Gå til innhold

Forsikringssak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For snart en uke siden ble veska mi stjålet mens jeg var i en butikk. Jeg satte den fra meg og plutselig var den vekk. Jeg anmeldte det til politiet og meldte saken som tyveri/tap til forsikringsselskapet. Noen som vet hvor lang til det tar før man får svar? Må saken bli behandlet av politiet først? Noen som vet?



Anonymous poster hash: afdcc...979
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du satt veska fra deg i butikken, og noen har tatt den, så er du uaktsom. Uaktsomhet er ingen forsikringssak. Vesken skal bæres av deg eller stå plassert slik ar du ser den hele tiden.

Null forsikringssak.

Anonymous poster hash: 5969d...409

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man mister noe, så er det ikke en forsikringssak? Hadde trodd at om man mistet en gjenstad på bussen eller sånn, så ble dette dekket av forsikringsselskapet?

Endret av Blossomgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stod rett ved bena mine. Satte den en et øyeblikk for å se på en genser, og da jeg så ned igjen var den borte. Er ikke det en forsikringssak?

TS



Anonymous poster hash: afdcc...979
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stod rett ved bena mine. Satte den en et øyeblikk for å se på en genser, og da jeg så ned igjen var den borte. Er ikke det en forsikringssak?

TS

Anonymous poster hash: afdcc...979

Ja det høres jo trolig ut... Forsikringsselskapene er ikke dumme TS. Skamme seg skulle du.

Anonymous poster hash: 76118...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stod rett ved bena mine. Satte den en et øyeblikk for å se på en genser, og da jeg så ned igjen var den borte. Er ikke det en forsikringssak?

TS

Anonymous poster hash: afdcc...979

Mest sannsynlig vil du få avslag på erstatning fra forsikringsselskapet.

Saken trenger ikke være ferdig behandlet av politiet før forsikringsselskapet avgjør ditt krav på erstatning. Hvor lang tid det tar avhenger av hvilket forsikringsselskap du har og om det er noe de trenger nærmere forklaring på i forhold til kravet du har satt frem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være du kun får avkortning fra forsikringsselskapet, så hvis det er store verdier du har mistet kan det kanskje være lurt å melde til forsikringsselskap uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man mister noe, så er det ikke en forsikringssak? Hadde trodd at om man mistet en gjenstad på bussen eller sånn, så ble dette dekket av forsikringsselskapet?

Nei, det er ikke noen forsikringssak om du mister noe. Du må ha blitt frastjålet gjenstanden. Har du lagt fra deg eller mistet gjenstanden og noen deretter stjeler den er du ikke dekket.

Anonymous poster hash: bc5c7...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gudskjelov dekket innholdet i vesken av forsikringsselskapet. Politiet hadde funnet vesken min i en grøft, men den var så klart tom.

TS



Anonymous poster hash: afdcc...979
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det høres jo trolig ut... Forsikringsselskapene er ikke dumme TS. Skamme seg skulle du.

Anonymous poster hash: 76118...b46 D

Til deg som svarte på dette, om at jeg skulle skamme meg. Hva feiler det deg da? Kanskje ikke alle er som deg da - superflink til å passe på sakene sine.

Jeg har også vært i den situasjonen at noen stjal mobilen min på treningssenteret. Den lå rett ved apparatet jeg brukte sammen med genseren og drikkeflaske. den var det noen som hadde tatt MENS jg trente. Så folk er ikke akkurat lite frekke !

Anonymous poster hash: afdcc...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...