Mallimor Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Jeg har i mange år hatt lyst til å kunne hjelpe de eldre med å være selskap for dem, feks på et sykehjem.. Har alltid hatt god kontakt med dem, syns det er trist at de blir sittende på sykehjem, hvor dagene fort blir lange og grå, og ønsker å kunne bidra med noe.. Mine besteforeldre betydde svært mye for meg, og jeg Stillte alltid opp for dem og omvendt. Nå er de desverre gått bort for noen år siden, så jeg kjenner ingen eldre lenger..Når jeg sier bidra, tenker jeg ikke i form av vask og stell, for det er helt ærlig ingen jobb for meg( verken sykepleier, eller annet som gjelder stell av mennesker/sår osv desverre).. Tenker da uten lønn.. Noen som vet om dette er mulig å få til? Evt hvor kan jeg henvende meg, og er det noen som har gjort noe slik før? Jeg bor i Bergen... 3
absinthia Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Det finnes noe som heter besøkstjenesten https://www.rodekors.no/vart-arbeid/omsorg/sosial-inkludering/besokstjenesten/
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/Har-de-ikke-parorende-som-er-der_-dor-de-alene-3618769.html#.VMigUzMBMCl.facebook Ta kontakt med ditt lokale røde kors eller din lokale frivillighets sentral og hør der Kjempe ba hvordan du tenker, tenker i samme baner selv, men er dessverre kronisk syk på 9 året og må velge mellom å bruke energien på frokost eller dusj. Anonymous poster hash: 78174...5b8
Mallimor Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Det finnes noe som heter besøkstjenesten https://www.rodekors.no/vart-arbeid/omsorg/sosial-inkludering/besokstjenesten/Takk skal se nærmere på dette! Endret 4. februar 2015 av Mallimor
Mallimor Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2015 Huffda, Ja da blir det litt Vanskelig å kunne hjelpe andre, når enn selv trenger hjelp.. Jeg er frisk og rask, og mye på tapetet om dagene, men dette er noe jeg vil prioritere :-) 1
Gjest Meglerfrøken Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Hei! Jeg leste en artikkel om livsglede i dag, og stiftelsen livsglede for eldre. Dessverre, fant jeg ikke igjen artikkelen, men jeg kan iallefall henvise til hjemmesiden deres https://www.livsgledeforeldre.no. Det å stille opp for de eldre, å gi de mening og glede i hverdagen er uvurderlig, og det disse jentene har fått til, imponerer stort! Håper du får like mye inspirasjon og glede av å lese om de, og eventuelt engasjere deg, som jeg gjorde da jeg leste artikkelen. De eldre bygget tross alt landet vårt, og fortjener ikke sitte alene og ensom igjen. 1
Mallimor Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2015 Jeg leste samme artikkel, og var det som fikk meg til å virkelig få lyst å ta tak i noe jeg lenge har tenkt på! "De eldre bygget tross alt landet vårt, og fortjener ikke sitte alene og ensom igjen" Utrolig godt sagt!!! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå