Gå til innhold

Søvn


Fremhevede innlegg

Gjest Kladden
Skrevet

Om dette er feilplassert beklager jeg, men visste ikke helt hvor jeg skulle plassere det.

Noen kvelder nå har jeg hatt utrolig store problemer med å sovne, så jeg lurte på noen tips iforhold til dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Begrense aktivitet, begrense sterkt lys og begrense tv/data/telefon en times tid før sengetid. Ikke spise seg stappmett rett før du skal sove.

  • Liker 1
Skrevet

Spis en banan, det øker produksjonen av søvnhormonet melatonin

Skrevet

Spis en banan, det øker produksjonen av søvnhormonet melatonin

og melk :)

jeg har problemer med å sove på stigende måne som dem sier, uka før fullmåne sover jeg dårlig og det er vistnok ikke uvanlig. Merket dette godt når jeg jobbet nattevakter og, var mye mer å gjøre de nettene :) Spis en banan og drikk en kopp varm melk, kanksje ta litt magnesium på kvelden, dette er med at musklene slapper bedre av. unngå pc, mobil og tv en time før leggetid og heller les litt eller høre på musikk/radio. Jeg et at man kan bli nesten gal av å ligge og vri seg og ikke få sove!! :murvegg:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...