Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg tror det kan være dette: når de skar i deg under operasjonen, så blødde det litt. Når vi får et sår, så reagerer blodet med å størkne rundt såret. Det har du sett viss du har fått et skrubbsår f.eks. Da får du en skorpe på. Det er lurt av kroppen, for da stopper vi blødningen. Utenpå kroppen, der vi har "tørr" hud, så detter skorper av etter en stund.

Innvendig i urinrøret har vi et fuktig miljø, og en overflate dekket av slimhinne. Her vil skorper løse seg opp og bli flytende igjen, slik at det fjernes når såret heles. Jeg tror det er dette du har observert. Små klumper i blodet kan også forekomme. Snart blir du nok god som ny, og slipper å bekymre deg over blødninger fra penis :)

Men som sagt legen sa det var 5 mm, og du tror det er noe ufarlig siden det er så lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men som sagt legen sa det var 5 mm, og du tror det er noe ufarlig siden det er så lite?

Jeg kan bare gjøre mer eller mindre kvalifiserte gjetninger basert på det du skriver. Og mine tanker har jeg allerede delt med deg. Den som kan svare deg på dine spørsmål er den legen som opererte deg. Gjør det, og ikke ta til takke med et svar du ikke forstår.

Skrevet

Jeg kan bare gjøre mer eller mindre kvalifiserte gjetninger basert på det du skriver. Og mine tanker har jeg allerede delt med deg. Den som kan svare deg på dine spørsmål er den legen som opererte deg. Gjør det, og ikke ta til takke med et svar du ikke forstår.

Hei, og takk for at du svarer meg. Betyr mye. :)

Fikk brev i posten, der jeg bare skulle til kontroll for å sjekke at alt var i orden på det de fjernet. Men fikk ingen brev om biopsien og hva resultatet er? Er det sånn at hvis man ikke får svar så er prøven normal?

Skrevet

Da møter du til kontrollen, og hører hva de sier!

Dette er en enkel kontroll, noen spørsmål, og kanskje noe gjentatt informasjon. (fordi man vet at pasienter under stress ikke får med seg noe av det vi sier..) De vil bare forsikre seg om at du føler deg trygg, og at du har det bedre med understellet ditt!! ;)

Det er rutine å innkalle til kontroll etter en operasjon. Det er nå over 4 uker siden du fikk utført dette inngrepet. De gjør alltid prøver av vev som fjernes, og dersom noe hadde vært veldig galt - så ville du forlengst blitt oppringt og innkalt.

Lurer bare på en ting, for du virker veldig engstelig.. ; Hva har du fryktet mest??:

Operasjonen? Miste kontroll?? Frykt for å ikke kunne få barn? Frykt for å miste potens? (= hardhet i penis når du er kåt)? Frykt for at det kan være noe så alvorlig som kreft, med masse ubehagelige undersøkelser og behandlinger?

At du skal dø??

Andre ting??

Til slutt vil jeg bare si: "velkommen i en menneskekropp!!"!!

Jeg "bor" også i en sånn, og det gjør også alle andre mennesker. Vi er sårbare, og vi skal dø en dag. Sånn er det.. Noen skal dø i dag, andre skal dø om 2190 dager.. pluss/minus..

Men ditt tisse-drite-problem er helt sikkert ikke noe som du skal bekymre deg over nå!!

Lykke til videre!!

Skrevet

Dette er en enkel kontroll, noen spørsmål, og kanskje noe gjentatt informasjon. (fordi man vet at pasienter under stress ikke får med seg noe av det vi sier..) De vil bare forsikre seg om at du føler deg trygg, og at du har det bedre med understellet ditt!! ;)

Det er rutine å innkalle til kontroll etter en operasjon. Det er nå over 4 uker siden du fikk utført dette inngrepet. De gjør alltid prøver av vev som fjernes, og dersom noe hadde vært veldig galt - så ville du forlengst blitt oppringt og innkalt.

Lurer bare på en ting, for du virker veldig engstelig.. ; Hva har du fryktet mest??:

Operasjonen? Miste kontroll?? Frykt for å ikke kunne få barn? Frykt for å miste potens? (= hardhet i penis når du er kåt)? Frykt for at det kan være noe så alvorlig som kreft, med masse ubehagelige undersøkelser og behandlinger?

At du skal dø??

Andre ting??

Jeg "bor" også i en sånn, og det gjør også alle andre mennesker. Vi er sårbare, og vi skal dø en dag. Sånn er det.. Noen skal dø i dag, andre skal dø om 2190 dager.. pluss/minus..

Men ditt tisse-drite-problem er helt sikkert ikke noe som du skal bekymre deg over nå!!

Lykke til videre!!

Blir mindre engstelig når du skriver, takk før hjelpa - igjen. Jeg er jo 19 år.

Men det du sier er at min biopsi er normal, siden jeg ikke har fått noe brev om den eller blitt oppringt? :)

• 1 måned senere...
Skrevet

At du skal dø??

Andre ting??

Lykke til videre!!

Hei igjen. ;)

Heisann!

Jeg fjernet en 4 mm godartet polypp for ikke så lenge siden. Legen sa at den var veldig fin og at det ikke trengtes videre oppfølging. Men jeg er fortsatt litt redd for at den kan utvikles til noe selv om den er fjernet helt?

Er det sånn at den polyppen som er fjernet helt ikke vil utvikle seg til noe annet mtp på at den er fjernet, eller kan den utvikle seg? Men da hadde vel jeg fått beskjed fra legen om videre oppfølging?

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei igjen. ;)

Heisann!

Jeg fjernet en 4 mm godartet polypp for ikke så lenge siden. Legen sa at den var veldig fin og at det ikke trengtes videre oppfølging. Men jeg er fortsatt litt redd for at den kan utvikles til noe selv om den er fjernet helt?

Er det sånn at den polyppen som er fjernet helt ikke vil utvikle seg til noe annet mtp på at den er fjernet, eller kan den utvikle seg? Men da hadde vel jeg fått beskjed fra legen om videre oppfølging?

Det høres bra ut! En polypp er en liten utvekst, og kan aldri utvikle seg til noe annet enn en polypp. Nå som denne er fjernet trenger du derfor ikke å tenke mer på dette :)

Skrevet

Det høres bra ut! En polypp er en liten utvekst, og kan aldri utvikle seg til noe annet enn en polypp. Nå som denne er fjernet trenger du derfor ikke å tenke mer på dette :)

Hei, og takk for svar igjen kompis.

Grunnen til at jeg spør deg om dette, er at jeg har lest at når man eksempelvis har fjernet en polypp, så må man i regelmessige kontroller, slik at polyppen ikke utvikler seg til noe annet.

Men har også lest at hvis den er under 10mm polypp, min er 5, så trengs ikke disse kontrollene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...