AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #1 Skrevet 3. februar 2015 Hei. Vi giftet oss veldig tidlig, og hadde på det tidspunktet ikke mye penger, og mye ble ganske på halv tolv og kompromisser. Det viktigste er jo at vi ble gift, og det ble vi til gagns, og vi hadde jo en fin dag! Men nå har det gått snart ti år. Vi er blitt eldre, mer modne, og vi har vært gjennom, unnskyld språket, jævlig mye drit. Ikke med hverandre; vi har det bedre enn noensinne sammen, men ellers i livet. Nå begynner ting derimot å roe seg ned og bli stabilt og godt igjen, og vi ser fremover <3 Vi har i det siste begynt å snakke om ting vi angrer på med hvordan bryllupet ble/ikke ble, og har fundert på å ha en "renewal of vows"-type dag. Ikke kirke og hele pakka, men ordentlig selskap på linje med et bryllup, middag og dans med familie og venner, hvor vi gjentar løftene våre, og feirer de årene vi har hatt sammen, at vi fortsatt er sammen på tross av alt, og de fine årene som nå ligger foran oss, sammen med menneskene som betyr mest for oss. Men... blir det for dumt? Er det for amerikansk? Hadde dere synes det var teit om det var noen dere kjente? Jeg er veldig usikker, er redd folk kommer til å le av oss og ikke ville komme. Har ikke noen nær kvinnelig familie jeg kan snakke med så derfor spør jeg dere... Anonymous poster hash: 813de...e58 1
BritneyBitch Skrevet 3. februar 2015 #2 Skrevet 3. februar 2015 Tenker du å ha på brudekjole? Forventer dere bryllupsgaver? I så fall høres det litt i overkant/unødvendig ut for min del. Det er veldig flott å feire kjærligheten, men hvor ofte skal dere gjøre dette? Hvert tiende år? To ganger pluss gull- og sølvbryllup?
Gjest Triangel Skrevet 3. februar 2015 #4 Skrevet 3. februar 2015 Jeg ser ikke helt hvorfor dere må feire dette sammen med mange andre - kan dere ikke bare ha en romantisk feiring for dere selv? Det er ikke noe problem å feire kjærligheten, selvsagt - det er jo kjempehyggelig og flere burde gjøre det. Men ved å invitere til storslått feiring så vil folk nok føle at de må kjøpe nye bryllupsgaver til dere og det synes jeg blir helt fe Og hvis dere ønsker å feire sammen med venner og familie så hadde jeg nok bare invitert til en stor fest - uten å nevne at dere skal feire en slags fornying av ekteskapet. Mulig det bare er jeg som tenker sånn? Eller kan dere slå dette sammen med feiring av en rund dag el?
Frida Skrevet 3. februar 2015 #5 Skrevet 3. februar 2015 Jeg synes dette høres ut som en god ide og en koselig fest sammen med slekt og venner. Hvorfor ikke gjøre noe annerledes og unorsk? Lag deres egen dag og feir at dere har kommet gjennom alt sammen! Lykke til! 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #6 Skrevet 3. februar 2015 Kall det 10-årsjubileum og inviter alle dere vil! Send ut invitasjoner hvor dere kort og greit forklarer at dere aldri hadde noen stor bryllupsfeiring da dere giftet dere, men at dere vil ta det igjen nå. Skriv at dere ikke forventer gaver, men at dere håper alle sammen vil komme for å feire sammen med dere. Noen vil føle for å gi gaver uansett, men da har dere i alle fall utelukket muligheten for at noen kan påstå at dere vil ha dobbelt opp med gaver. Jeg ville sett det som veldig koselig å få en slik invitasjon Brudekjole 10 år senere ville kanskje vært litt for amerikansk, men en annen flott kjole ville passet godt. Anonymous poster hash: ad0cd...498 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #7 Skrevet 3. februar 2015 Vi giftet oss også stille og enklet for 12 år siden, pga økonomi og familiesituasjon. Vi har også lyst til å feire litt større senere. Ser for oss en fest på 20 års bryllupsdag. Ikke noe løfter eller seremoni, bare en uformell fest. Anonymous poster hash: 58ce1...100
Gjest Skrevet 3. februar 2015 #9 Skrevet 3. februar 2015 Så lenge det ikke er med bryllupsgaver og brudekjole og ørten offisielle taler syns jeg det høres helt topp ut.
