Gå til innhold

Brannsår på finger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg brant fingeren min mens jeg krøllet håret for 5-6 dager siden. Det så fint ut i begynnelsen men ble etterhvert til en blemme som på en eller annen måte revnet. Jeg klarer ikke å ha plaster på såret på grunn av smerter, og det væsker, blør litt og dunker. Noen som vet om jeg burde bare la det være eller hva jeg kan gjøre?

Bilde: http://i57.tinypic.com/1y5ssw.jpg

Anonymous poster hash: ce098...1b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er å gå uten plaster. Om du er bekymret for infeksjon så oppsøk lege

Anonymous poster hash: c9f78...981
  • Liker 1
Skrevet

Gå til lege og så sett på det.

Det er viktig ved brannsår å beholde og beskytte blemmene lengst mulig for å forhindre infeksjoner. Bandasjer!

Anonymous poster hash: 54437...470

Skrevet

Gå til lege og så sett på det.

Det er viktig ved brannsår å beholde og beskytte blemmene lengst mulig for å forhindre infeksjoner. Bandasjer!

Jeg hadde bandasje på det, men det var da jeg tok det av at blemmen revnet, huden satt fast i bandasjen :/ etter det gjør det så vondt å ha den på at jeg klarer ikke.

Anonymous poster hash: ce098...1b8

Skrevet

Vask godt med vann og styr unna kremer og plaster osv og la det tørke opp.

Skrevet

Jeg hadde bandasje på det, men det var da jeg tok det av at blemmen revnet, huden satt fast i bandasjen :/ etter det gjør det så vondt å ha den på at jeg klarer ikke.Anonymous poster hash: ce098...1b8

Derfor bruker vi vasselin nett innerst, så bandasje og plaster.

Vasselin nett får du på apoteket, må være sterilt.

Har hatt 2. Grads forbrenning på to og 3. Grads forbrenning på en finger/hånd. Fordi det ble behandlet riktig har jeg nesten ikke arr i dag. Kjnn negleroten er skadet på 3. Grads fingeren.

Få en lege til å se på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...