Gå til innhold

A good deed, isn't a good deed, until it's on facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik at gode handlinger/gode gjerninger må legges ut på facebook? Kan man ikke gjøre noe fint for et annet menneske, uten å skulle få skryt fra alle kanter på facebook?

Jeg høres kanskje helt surmaga ut, men jeg blir litt flau på andres vegne når de tar bilde av seg selv, sammen med den som mottok den uselviske handlingen, for så å poste på facebook.

Jeg mener at det er godt at vi kan gjøre fine ting for andre altså! Og syns det er fint å lese om av og til. Men syns det er litt kvalmt at man må ha heiarop og klapp på skulderen for det attpå til.

Hva mener dere?



Anonymous poster hash: 069e6...349
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Horatio Hornblower

Det handler ikke om at man har gjort en god gjerning. Det handler om at man vil ha oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at man har gjort en god gjerning. Det handler om at man vil ha oppmerksomhet.

Det mener jeg også. Og så skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor noe ser igjennom det? ''Så flott gjort av deg xxx, du har virkelig et godt hjerte''.

Kanskje selve handlingen først var rettet mot å gjøre noe fint, men man klarer ikke motstå den der: ''Se på meg, jeg gjorde noe uselvisk!''

Jeg kan ikke tro at noen går ut for å finne en veldedighet sak, slik at de kan poste på facebook om det?

Anonymous poster hash: f9056...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! trodde man gjore gode gjerninger for sin egen del, ikke for og skryte av det etterpå liksom..
at noen gjør en god gjerning for en gammel dame, og så skryter av det på facebook, da mener jeg at man er skikkelig oppmerksomhetsyk.. en god gjerning gjøres jo gjerne for sin egen del, og for at man skal føle seg bra over den gode gjerningen. Har sett flere tilfeller å facebook, vg, andre nettsteder der folk legger ut bilder og skriver om de gode gjerningene dem har gjort, hva er poenget med det egentlig?
Ikke alle trenger og vise hva andre har gjort bra, vi alle gjør bra ting hele tiden.. ..


Men skal også sies at jeg er litt på uenig fronten her også..
jeg for min del kunne nok godt ha lagt ut bilde og en god gjerning tekst på facebook. Men da tror jeg nok poenget mitt ville vært at jeg skulle vise andre at en gjerning ikke alltid trenger og ta så lang tid o.l
om du skjønner hva jeg mener? Så det jeg mener her er nok at man ikke vet hvorfor noen legger ut slikt, fordi det kan for alt vi vet være at dem vil vise andre at dem også burde gjøre gode gjerninger hver dag.. kanskje er det en oppmuntring?? at dem vil at andre skal gjøre det samme når det trengs.
dette ble vell langt, og tror det ble litt rotete også ? .. si ifra så får jeg forklare på nytt :)



Anonymous poster hash: 40223...c53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samaritanselfie bør inn i det norske språk. Anonymous poster hash: 51378...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...