AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Trenger jeg si noe mer? https://pbs.twimg.com/media/B8hF8F4CAAAN5XJ.jpg "Let me take another selfie!" Anonymous poster hash: c74e9...806 Endret 5. februar 2015 av Raven Emerald
sol87 Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Menn bak rattet: http://www.nrk.no/mr/mannsdominans-i-trafikkulykker-1.10848341 http://bil.aftenposten.no/bil/Derfor-dor-flere-menn-enn-kvinner-i-trafikken-9969.html#.VNKtW9KG8Tw http://www.fhi.no/tema/skader-og-ulykker/trafikkulykker 6
Maleficenta Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Er vel ganske typisk at menn oftest blir utsatt for de største ulykkene mens kvinner er de som får en liten bulk etter å ha kræsja i et parkeringshus 1
Knekt1 Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Menn bak rattet: http://www.nrk.no/mr/mannsdominans-i-trafikkulykker-1.10848341 http://bil.aftenposten.no/bil/Derfor-dor-flere-menn-enn-kvinner-i-trafikken-9969.html#.VNKtW9KG8Tw http://www.fhi.no/tema/skader-og-ulykker/trafikkulykker I denne sammenheng er det helt verdiløst å trekke frem at menn dør oftere i trafikken. Ikke bare kjører menn lenger enn kvinner (som NRK påpeker), i flere aldersgrupper kjører gutter og menn inntil tre ganger så ofte. Da blir også de alvorlige ulykkene flere. Og nei, det hjelper selvsagt ikke at mange misforstår hva det vil si å være maskulin i trafikken, og som dermed er villig til å sette seg selv og andre i fare. Som det allerede har blitt nevnt, er kvinner overrepresentert når det gjelder typiske småskader som bulking og annet som en kan koble direkte til teknisk kjøreferdighet. 1
pantertante Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Stupid male drivers. https://www.youtube.com/playlist?list=PL7CFE6DDD3527F210
Gjest Tickety-Boo Skrevet 5. februar 2015 #6 Skrevet 5. februar 2015 Generelt er menn mye bedre sjåfører enn kvinner, de har fantastisk mye bedre kontroll over kjøretøyet enn det vi kvinner har. Jeg forstår ikke hvorfor damer bli så fornærmet når dette blir påpekt. Jeg er en gjennomsnittlig god sjåfør i trafikken, men ingen problem med å innrømme at jeg har begrensninger når det kommer til parkering og rygging. Flaut, men sant. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #7 Skrevet 5. februar 2015 (endret) Trenger jeg si noe mer? https://pbs.twimg.com/media/B8hF8F4CAAAN5XJ.jpg "Let me take another selfie!" Anonymous poster hash: c74e9...806 Det kan ha vært i Australia, da sitter isåfall kvinnen i passasjersetet. Anonymous poster hash: 604f2...035 Endret 5. februar 2015 av Raven Emerald
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #8 Skrevet 5. februar 2015 Det kan ha vært i Australia, da sitter isåfall kvinnen i passasjersetet. Anonymous poster hash: 604f2...035 Uhm, nei, det var i Mexico, derfor de skriver på meksikansk? Anonymous poster hash: c74e9...806
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #9 Skrevet 5. februar 2015 Menn bak rattet: http://www.nrk.no/mr/mannsdominans-i-trafikkulykker-1.10848341 http://bil.aftenposten.no/bil/Derfor-dor-flere-menn-enn-kvinner-i-trafikken-9969.html#.VNKtW9KG8Tw http://www.fhi.no/tema/skader-og-ulykker/trafikkulykker Hvor vanlig er det at menn tar selfies bak rattet i 180 km/t? Anonymous poster hash: c74e9...806
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #10 Skrevet 5. februar 2015 Generelt er menn mye bedre sjåfører enn kvinner, de har fantastisk mye bedre kontroll over kjøretøyet enn det vi kvinner har. Jeg forstår ikke hvorfor damer bli så fornærmet når dette blir påpekt. Jeg er en gjennomsnittlig god sjåfør i trafikken, men ingen problem med å innrømme at jeg har begrensninger når det kommer til parkering og rygging. Flaut, men sant. Foretrekker heller kvinner som småbulker litt når de rygger og parkerer. Da det er småskader. I motsetning til de ulykkene menn er involvert i og skyld i. Store alvorlige personskader og død. Ja, menn er flinkere å manøvre bilen. Men det slår seg dessverre uheldig ut ved at de ofte overvurderer sin egen fortreffelighet, tar høyere risiko og tror de kan kjempe mot tyngdekraft. Du ser sjelden kvinner blir tatt i grisekjøring og promillekjøring. Der er menn overrepresentert. Og hadde ikke UP greid å luke ut de verste tilfellene (menn) så hadde tallene sett enda styggere ut. Anonymous poster hash: 35109...129 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #11 Skrevet 5. februar 2015 Kvinner bak rattet Kvinner generelt Anonymous poster hash: 37448...b90
Pinkee Skrevet 5. februar 2015 #12 Skrevet 5. februar 2015 Foretrekker heller kvinner som småbulker litt når de rygger og parkerer. Da det er småskader. I motsetning til de ulykkene menn er involvert i og skyld i. Store alvorlige personskader og død. Ja, menn er flinkere å manøvre bilen. Men det slår seg dessverre uheldig ut ved at de ofte overvurderer sin egen fortreffelighet, tar høyere risiko og tror de kan kjempe mot tyngdekraft. Du ser sjelden kvinner blir tatt i grisekjøring og promillekjøring. Der er menn overrepresentert. Og hadde ikke UP greid å luke ut de verste tilfellene (menn) så hadde tallene sett enda styggere ut.Anonymous poster hash: 35109...129 Der har vi vel godt oppsummert forskjellen på kvinner og menn bak rattet. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #13 Skrevet 5. februar 2015 Foretrekker heller kvinner som småbulker litt når de rygger og parkerer. Da det er småskader. I motsetning til de ulykkene menn er involvert i og skyld i. Store alvorlige personskader og død. Ja, menn er flinkere å manøvre bilen. Men det slår seg dessverre uheldig ut ved at de ofte overvurderer sin egen fortreffelighet, tar høyere risiko og tror de kan kjempe mot tyngdekraft. Du ser sjelden kvinner blir tatt i grisekjøring og promillekjøring. Der er menn overrepresentert. Og hadde ikke UP greid å luke ut de verste tilfellene (menn) så hadde tallene sett enda styggere ut.Anonymous poster hash: 35109...129 Håper du innser at menn kjører i snitt mye mer enn kvinner, og derfor har større sjanse for å være involvert i ulykker. Det faktum at kvinner bulker bilen på den ene turen i året de kjører, sier sitt. Ferdig snakka. Anonymous poster hash: 37448...b90 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #14 Skrevet 5. februar 2015 :hoho:Håper du innser at menn kjører i snitt mye mer enn kvinner, og derfor har større sjanse for å være involvert i ulykker. Det faktum at kvinner bulker bilen på den ene turen i året de kjører, sier sitt. Ferdig snakka. Anonymous poster hash: 37448...b90 Hvor ofte hører du om kvinner som blir tatt i å grisekjøre i 180 km/t langs landeveien? Skjer nesten aldri. Slutt å lure deg selv herr verdensmester. For det er der den største feilen ligger hos menn i trafikken. De vet de er flinkest i å manøvre bilen. Men dette går dem fullstendig i hodet, de tar høy risiko og tror de er med i Fast and Furious. Dessverre for andre uskyldige trafikanter. Anonymous poster hash: 35109...129 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #15 Skrevet 5. februar 2015 Å ta selfie mens man kjører er idiotisk, uansett hvilket kjønn det er som tar disse. I ditt tilfelle var det en kvinne som tok selfiene. For to uker siden holdt jeg på å bli påkjørt 3 ganger i løpet av kort tid av menn i jobbiler som tekstet mens de kjørte. Ikke mye bedre, og antall mil bak rattet, og hvor trygg du er som sjåfør, har ingenting med uforsvarlig oppførsel i bil å gjøre. Ingen, ikke engang menn som kjører tusenvis av mil i året, skal skrive meldinger eller ta bilder av seg selv når de kjører bil! Anonymous poster hash: 6f7e9...207 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #16 Skrevet 5. februar 2015 Kvinner bak rattet Kvinner generelt Anonymous poster hash: 37448...b90 Anonymous poster hash: ca50f...2d5
Gjest Evans Skrevet 5. februar 2015 #17 Skrevet 5. februar 2015 I denne sammenheng er det helt verdiløst å trekke frem at menn dør oftere i trafikken. Ikke bare kjører menn lenger enn kvinner (som NRK påpeker), i flere aldersgrupper kjører gutter og menn inntil tre ganger så ofte. Da blir også de alvorlige ulykkene flere. Og nei, det hjelper selvsagt ikke at mange misforstår hva det vil si å være maskulin i trafikken, og som dermed er villig til å sette seg selv og andre i fare. Som det allerede har blitt nevnt, er kvinner overrepresentert når det gjelder typiske småskader som bulking og annet som en kan koble direkte til teknisk kjøreferdighet. hva vil det si å være maskulin i trafikken?
Gjest Evans Skrevet 5. februar 2015 #18 Skrevet 5. februar 2015 Det er med god grunn vi ikke skal leke med telefonen når vi kjører. Det gjelder selvsagt både menn og kvinner.
sol87 Skrevet 5. februar 2015 #19 Skrevet 5. februar 2015 Hvor vanlig er det at menn tar selfies bak rattet i 180 km/t? Anonymous poster hash: c74e9...806 Hvor vanlig er det at kvinner tar selfies bak rattet i 180 km/t?
sol87 Skrevet 5. februar 2015 #20 Skrevet 5. februar 2015 I denne sammenheng er det helt verdiløst å trekke frem at menn dør oftere i trafikken. Ikke bare kjører menn lenger enn kvinner (som NRK påpeker), i flere aldersgrupper kjører gutter og menn inntil tre ganger så ofte. Da blir også de alvorlige ulykkene flere. Og nei, det hjelper selvsagt ikke at mange misforstår hva det vil si å være maskulin i trafikken, og som dermed er villig til å sette seg selv og andre i fare. Som det allerede har blitt nevnt, er kvinner overrepresentert når det gjelder typiske småskader som bulking og annet som en kan koble direkte til teknisk kjøreferdighet. Nei, det er ikke helt verdiløst. Mange unge menn spesielt tar flere sjanser enn kvinner, og er mer "villige" til å utsette seg selv for farer. Menn kjører også mer i fylla. Da er teknisk kjøreferdighet lite viktig. Vet heller ikke hva den svært uansvarlige handlingen "ta selfie mens du kjører" har med teknisk kjøreferdighet å gjøre. Denne saken handlet om uansvarlighet, og da ville jeg påpeke at det faktisk er menn som tar mest farlige sjanser i trafikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå