AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Mannen jobber borte (mange timer hjemmefra) og hun som skulle sitte barnevakt har meldt avbud i siste liten pga sykdom. Skulle egentlig på foreldremøte, men kan jo ikke la ungen være hjemme alene. Dvs jeg kommer ikke på møtet i kveld og har ikke meldt avbud til skolen (da plan var og dra) Barnefaren var på møtet som skolen hadde tidligere i høst og nå var det altså min tur. Nå har jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke kunne møte opp og ikke har sagt i fra. Vet at det ikke er obligatorisk, men bør jeg si Beklager til læreren i morgen, eller?Anonymous poster hash: 40cb7...152
Rararara Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Send en melding om at barnepasser ble syk så du plutselig ikke fikk anledning til å dra på møtet? Kanskje far kan dra? (Edit: ser nå at det blir vanskelig at han drar..) (Edit igjen: eller var det ikke far som jobbet så langt hjemmefra? Skjønte ikke helt den..) Endret 4. februar 2015 av Rararara 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Kan du ikke sende en sms nå om at barnevakten ikke dukket opp, så du ikke får kommet på møte?Anonymous poster hash: 14952...447
Jade Skrevet 4. februar 2015 #6 Skrevet 4. februar 2015 Jeg ville sendt en melding til lærer om at du dessverre ikke kan komme pga at barnevakten meldte avbud i siste liten. Vil tro at lærerne synes det er kjipt med foreldre som ikke gidder å møte opp på foreldremøter (ofte er det de samme som uteblir). Og da er det greit at de vet at du ihvertfall hadde tenkt å komme. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #7 Skrevet 4. februar 2015 Mannen jobber borte (mange timer hjemmefra) og hun som skulle sitte barnevakt har meldt avbud i siste liten pga sykdom. Skulle egentlig på foreldremøte, men kan jo ikke la ungen være hjemme alene. Dvs jeg kommer ikke på møtet i kveld og har ikke meldt avbud til skolen (da plan var og dra) Barnefaren var på møtet som skolen hadde tidligere i høst og nå var det altså min tur. Nå har jeg dårlig samvittighet for at jeg ikke kunne møte opp og ikke har sagt i fra. Vet at det ikke er obligatorisk, men bør jeg si Beklager til læreren i morgen, eller?Anonymous poster hash: 40cb7...152 er det sånn fellesmøte? Ikke ha dårlig samvittighet, alltid noen som ikke kan komme på de. Si du ikke kunne komme da noe oppsto, men at du håper du kan få tilsendt referatet. Blir uansett ikke tatt opp eller sagt så mye nytt på disse fellesmøtene. Anonymous poster hash: 27108...5f0 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #8 Skrevet 4. februar 2015 Det er fellesmøte ja. For hele barneskolen faktisk. Det er allerede startet, men jeg kan jo sende mail til kontaktlæreren at jeg ikke kunne komme. Liker ikke å føle at jeg "sluntrer unna".Anonymous poster hash: 40cb7...152 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #9 Skrevet 4. februar 2015 Aldri vært på et foreldremøte jeg, pleier å sende ungen isteden. Anonymous poster hash: da018...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #10 Skrevet 4. februar 2015 Kan ikke far ha barnet? Det står i HI at far er borte. Anonymous poster hash: b437e...beb
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #11 Skrevet 4. februar 2015 Det er fellesmøte ja. For hele barneskolen faktisk. Det er allerede startet, men jeg kan jo sende mail til kontaktlæreren at jeg ikke kunne komme. Liker ikke å føle at jeg "sluntrer unna".Anonymous poster hash: 40cb7...152 Hvis det er hele barneskolen samlet, så vil de nesten ikke merke at du er der en gang. Men greit å bare si ifra, så kan du be om referat. Anonymous poster hash: 27108...5f0 3
