AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Har legen taushetsplikt ved overgrep? Altså er det sånn at de ikke har lov å gå videre med dette dersom pasienten ikke ønsker det?Anonymous poster hash: 4b995...307
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Så lenge det ikke er du selv som har utført overgrepet, så vil jeg tro at legen har taushetsplikt. Men jeg aner ikke i hvor lang tid, eller hvordan reglene faktisk er. Anonymous poster hash: 5dfe8...fa8
Betty2 Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 kommer an på alderen til den som er blitt utsatt for overgrep. Ved overgrep på personer under 16 år, så er ALT helsepersonell pliktig til å raportere videre. Men dersom personen er eldre er det pasienten selv som bestemmer om det skal rapporteres eller ikke.
Gjest Kariannne Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Endret 4. februar 2015 av Kariannne
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Om den som har blitt utsatt for overgrep selvfølgelig. Tror ingen som har begått overgrep innrømmer dette frivillig til folk... Om pasienten er over 18 og ber om at det ikke skal taes videre er legen da pålagt å respektere dette,Anonymous poster hash: 4b995...307
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå