Gå til innhold

Utslett i hodebunnen (bilder)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.
Jeg har en stund hatt noe utslett i hodebunnen. Dette kommer og går men når det først kommer så blir hodebunnen min helt rød og prikkete, og det klør noe voldsomt! Jeg kan godt klø meg til blods noen ganger og det flasser veldig mye når jeg klør. :(

Har legetime ca. midten av måneden så får ikke spurt før da, så derfor lurte jeg på om det er noen som har det samme eller kan tenke seg hva det kan være?

Jeg har brukt fungoral shampoo noen ganger og det hjelper litt, men som sagt så kommer det alltid tilbake.

Utslettet vises mye bedre i virkeligheten enn det gjør på bildene, men har lagt ved 3 bilder som dere kan se på.

post-37809-0-15253900-1423071693_thumb.jpost-37809-0-98270600-1423071708_thumb.jpost-37809-0-73907700-1423071740_thumb.j

Anonymous poster hash: beff1...9bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det midterste bildet linger på ringorm.

Anonymous poster hash: f0766...456
  • Liker 1
Skrevet

Google psoriasis og se om det passer for deg

Anonymous poster hash: 115e4...3b1
Skrevet

Ligner på psoriasis som jeg har.

Selusan eller hvordan det staves fungerer bra på meg..

Skrevet

Seborreisk eksem ligner det også på.

Skrevet

Det bildet i midten er jeg helt sikker på at er ringorm. Har hatt det på kroppen ved flere anledninger og det ser akkurat sånn ut.

De andre så mer ut som en type eksem, men vanskelig å se under håret der.

Anonymous poster hash: 541f1...5ab
Skrevet

Hva er ringorm?? 😳😳 og hva kan jeg gjøre med det? Er det noe av dette som er farlig?

TS

Skrevet

Hva er ringorm?? 😳😳 og hva kan jeg gjøre med det? Er det noe av dette som er farlig?

TS

Ingenting av det er farlig. Det heter ringorm pga hvordan utslettet er formet, ikke fordi det er noe orm der

Anonymous poster hash: 6c7c1...d48

Skrevet

Seboreisk eksem, har det samme selv. Bruk en shampo som heter selukos så går det bort.

Anonymous poster hash: 25b7d...a70
Skrevet

Foreslår også seboreisk eksem. Fungoral, selsun og selukos hjelper mot det. Hvis du har prøvd fungoral og det har hjulpet er det jo bare til å fortsette å bruke den, hvis du bruker den med jevne mellomrom, for eksempel en gang eller to i uken, slipper du kanskje at det kommer tilbake.

Anonymous poster hash: febdc...41c
Skrevet (endret)

Hva er ringorm?? og hva kan jeg gjøre med det? Er det noe av dette som er farlig?

TS

Ringorm er en sopp. Ofte smittes man gjennom husdyr. Ikke farlig, er bare et utslett. Synes de siste bildet også kan se ut som ringorm.

Du kan jo se litt på det siden du ser det bedre - ringorm er særpreget av at det er en rød sirkel (sårkant) også er huden normal i midten av sirkelen.

Når jeg har hatt det fikk jeg bare en soppkrem å smøre på, men jeg har hatt det på kroppen. Til hodebunn er det sikkert en shampo eller et liniment.

Men legen vet best.

Eksempel på ringorm

https://www.sundhed.dk/content/cms/37/28037_ringorm1600x1200.jpg

Bilde gjort om til link pga opphavsrett. Daenerys, mod.

Anonymous poster hash: 541f1...5ab

Endret av Daenerys

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...