Daria Skrevet 3. februar 2015 #10 Skrevet 3. februar 2015 Helt ærlig synes jeg hele "fornye bryllupsløftene"-konseptet er veldig amerikansk og teit og unødvendig. Hvorfor skal man "fornye" et løfte som er livslangt i utgangspunktet? Jeg ville heller invitert til feiring av 10 års bryllupsdag hvis man har lyst på en markering. Men når det er sagt - hadde noen jeg kjenner invitert til "løftefornyelsesfest" hadde jeg selvfølgelig kommet og holdt munn om hva jeg mente. Man skal ha respekt for andres valg. 2
Anglofil Skrevet 3. februar 2015 #11 Skrevet 3. februar 2015 Nei, jeg synes det høres fint ut jeg. Mvh Yvonne
hjertesukka Skrevet 3. februar 2015 #12 Skrevet 3. februar 2015 Ikke så lenge siden jeg var i et sånt bryllup. Da brudeparet giftet seg for ti år siden, så syklet de til byfogden og giftet seg i hverdagsklær, uten gjester. Og så var de lutfattige studenter på den tiden. Nå er situasjonen en helt annen og de hadde lyst å markere det med familie og venner og hele pakken, brudekjole, kirke og alt. Helt toppers! 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #13 Skrevet 3. februar 2015 Jeg synes det er litt rart. Men må si som Daria; hadde ikke sagt det til dem som hadde invitert meg til noe slikt.Anonymous poster hash: 90cb6...11f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #14 Skrevet 3. februar 2015 Tror jeg hadde venta til en mer naturlig anledning, sølvbryllup eller noe. Jeg er litt der at jeg ikke har behov for å feire alt mulig hele tiden. Men om dere ønsker dette, og liker å stelle til selskap synes jeg dere skal gjøre det Anonymous poster hash: 9128c...7d1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #15 Skrevet 3. februar 2015 Vi har tenkt i samme baner som dere. Vårt bryllup ble bare en kjapp papirseremoni uten verken fest eller bryllupsreise, og i ettertid har det vært litt stusselig. Vi har tenkt noen ganger på at det hadde vært bedre om vi hadde gjort det ordentlig første gang og det er synd det ikke kan gjøres om igjen, men vi har likevel landet på at ok, sånn ble det. Det var faktisk det som var bryllupet vårt, om det nå ble sånn eller slik Så vi har vurdert det og valgte å la være. Synes det blir rart å feire i etterkant, vi er jo godt gifte og fornøyde med det, så jeg føler det blir litt sånn "se på oss, se på oss!" hvis du skjønner? Men tror vi skal koste på oss en ordentlig feiring av et rundt jubileum (men da uten brudekjole og taler). Anonymous poster hash: bda00...a7f
Muscae Skrevet 4. februar 2015 #16 Skrevet 4. februar 2015 Jeg ville tenkt at en hadde vært utro, og at en derfor ville love troskap på nytt.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #17 Skrevet 4. februar 2015 Fornye løfter gjør at jeg tenker overstått krise i forholdet. Heller jubileum, som noen sier. Mannen og jeg skal fornye løfter, men vi skal reise til stedet vi dro på bryllupsreise, alene. Og fornye løfter kun under fire øyne på et sted som betydde mye for oss.Anonymous poster hash: ab0e0...b1a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #18 Skrevet 4. februar 2015 TS her! Nei herre vi skal da ikke ha noen gaver! Dette er noe vi gjør for oss selv, ikke for å tjene på det! Jeg har ikke tenkt å hvit bløtkakekjole nei! En veldig pen, lang kjole ja, men ikke en typiske brudekjole, og hvertfall ikke hvit! Det hadde jeg forøvrig ikke når vi giftet oss heller; vi er ikke veldig tradisjonelle på den biten der. Vi har tenkt til å sammenfalle det med ti års bryllupsdagen vår, trodde jeg sa det i første posten, skulle vært tydeligere der! Når vi giftet oss var vi 21, vi dro til tinghuset, og spiste middag på resturant med foreldrene våre og etterpå ut på bar med noen venner, og det var det. Så vi har liksom ikke hatt noen stor feiring med hele familien og alle vennene. Og det kjenner jeg at jeg har veldig lyst på. Som sagt vi har vært gjennom veldig mange tøffe tak, noe som alle vi kjenner vet om, så jeg tror nok de fleste kommer til å forstå hvorfor vi gjør det og ikke mistenke utroskap e.l. Det kommer jo også til å være et gjennomgående tema, både i løfter og taler, for det er virkelig et levende helvete vi har vært gjennom og vi er blessed som har kommet ut på andre sida i ett stykke, og sammen. Takk for tilbakemeldinger, i det store og hele var det mer positivt enn jeg forventa Anonymous poster hash: af494...3ba 3
Gjest Skrevet 4. februar 2015 #19 Skrevet 4. februar 2015 Sånn som du beskriver det høres det bare flott ut. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå