Gå til innhold

Til dere som har erkjent at dere drikker for mye...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere for å endre drikkemønster, ev. Hva har dere gjort for å få kontroll på eget alkoholkonsum? Og da snakker jeg ikke om AA og antabus, men rett og slett historiene til dere som har tatt grep og drikker mindre enn før.

Jeg har for høyt konsum, og blir fort for full når jeg drikker. Jeg har hatt alt for høyt tempo i mange år, der god vin har vært en del av livsstilen. Nå har jeg roet ned på absolutt alt, med en delvis sykemelding for stressrelaterte plager.

Jeg elsker å ha et glass vin mens jeg for eksempel bretter klær og ser på en film, men det er aldri nok med ett. På fester har jeg endt opp med å være frivillig sjåfør om jeg i det hele tatt går, fordi jeg er redd for å drikke for mye. Jeg misliker fyll, og kan ikke helt forstå at jeg har havnet inn i dette med lyst på vin hver eneste dag, men slik er det, selv om jeg står i mot så ofte jeg kan. Og det begynte jo som så mange andre med litt vin for å klare å sove.

Jeg røkte i mange år, til jeg bare sluttet en dag, og så meg aldri tilbake, jeg tenker at jeg skal klare det med dette også, og jeg er ikke i kategori alkoholiker. Men drikker helt klart for mye. Noen som er/har vært der jeg er nå?

Anonymous poster hash: 08558...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja for mange år siden var jeg der med altfor mye drikking. Nå klarte jeg selv og kutte drastisk ned og klarte og drikke bare av og til. . Det tok tid og mye abstinenser. Synes du skal kontakte legen din for å få hjelp siden du tydeligvis sliter veldig. Synd at dagene dine blir ødelagt med tanken på alt du skal passe på for å unngå alkohol. Det skaper og mye unødvendige stress som du kanskje ikke trenger akkurat nå.

I dag drikker jeg ikke alkohol i det hele tatt og savner det heller ikke.



Anonymous poster hash: 89b1a...a36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...