Raven Emerald Skrevet 4. februar 2015 #12 Skrevet 4. februar 2015 Det står i HI at far er borte.Anonymous poster hash: b437e...beb Det står at mannen jobber borte, og senere står det at barnefaren var på møtet sist. Så det kan hende hun og barnefaren har delt omsorg. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #13 Skrevet 4. februar 2015 Det står at mannen jobber borte, og senere står det at barnefaren var på møtet sist. Så det kan hende hun og barnefaren har delt omsorg. de bytta sikkert på å være hjemme med barnet da vettu.. Anonymous poster hash: 27108...5f0 2
Kanutte Skrevet 4. februar 2015 #14 Skrevet 4. februar 2015 Bare send en e-post til læreren og si at du ble forhindret fra å møte i siste liten. Det kan skje alle. Til de som sier at man ikke merker om noen er borte - det blir lagt merke til hos oss i allefall. Der jeg jobber har vi full oversikt over hvem som kommer på foreldremøter og hvem som ikke gjør det. Men vi vet også at det av og til skjærer seg og man må melde avbud.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #15 Skrevet 4. februar 2015 Jeg er kontaktlærer og synes det er et fint signal at en gir en liten beklagelse på sms eller mail når noen ikke kommer på foreldremøtene. Det er en del forberedelser fremfor slike møter, og det speiler somregel foreldre sin oppfølging av egne barn og hjem skolearbeid videre - om de er blandt dem som beklager at de ikke kan komme, eller blandt dem som mener at "det kommer uansett ikke noe nytt på disse møtene" . At man ikke kan komme, kan skje den beste. Hos oss var det forresten dårligst oppmøte på de møtene der det skulle velges klassekontakter, og gjett om det ble liv da foreldrene selv valgte å velge via loddtrekning blandt alle barna, og det ikke var hjelp i å holde seg borte, og heller ikke gi beskjed. Jeg er mor selv, jeg synes det er helt utrolig hvor mye enkelte vegrer seg for å stille opp for barnet på arenaer som skole, dugnad og vennskap. Men jeg sier som sagt ikke at ditt tilfelle går under dette. Så altså, gi en liten meld, og be om referat- ingen skade skjedd. Anonymous poster hash: 15c5a...66a 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #16 Skrevet 4. februar 2015 Bare send en e-post til læreren og si at du ble forhindret fra å møte i siste liten. Det kan skje alle. Til de som sier at man ikke merker om noen er borte - det blir lagt merke til hos oss i allefall. Der jeg jobber har vi full oversikt over hvem som kommer på foreldremøter og hvem som ikke gjør det. Men vi vet også at det av og til skjærer seg og man må melde avbud. Så klart man får det med seg, men i det store og det hele så går ikke verden under Anonymous poster hash: 27108...5f0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #17 Skrevet 4. februar 2015 Bare send en e-post til læreren og si at du ble forhindret fra å møte i siste liten. Det kan skje alle. Til de som sier at man ikke merker om noen er borte - det blir lagt merke til hos oss i allefall. Der jeg jobber har vi full oversikt over hvem som kommer på foreldremøter og hvem som ikke gjør det. Men vi vet også at det av og til skjærer seg og man må melde avbud. På fellesmøter for hele skolen blir det lagt merke til? Dere klarer å plukke ut foreldrene til deres unger blant 100-200 oppmøtte? Eh. Jeg er kontaktlærer og synes det er et fint signal at en gir en liten beklagelse på sms eller mail når noen ikke kommer på foreldremøtene. Det er en del forberedelser fremfor slike møter, og det speiler somregel foreldre sin oppfølging av egne barn og hjem skolearbeid videre - om de er blandt dem som beklager at de ikke kan komme, eller blandt dem som mener at "det kommer uansett ikke noe nytt på disse møtene" . At man ikke kan komme, kan skje den beste. Hos oss var det forresten dårligst oppmøte på de møtene der det skulle velges klassekontakter, og gjett om det ble liv da foreldrene selv valgte å velge via loddtrekning blandt alle barna, og det ikke var hjelp i å holde seg borte, og heller ikke gi beskjed. Jeg er mor selv, jeg synes det er helt utrolig hvor mye enkelte vegrer seg for å stille opp for barnet på arenaer som skole, dugnad og vennskap. Men jeg sier som sagt ikke at ditt tilfelle går under dette. Så altså, gi en liten meld, og be om referat- ingen skade skjedd.Anonymous poster hash: 15c5a...66a Det gjør jo ikke det! Samme babbelet om igjen og om igjen. Gå gjennom planer som vi allerede har lest hjemme, skoleruta for året, turer og skidag, som man uansett får info om. Fellesmøter drar jeg aldri på, de er helt bortkastet, klassemøter drar jeg på da jeg kan, men jeg har til dags dato aldri fått noe ut av et eneste møte. Mobbing og problemer i klassen blir ikke tatt opp på foreldremøter fordi ingen vil nevne det foran foreldrene til det ene barnet som alltid lager trøbbel. Og ikke minst idiotiske "samarbeidsoppgaver", hvor man settes i gruppe og skal skrive et eller annet tull om skolen eller for å bedre samarbeid med lærer. Har jeg noe å ta opp tar jeg det ikke opp foran 30 andre uansett, og gjelder det andre unger i klassen tar jeg det direkte med foreldrene. Foreldremøter er helt unødvendige for å være ærlig. Den eneste grunnen til at jeg stiller opp er fordi jeg ikke skal bli en av de som aldri dukker opp, men jaggu er det to bortkastede timer hvert halvår. Anonymous poster hash: 52c35...7f0 4
Kanutte Skrevet 4. februar 2015 #18 Skrevet 4. februar 2015 På fellesmøter for hele skolen blir det lagt merke til? Dere klarer å plukke ut foreldrene til deres unger blant 100-200 oppmøtte? Eh. Vi bruker fremmøtelister. De som ikke møtte fikk innkalling til nytt møte. Møtte de ikke da fikk de en telefon fra ledelsen.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #19 Skrevet 4. februar 2015 På fellesmøter for hele skolen blir det lagt merke til? Dere klarer å plukke ut foreldrene til deres unger blant 100-200 oppmøtte? Eh. Det gjør jo ikke det! Samme babbelet om igjen og om igjen. Gå gjennom planer som vi allerede har lest hjemme, skoleruta for året, turer og skidag, som man uansett får info om. Fellesmøter drar jeg aldri på, de er helt bortkastet, klassemøter drar jeg på da jeg kan, men jeg har til dags dato aldri fått noe ut av et eneste møte. Mobbing og problemer i klassen blir ikke tatt opp på foreldremøter fordi ingen vil nevne det foran foreldrene til det ene barnet som alltid lager trøbbel. Og ikke minst idiotiske "samarbeidsoppgaver", hvor man settes i gruppe og skal skrive et eller annet tull om skolen eller for å bedre samarbeid med lærer. Har jeg noe å ta opp tar jeg det ikke opp foran 30 andre uansett, og gjelder det andre unger i klassen tar jeg det direkte med foreldrene. Foreldremøter er helt unødvendige for å være ærlig. Den eneste grunnen til at jeg stiller opp er fordi jeg ikke skal bli en av de som aldri dukker opp, men jaggu er det to bortkastede timer hvert halvår. Anonymous poster hash: 52c35...7f0 Helt enig! Er sjeldent noe nytt.. Samme greiene vi har fått papirer på uansett. Anonymous poster hash: 27108...5f0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #20 Skrevet 4. februar 2015 Vi bruker fremmøtelister. De som ikke møtte fikk innkalling til nytt møte. Møtte de ikke da fikk de en telefon fra ledelsen. Herregud, nå må du roe deg. Fellesmøter er fellesmøter, det er ikke noe nytt som blir tatt opp der. Foreldrene har jo allerede fått infoen. Det som er viktig er elevsamtalene! Anonymous poster hash: 27108...5f0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå