Gå til innhold

Binde renten - Lånekassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som tenker å binde renten hos Lånekassen nå mens den er så lav? Evt. for hvor lenge?



Anonymous poster hash: 1d91f...5e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan man ta opp nytt studielån igjen hvis man binder renten?



Anonymous poster hash: 4cf57...389
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Jeg har i 5 år. Leste at en kan når som helst bryte avtalen, men må vente i to mnd før en binder igjen.

Forstod ikke konsekvensene? Noen som vet hva som skjer når en bryter? (Uten om at det blir til flytende de to mnd før en eventuelt binder igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ta opp nytt studielån igjen hvis man binder renten?

Anonymous poster hash: 4cf57...389

Nei.

Anonymous poster hash: 60278...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i 5 år. Leste at en kan når som helst bryte avtalen, men må vente i to mnd før en binder igjen.

Forstod ikke konsekvensene? Noen som vet hva som skjer når en bryter? (Uten om at det blir til flytende de to mnd før en eventuelt binder igjen)

Er vel som alle andre fastrente-avtaler. Du må betale en ekstra avgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bundet den for tre pr nå. Syns det var såpass rimelig og så er det fint å vite nøyaktig hva kostnaden er i en god stund.

Anonymous poster hash: 93f16...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man ta opp nytt studielån igjen hvis man binder renten?

Anonymous poster hash: 4cf57...389

Klart du kan, men da må du først bryte fastrenteavtalen og det koster som regel flesk.

Anonymous poster hash: 81c9d...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også på dette nå, er veldig usikker på om jeg skal binde i 5 eller 10 år.

Samtidig tenker jeg at siden fastrentene de tilbyr er lavere enn flytende rente så forventer de kanskje at de faller ytterligere, og at det kanskje er verdt å vente til neste gang i April? Noen som har noen tanker om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig tenker jeg at siden fastrentene de tilbyr er lavere enn flytende rente så forventer de kanskje at de faller ytterligere, og at det kanskje er verdt å vente til neste gang i April? Noen som har noen tanker om det?

Fastrenten bestemmes av statsobligasjoner (langsiktige statspapirer).

http://www.norges-bank.no/Statistikk/Rentestatistikk/Statsobligasjoner-Rente-Daglige-noteringer/

Disse er nå på sitt laveste, så sannsynligheten er størst for at fastrenten i april vil være lavere enn dagens fastrente, dersom det ikke skjer noen store endringer.

Anonymous poster hash: d2732...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...