Gå til innhold

Ups...foreldremøte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi bruker fremmøtelister. De som ikke møtte fikk innkalling til nytt møte. Møtte de ikke da fikk de en telefon fra ledelsen.

Dere må slutte å leke Stalin, blir for dumt. Jeg stiller som regel opp på disse fellesmøtene, men det er da aldri noe nytt og ei heller noe man ikke vet fra før. Elevsamtalene personlig med lærer er det viktigste.

Anonymous poster hash: 27108...5f0

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker fremmøtelister. De som ikke møtte fikk innkalling til nytt møte. Møtte de ikke da fikk de en telefon fra ledelsen.

What? Haha, hvorfor er fellesmøter viktige? Det står da en rektor og legger ut i det vide og brede om planer for skolen, ingenting som har med den enkelte elev å gjøre. Presenterer lærere man ikke har til sin elev, forteller om sykefravær som har gått opp eller ned etc.

Anonymous poster hash: 52c35...7f0

• Liker 2
Skrevet

What? Haha, hvorfor er fellesmøter viktige? Det står da en rektor og legger ut i det vide og brede om planer for skolen, ingenting som har med den enkelte elev å gjøre. Presenterer lærere man ikke har til sin elev, forteller om sykefravær som har gått opp eller ned etc.

Kunne ikke sagt det bedre selv!

• Liker 1
Skrevet

..og deretter en melding hjem da, eller?

Anonymous poster hash: 9a3b5...6d7

• Liker 6
Skrevet

Pleier det å være en foreldremøte hvert halvår?

Anonymous poster hash: 33ca3...c20

Skrevet

Pleier det å være en foreldremøte hvert halvår?

*Et foreldremøte hver halvår ja. Slik har det vært på begge skoler vi har tilhørt. I tillegg fellesmøte.

Skrevet

Det står at mannen jobber borte, og senere står det at barnefaren var på møtet sist. Så det kan hende hun og barnefaren har delt omsorg. ;)

Godt mulig, men jeg tolket det som han var borte i forbindelse med jobb, og at de er på slike møter annenhver gang.

Anonymous poster hash: b437e...beb

• Liker 1
Skrevet

Godt mulig, men jeg tolket det som han var borte i forbindelse med jobb, og at de er på slike møter annenhver gang.

Anonymous poster hash: b437e...beb

Ah, ok. =)

Skrevet

Du kan jo nevne det for læreren siden du åpenbart er så nøye på det, men ser ikke problemet

• Liker 1
Skrevet

Seriøst? Det var da veldig!

TS: det går helt sikkert fint.:) De fleste har full forståelse for at ting kan dukke opp, og at det ikke alltid passer. De eneste gangene jeg har blitt frustrert over manglende oppmøte er i forbindelse med konferansetimer, for det blir bortkastet tid og merarbeid for min del. At man går glipp av et fellesmøte i ny og ne er ikke et problem, og jeg treger på ingen måte en forklaring mtp årsak.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det går nok helt fint, spesielt når det er fellesmøte. Men send gjerne en mail til kontaktlærer i etterkant, det viser at du ønsket å følge opp men ble forhindret. Det er jo noen foreldre som aldri deltar dessverre.

Må innrømme at med 2 unger på samme skole nå så er den fellesdelen av møtet, med info fra skolen et lite mareritt da det stort sett er samme info hver gang. Men det er jo en grunn til at de må gjenta seg også dessverre. (dog ingen presentasjon av lærere vi ikke har eller om sykefraværet som noen nevner her. Heller hvordan de jobber mot mobbing, infor fra SFO m.m.)

Men info som gjelder kun klassen er gull verdt å få med seg.

Endret av Engel
Skrevet

*Et foreldremøte hver halvår ja. Slik har det vært på begge skoler vi har tilhørt. I tillegg fellesmøte.

Et foreldremøte *hverT halvår

Anonymous poster hash: 0e39d...981

• Liker 2
Skrevet

På fellesmøter for hele skolen blir det lagt merke til? Dere klarer å plukke ut foreldrene til deres unger blant 100-200 oppmøtte? Eh.

Det gjør jo ikke det! Samme babbelet om igjen og om igjen. Gå gjennom planer som vi allerede har lest hjemme, skoleruta for året, turer og skidag, som man uansett får info om. Fellesmøter drar jeg aldri på, de er helt bortkastet, klassemøter drar jeg på da jeg kan, men jeg har til dags dato aldri fått noe ut av et eneste møte. Mobbing og problemer i klassen blir ikke tatt opp på foreldremøter fordi ingen vil nevne det foran foreldrene til det ene barnet som alltid lager trøbbel.

For ikke å snakke om at man må huske å merke klærne, kommende innsamlingsaksjoner som er frivillige å delta i men som de ansatte vil ha likevel, huske å vaske klærne jevnlig (som man gjør uansett.) :daane:

Anonymous poster hash: 22c9d...3a3

Skrevet

😂😂

• Liker 2
Skrevet

Det var bare en skriveleif :) Man får ikke redigert med anonymfunksjon dessverre.

Men et møte er intetkjønn, ikke hannkjønn, som jeg la inn et bittelite hint om. (Kun en liten stjerne uten kritikk hvor jeg fortsatt svarte på innlegget jeg siterte.)

Skrevet

Det viktigste er jo foreldre/elev - samtalene med lærer som arrangeres to ganger i året. Ikke disse idiotiske fellesmøtene som bare er svada. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...