Gå til innhold

Kvinner bak rattet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Generelt er menn mye bedre sjåfører enn kvinner, de har fantastisk mye bedre kontroll over kjøretøyet enn det vi kvinner har. Jeg forstår ikke hvorfor damer bli så fornærmet når dette blir påpekt.

Jeg er en gjennomsnittlig god sjåfør i trafikken, men ingen problem med å innrømme at jeg har begrensninger når det kommer til parkering og rygging. Flaut, men sant.

Så du bildet i HI? Skulle det være typisk kvinner å ta selfie i stor fart?

Anonymous poster hash: ca50f...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du bildet i HI? Skulle det være typisk kvinner å ta selfie i stor fart?

Anonymous poster hash: ca50f...2d5

Ironisk at du spør, dette ble jo en stor mediasak for en kort tid siden...

http://www.dailymail.co.uk/video/news/video-1095835/Hilarious-girls-crash-car-making-karaoke-selfie-video.html

Anonymous poster hash: c74e9...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk at du spør, dette ble jo en stor mediasak for en kort tid siden...

http://www.dailymail.co.uk/video/news/video-1095835/Hilarious-girls-crash-car-making-karaoke-selfie-video.html

Anonymous poster hash: c74e9...806

Så du klarte å finne et eksempel til. Så flink du er.

Anonymous poster hash: ca50f...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du klarte å finne et eksempel til. Så flink du er.

Anonymous poster hash: ca50f...2d5

Her kan jeg glede deg med enda et som også vakte oppsikt i media for ikke så lenge siden.

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/selfie-crash-death-woman-dies-in-headon-collision-seconds-after-uploading-pictures-of-herself-and-happy-status-to-facebook-9293694.html

Anonymous poster hash: c74e9...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan jeg glede deg med enda et som også vakte oppsikt i media for ikke så lenge siden.

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/selfie-crash-death-woman-dies-in-headon-collision-seconds-after-uploading-pictures-of-herself-and-happy-status-to-facebook-9293694.html

Anonymous poster hash: c74e9...806

Jadda, flink gutt!

Anonymous poster hash: ca50f...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, flink gutt!

Anonymous poster hash: ca50f...2d5

Uff da så bitter! :fnise:

Håper virkelig ikke du skal ut på veien med det humøret...

Anonymous poster hash: c74e9...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da så bitter! :fnise:

Håper virkelig ikke du skal ut på veien med det humøret...

Anonymous poster hash: c74e9...806

Bitter? Jeg skryter jo av deg. :)

Skal faktisk ut å kjøre nå, men du skal ikke bekymre deg. Humøret er på topp og jeg har kjørt i mange mange år så det går så fint så.

Anonymous poster hash: ca50f...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tickety-Boo

Det er vel en grunn til at det er dyrere å forsikre sjåfører mellom 18-25. Menn i denne alderen har nok lettere for å overvurdere egne evner og er overrepresentert i ulykkesstatistikken.

Jeg tråkket visst noen på tærne med innlegget mitt tidligere i tråden.

Som tidligere sjåfør/ledsager for et utrykningskjøretøy har jeg sett masse. Både i bilen sammen med meg og på veien. Jeg står for det jeg sier i det forrige innlegget angående menn og kvinner bak rattet. Jeg følte meg veldig mye tryggere som ledsager da jeg hadde vakt sammen med en mann enn jeg gjorde da en av mine kvinnelige kollegaer kjørte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, nei, det var i Mexico, derfor de skriver på meksikansk?

Anonymous poster hash: c74e9...806

Jeg ser ingen dokumentasjon på at det er i Mexico. Andre versjoner av det bildet finner du med engelsk tekst.

Anonymous poster hash: 604f2...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en grunn til at det er dyrere å forsikre sjåfører mellom 18-25. Menn i denne alderen har nok lettere for å overvurdere egne evner og er overrepresentert i ulykkesstatistikken.

Jeg tråkket visst noen på tærne med innlegget mitt tidligere i tråden.

Som tidligere sjåfør/ledsager for et utrykningskjøretøy har jeg sett masse. Både i bilen sammen med meg og på veien. Jeg står for det jeg sier i det forrige innlegget angående menn og kvinner bak rattet. Jeg følte meg veldig mye tryggere som ledsager da jeg hadde vakt sammen med en mann enn jeg gjorde da en av mine kvinnelige kollegaer kjørte.

Når du selv kjørte da?

Anonymous poster hash: ca50f...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tickety-Boo

Når du selv kjørte da? Anonymous poster hash: ca50f...2d5

Nå skal det sies at for å få en jobb som dette må en gjennomgå intensiv kjøreopplæring. Nå vet jeg ikke hvordan denne utdanningen foregår i Norge. I mitt hjemland måtte kandidatene først bestå en rekke tester. Deriblant en kjøretest. De som besto alle testene fikk ta kjørekurset (og resten av utdanningen) Man ble evaluerte fortløpende og en del falt fra.

De som består kjørekurset er absolutt ikke dårlige sjåfører. Dette gjelder både kvinner og menn.

Jeg følte meg selvfølgelig trygg da jeg kjørte selv. Om jeg ikke hadde gjort det, burde jeg ikke satt meg bak rattet. Men jeg er av den oppfatning at jeg ikke var like flink og stødig som mine mannlige kolleger.

Det er vanskelig å sette en finger på hva det var som gjorde det, men jeg syntes mine mannlige kolleger behersket kjøringen bedre. De hadde en autoritet og en trygghet over seg som jeg og mine kvinnelige kolleger delvis manglet.

Vi har vel alle opplevd at med noen sjåfører kan man slappe helt av som passasjer, mens med andre føler man at man må følge med hele tiden og konsentrere seg selv om man ikke sitter bak rattet?

Selvfølgelig finnes det kvinnelige sjåfører som er veldig flinke og menn som er elendige. Men gjennomsnittlig er menn flinkere enn oss kvinner bak rattet, det er min mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ganske typisk at menn oftest blir utsatt for de største ulykkene mens kvinner er de som får en liten bulk etter å ha kræsja i et parkeringshus

Det er to vesentlige faktorer som bidrar til dette.

  1. Kjørelengde: Menn kjører mye mer enn kvinner og er dermed også mer utsatt for ulykker
  2. Vei type: Selv etter at vi har kompensert for kjørelengde så kjører menn en vesentlig større andel på landeveier og motorveier, mens kvinner kjører mer på småveier og tettstedsveier med 50-60 km/t fartsgrense. Det er en gjennomgående trend at kona kjører på butikken, ol. mens når man skal på langtur er det mannen som kjører, pluss at menn i en mye større grad pendler lenger til jobben. Det er ikke så lett å bli utsatt for en dødsulykke på en vei med 50-60 km/t fartsgrense som det er på en med 80-110 km/t fartsgrense.

Også har man jo det klassiske eksempelet med en kjærring som kjører som en sinke på landeveien og lager store køer bak seg. En mann som da ligger bak denne sinka "må" kjøre forbi og denne mannen utsettes da for en vesentlig hevet risiko for en kollisjon som høyst sannsynelig ikke vil gå ut over kjærringa som har laget hele køen, men årsaken til forbikjøringen er jo den treige kjærringa.

Anonymous poster hash: 62593...822

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...