Gå til innhold

Fryse loff... ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe meg loff... men rekker ikke å spise det opp før det blir tørt og må kastes... Hvis jeg fryser det, smaker det det samme som fersk? Blir det vasset på grunn av isen... eller blir det tørt?

Anonymous poster hash: edaf9...df9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint å fryse loff.

Anonymous poster hash: 82ae2...428

• Liker 1
Skrevet

Det går fint å fryse loff. Blir som den er når den ble pyttet i frysereren. Skorpen vil muligens løsne etterpå, men den smaker det samme.

Skrevet

kan fryste loff brukes til toast?
ts

Anonymous poster hash: 7a72c...79d
Skrevet

Går fint å fryse loff, men frys den samme dagen som du kjøper den.

Veldig lurt å skjære den opp i skiver, så tar du opp og tiner det du trenger hver morgen. Evt. Hver kveld.

Husk tett plastpose og prøv å få så mye luft som mulig ut av posen før du fryser brødet.

Anonymous poster hash: a6972...fe3

• Liker 1
Skrevet

kan fryste loff brukes til toast?ts Anonymous poster hash: 7a72c...79d

Ja, men den bør være tint først.

Anonymous poster hash: a6972...fe3

Skrevet

Tenkt å kjøpe ferdig oppskåret loff... slik at det blir lettere å ta ut de to jeg skal ha vær morgen.

Ts

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg synes loff som har vært nedfryst har lett for å bli ekstremt tørr og stusselig veldig fort. Konsistensen blir en helt annen etter frysing, og jeg synes også smaken taper seg. Som noen over nevnte: skorpen har lett for å falle av. Det eneste jeg ville brukt den til er toast, så hvis det er toast du vil bruke den til er det jo greit. Hvis det er for å servere til gjester - kjøp fersk loff!

Skrevet

Jeg synes loff som har vært nedfryst har lett for å bli ekstremt tørr og stusselig veldig fort. Konsistensen blir en helt annen etter frysing, og jeg synes også smaken taper seg. Som noen over nevnte: skorpen har lett for å falle av. Det eneste jeg ville brukt den til er toast, så hvis det er toast du vil bruke den til er det jo greit. Hvis det er for å servere til gjester - kjøp fersk loff!

Det er toast jeg har tenkt å bruke det til. Klarer ikke "fersk" loff eller brød.

Men toast og ristetbrød, det går fint.. om det er loff uten ubåter i (små frø biter), hvis det er det.. så brekker jeg meg og kaster opp om det er for mye.

Det er den gule "family" (trur jeg) loffen fra rema 1000 jeg har tenkt å kjøpe, kun den jeg klarer.

Ts

Skrevet

Jeg ville ikke spist loff med mindre jeg hadde kraftig diaré, for da trenger man mat som fordøyes lett. :)

Skrevet

Loffen ble tørr etter kun 1 døgn i fryseren. Frokosten kom opp igjen :( Klarte ikke å spise det.
Nå har jeg en hel pakke med loff som må kastes, orker ikke å spy vær eneste morgen.

Ts

Skrevet

Loffen ble tørr etter kun 1 døgn i fryseren. Frokosten kom opp igjen :( Klarte ikke å spise det.

Nå har jeg en hel pakke med loff som må kastes, orker ikke å spy vær eneste morgen.

Ts

Hadde du loffen i en tett pose? Ikke at jeg forstår at tørt brød er et problem når det skal ristes for da blir det tørket uansett?

Prøv halvstekte rundstykker, da steker du bare så mange du trenger hver morgen. Den tørre loffen din kan du gi til fuglene.

Anonymous poster hash: 7f9aa...886

Skrevet

Ts

Hvordan i all verden kan du kjenne at brødet er tørt når det ristes eller blir brukt til toast???

Beklager at jeg spør altså, men er du ekstremt kresen?

• Liker 1
Skrevet

Hvordan i all verden kan du kjenne at brødet er tørt når det ristes eller blir brukt til toast???

Beklager at jeg spør altså, men er du ekstremt kresen?

Jeg er "følsom" når det kommer til brødmat. Og det merkes at det er tørt, selv om at jeg lagde det som toast. Brødet blir brukt til hundmat :)

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...