakt med fastlegen som kan henvise deg vidre til en annen. Når du kjenner skadetrangen så må du prøve ditt beste for å utsette det så lenge som mulig og holde deg opptatt slik at du ikke tyr til skading. Prøv å ta deg en dusj, gå en tur, ring en venn etc.
Gjest Tekola Skrevet 5. februar 2015 #3 Skrevet 5. februar 2015 Kjære Tissefant. Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Lykke til! Tekola, mod
Fremhevede innlegg