Gå til innhold

Fra mineralpudder til sunn concealer/foundation?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann damer!

Jeg har testet Bare Minerals tidligere, og det andre kjente mineralpudderet.
Har endt opp med å bruke IDUN Mineral pudder som jeg har vært kjempe fornøyd med da den smelter sammen etter noen minutter på huden og blir som en godt dekkende men lett foundation.

MEN pudderet irriterer huden, slik at jeg må sminke meg mer dagen etter osv pga rødhet og urenheter. Har tørr hud i perioder, men veldig fet i andre perioder, fet t-zone eller blandingshud som det kalles.

Tips til en ren naturlig concealer, pudder eller foundation som ikke irriterer men som kan dekke godt der det trengs? Vil ikke bruke den i hele ansiktet, kun der det trengs og evn på nesa for å skjule hudormerr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maybelline har noen gode press puddere men du må bruke den i hele ansiktet hvis ikke får man skjolder. Er også interessert i å bytte til en jeg kun trenger å bruke på steder som trengs så ansiktet kan være mest naturlig og fri hud som mulig ?

Anonymous poster hash: 07f80...9f5
Skrevet (endret)

Hva med en farget dagkrem, og heller bruke concealer på evt urenheter? Jeg er veldig fornøyd med dermalogica sin sheer tint, den jevner ut huden litt og gir glød, uten å maskere den helt. Jeg bruker fuktighetskrem under de stedene jeg er tørr(dehydrert hud, med litt acne og rødhet). De har en som skal dekke mer, men den har jeg ikke prøvd.

Ellers så reagerte jeg på bareminerals, men jeg bruker nå mineralsminke fra tikei dersom jeg skal pynte meg litt mer. Reagerer ikke negativt på den.

Endret av Eirasi
Skrevet

Nei jeg vil ikke bruke noe som skal ligge over hele ansiktet. Har prøvd farget dagkrem før og syntes det blir skjoldete/stripete, og ser ikke noe poeng i å bruke det når det ikke dekker noe.
MÅ man ha foundation over concealer? Skulle så gjerne bare hatt et pudder eller foundation jeg kan legge på nesevingene, røde merker på haka o.l men vil ha kinn, panne osv helt naturlig uten sminke

Skrevet

Bb cream? Er det et alternativ? Liker veldig godt Jane iredale sin bb cream, dyr men drøy. Dekker godt

Skrevet

Er Glominerals det andre du har brukt? I så fall kan det være bismuth du reagerer på. Både BM og Glo inneholder bismuth. Ville ha prøvd et mineralpudder uten irriterende ingredienser. Hvis du liker glødende finish er Mineral Hygienics fin, hvis du liker det mer matt er Lily Lolo bra. Begge dekker godt. Min favoritt er Jane Iredale Purepressed. Den dekker ikke så mye som de andre to men gir en fin glød og naturlig finish.

Skrevet

Jeg må bare nevne det.. Veldig mange som tror de reagerer på ID reagerer egentlig på kostene deres, så hvis du bruker I.D. kost så kan du prøve å bytte til en annen, så blir det sannsynligvis bedre.

Feks Eco-tools har en rimelig og god muneralfoundation-kost.

Anonymous poster hash: b172c...767

Skrevet

Du reagerer nok på bismuth i Idun, så hvis du unngår den ingrediensen bør det nok gå bra. Anbefaler merket Lily Lolo og Mineralhygienics som begge har god sminke, billig, og minimalt med ingredienser.

Skrevet

Du reagerer nok på bismuth i Idun, så hvis du unngår den ingrediensen bør det nok gå bra. Anbefaler merket Lily Lolo og Mineralhygienics som begge har god sminke, billig, og minimalt med ingredienser.

Enig! Mineral Hygienics er den beste jeg har prøvd! Jeg har sensitiv hud og reagerer ikke på denne i det hele tatt.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Takk :) Ja det kan godt hende, har hørt at bismuth ikke er bra, men trodde faktisk det ikke var i IDUN, har ikke sjekket tok det bare for gitt...

Til deg som nevnte BB cream, så er det HELT uaktualt. BB Cream formula er utviklet i kina for å bleke huden, jeg har tatt kontakt med norske bb cream produsenter som bekrefter at det er blekemiddel i sminken, som de promoterer som bra hvis man vil fjerne arr og merker. Bleking av huden er utbredt i mange fargede land, og langtidskonsekvensene er fatale. Når jeg ønsker så naturlig og kjemikalfri sminke som mulig passer ikke denne typen inn men allikevel takk som tok deg tid til å kommentere.

Forsåvidt så er det hovedsaklig en (dekkende) concealer jeg er på jakt etter, evn en foundation som dekker men samtidig ser naturlig ut slik at jeg kan bruke det på plagede områder uten at det blir seenes ut som en kakete dott mitt på huden. Jeg vil altså bruke minst mulig på hele ansiktet, men noe til bare enkelte områder, uten at det syntes så godt.Tar gjerne i mot fler tips!

Endret av avida30
Skrevet

Takk :) Ja det kan godt hende, har hørt at bismuth ikke er bra, men trodde faktisk det ikke var i IDUN, har ikke sjekket tok det bare for gitt...

Til deg som nevnte BB cream, så er det HELT uaktualt. BB Cream formula er utviklet i kina for å bleke huden, jeg har tatt kontakt med norske bb cream produsenter som bekrefter at det er blekemiddel i sminken, som de promoterer som bra hvis man vil fjerne arr og merker. Bleking av huden er utbredt i mange fargede land, og langtidskonsekvensene er fatale. Når jeg ønsker så naturlig og kjemikalfri sminke som mulig passer ikke denne typen inn men allikevel takk som tok deg tid til å kommentere.

Forsåvidt så er det hovedsaklig en (dekkende) concealer jeg er på jakt etter, evn en foundation som dekker men samtidig ser naturlig ut slik at jeg kan bruke det på plagede områder uten at det blir seenes ut som en kakete dott mitt på huden. Jeg vil altså bruke minst mulig på hele ansiktet, men noe til bare enkelte områder, uten at det syntes så godt.Tar gjerne i mot fler tips!

Oi, nå ble jeg litt skremt... Har noen dødd av å bruke BB-cream? Er det grunnet allergisk reaksjon da?

Anonymous poster hash: b172c...767

Skrevet

Jeg tror du overdriver litt når det gjelder den BB creamen, iallfall de på det europeiske markedet.

Men uansett. Når du skriver IDUN, mener du da ID Bare minerals, eller er det et annet merke som heter IDUN? Dersom du bruker en kost av geitehår så kan denne irritere noe sinnsykt og føre til at det svir. Jeg anbefaler kosten til Sigma (kjøpes på sigmabeauty.com) som er syntetisk og fungerer mye bedre enn kostene til id. Har lest at mange liker kosten til Tikei også. I tillegg må du unngå bismuth. Jeg ville prøvd meg på et mineralpudder uten bismuth og med en annen kost, da tror jeg du kan bli fornøyd.

Anonymous poster hash: c9365...34e

Skrevet

Anbefaler Chanel sin CC cream :rodmer: eller Bourjois healthy mix foundation ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...