Gå til innhold

Er det noe galt med vekta mi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg sånn fancy badevekt på europris. 200 kroner, røverkjøp, sant? Den veier ikke bare i kg, men i fettprosent, muskelmasse, osv. Tenkte dette var kjekt for å se fremgangen min i rene tall siden jeg har begynt å trene. Men i følge den vekta har jeg nå gått ned 10 kg på 8 dager.. Starta på 62, er nå nede i 51. Det stemmer ikke! Det kan umulig stemme! Fettprosenten har også gått fra 27 til 18, og om jeg faktisk hadde gått ned 10 kg hadde det vært rett, men basert på kroppen min er det tydelig at jeg ikke har gått ned så mye.. Bruker også målebånd, der vises det at jeg har gått ned litt, men å gå ned 2 cm rundt bryst, mage, hofter og midje tilsvarer ikke 10 kg.. Hva i alledager gjør jeg feil? Eller er det vekta i seg selv det er noe rart med? Sitter bare her og klør meg i hodet nå.

- Eller er det normalt å gå ned ekstremt mye den første tiden, og så gå opp igjen etterhvert? Målet mitt var jo å holde meg rundt 55 - 60kg, jeg vil bare bygge litt muskler og komme i form..



Anonymous poster hash: 2a487...ed2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig for oss å vite... Se om du kan få veid deg en gang hos en venninne eller noe? Men mer viktig er det jo hvordan du føler deg, ikke tallene.

Anonymous poster hash: da303...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt batteri og se om det hjelper

Vekta er helt ny, batteriene også forsåvidt.. Men kan jo alltids prøve :P

Umulig for oss å vite... Se om du kan få veid deg en gang hos en venninne eller noe? Men mer viktig er det jo hvordan du føler deg, ikke tallene.

Anonymous poster hash: da303...07f

Føler meg jo bedre, og merker jo at treninga hjelper. Tallene i seg selv er ikke viktige i så måte, var bare fordi jeg er nysgjerrig (og så har jeg et lite kontrollbehov, liker å sette opp lister for å ha oversikt..)

Syntes bare det var så himla rart at vekta plutselig viser et helt annet tall enn det som er reelt. Eneste måten jeg kunne ha mistet 10 kg på på så kort tid er om jeg mista ei arm.. Og vannprosenten har tydeligvis steget, så det er heller ikke reelt i forhold til vektnedgangen..?

Kan snike meg på første vekta jeg finner som ikke står her hjemme for å se om det er badevekta det er noe galt med eller om jeg faktisk har mista ei arm uten å legge merke til det.. Hadde sikkert hjulpet å legge ut før og etter-bilde, men det var liksom ikke helt det jeg var ute etter med innlegget :P tror jeg..

Anonymous poster hash: 2a487...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står vekten på samme sted hver gang? Underlag der vekten står har noe å si :)

Mest sannsynlig så har du vel kjøpt en vekt som ikke funker som den skal :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står vekten på samme sted hver gang? Underlag der vekten står har noe å si :)

Mest sannsynlig så har du vel kjøpt en vekt som ikke funker som den skal :P

Den står på samme sted ja, men nå er jeg ikke hundre prosent sikker på at gulvet mitt er helt rett da. Ingenting annet i denne leiligheta som er helt som det skal heller, så om jeg i tillegg har ei badevekt som ikke fungerer optimalt så ville det ikke overraske meg :P

Sånn vekt vil jeg ha!

Badevekt med innebygd motivasjon. "STÅ PÅ, se så mye du har gått ned, Fortsett sånn, flink jente!! 10 kg! STÅ PÅ!"

Anonymous poster hash: 2a487...ed2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det viktig om vekta står på samme sted hver gang? Spør fordi jeg også har ei digitalvekt som har begynt å oppføre seg rart. Den viser ulike tall hver gang jeg flytter på den på badegulvet. Dreier seg om opptil 5 kg forskjell.

Driver og legger inn vekt på Vektklubb hver mandag, og det er jo kjipt om man ikke kan vite om vekta viser riktig..



Anonymous poster hash: 51e39...d0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dette problemet, TS.

Kjøpte først en i et kjent merke, men til en lav pris. Den fungerte som den skulle første gang, men etter det har jeg ikke kunnet stole på den.

En dag veier jeg 40 kilo, mens andre dag veier jeg 67 kilo. Har prøvd å få venner til å teste den for å se om tallet stemmer med deres vekt, men det gjorde den ikke.

Så jeg kjøpte en ny på TGR, og jeg har AKKURAT det samme problemet!

Er det noe jeg gjør feil siden ingen av mine baderomsvekter fungerer, eller har jeg bare hatt uflaks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dette problemet, TS.

Kjøpte først en i et kjent merke, men til en lav pris. Den fungerte som den skulle første gang, men etter det har jeg ikke kunnet stole på den.

En dag veier jeg 40 kilo, mens andre dag veier jeg 67 kilo. Har prøvd å få venner til å teste den for å se om tallet stemmer med deres vekt, men det gjorde den ikke.

Så jeg kjøpte en ny på TGR, og jeg har AKKURAT det samme problemet!

Er det noe jeg gjør feil siden ingen av mine baderomsvekter fungerer, eller har jeg bare hatt uflaks?

Litt greit at jeg ikke er den eneste med det problemet, det betyr at det ikke er jeg som er for dum til å operere ei badevekt i allefall :P

Anonymous poster hash: 2a487...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt greit at jeg ikke er den eneste med det problemet, det betyr at det ikke er jeg som er for dum til å operere ei badevekt i allefall :P

Anonymous poster hash: 2a487...ed2

Eller kanskje vi begge er like dumme :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett vekten på samme plass hver gang, sørg for at det er et rett underlag og hardt uten "give"

Jeg pleier sette vekten på flisene på badet :) passer på at den ikke står i fugesprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfet litt rundt på nettet ang dette "problemet". Ser ut som om digitale badevekter og varmekabler ikke er så gode venner. Noen som vet noe om det?



Anonymous poster hash: 51e39...d0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surfet litt rundt på nettet ang dette "problemet". Ser ut som om digitale badevekter og varmekabler ikke er så gode venner. Noen som vet noe om det?

Anonymous poster hash: 51e39...d0d

Jeg har en badevekt som ikke er digital i alle fall. Den funker fantastisk bra :)

Anonymous poster hash: 50d2e...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfet litt rundt på nettet ang dette "problemet". Ser ut som om digitale badevekter og varmekabler ikke er så gode venner. Noen som vet noe om det?

Anonymous poster hash: 51e39...d0d

Det er i allefall ikke problemet her i såfall. Har ikke en eneste varmekabel i hele leiligheta. Varmer opp med panelovner og stearinlys, og tilbringer mesteparten av vinteren her hjemme under dyna. :fnise: Forbanna kjeller.. Nydelig temperatur om sommeren da.

Anonymous poster hash: 2a487...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en badevekt som ikke er digital i alle fall. Den funker fantastisk bra :)

Anonymous poster hash: 50d2e...1e3

Ja, det enkle er ofte det beste, som kjent. Må få kjøpt meg en sånn gammeldags en - om de fremdeles er å få tak i :)

Anonymous poster hash: 51e39...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...