AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #21 Del Skrevet 2. februar 2015 Drikke tungtvann = darwin award Tungtvann i små mengder er ikke giftig. Lommeboka derimot, vil nok ikke sette pris på det. Anonymous poster hash: d5558...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vux Skrevet 2. februar 2015 #22 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) Nå er knapt noe poeng å diskutere dette videre for meg, for jeg vet fint lite må jeg innrømme, men jeg liker ikke å sitte igjen med antagelsen av det å drikke tungtvann er harmløst. I søk etter LD50 doser, fant jeg følgende kommentar: "Least detectable poison? Some tout deuterium oxide, aka heavy water - though superficially indistinguishable from ordinary water, the extra neutron in each hydrogen nucleus interferes with cell processes, leading to death in weeks, (...)" Riktignok en påstand uten kildereferanse her på nettsida jeg fant, men om ikke annet så virket dette som et potensielt interessant poeng med tanke på spørsmål om grad av dødelighet. Ellers kan man jo gjerne også si at selv gift er ikke giftig bare man får i seg lite nok. Endret 2. februar 2015 av Vux Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #23 Del Skrevet 2. februar 2015 Nå er knapt noe poeng å diskutere dette videre for meg, for jeg vet fint lite må jeg innrømme, men jeg liker ikke å sitte igjen med antagelsen av det å drikke tungtvann er harmløst. I søk etter LD50 doser, fant jeg følgende kommentar: "Least detectable poison? Some tout deuterium oxide, aka heavy water - though superficially indistinguishable from ordinary water, the extra neutron in each hydrogen nucleus interferes with cell processes, leading to death in weeks, (...)" Riktignok en påstand uten kildereferanse her på nettsida jeg fant, men om ikke annet så virket dette som et potensielt interessant poeng med tanke på spørsmål om grad av dødelighet. Ellers kan man jo gjerne også si at selv gift er ikke giftig bare man får i seg lite nok. Det er ikke harmløst, men det krever en god del innsats å dø av det, for du må drikke mer enn kroppen klarer å kvitte seg med, og ikke drikke noe som helst annet over tid. Når tungtvann når den kritiske grensen på femti prosent av væskevolumet blir det dødelig veldig fort. En slurk har ingen betydning, men er neppe helsebringende. Vi har en bitteliten mengde tungtvann i kroppen hele tiden. Kroppen er faktisk full av ting som kan være farlige i høye konsentrasjoner.Anonymous poster hash: f561d...4ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #24 Del Skrevet 2. februar 2015 Ellers kan man jo gjerne også si at selv gift er ikke giftig bare man får i seg lite nok. Jeg vedder på at jeg overlever ett molekyl med en hvilken som helst gift. Anonymous poster hash: f2d91...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #25 Del Skrevet 2. februar 2015 Kan man drikke tungtvann? http://www.nrk.no/verden/--tungtvann-forlenger-livet-1.6327577 Anonymous poster hash: b8ddb...943 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 2. februar 2015 #26 Del Skrevet 2. februar 2015 Det er ikke harmløst, men det krever en god del innsats å dø av det, for du må drikke mer enn kroppen klarer å kvitte seg med, og ikke drikke noe som helst annet over tid. Når tungtvann når den kritiske grensen på femti prosent av væskevolumet blir det dødelig veldig fort. En slurk har ingen betydning, men er neppe helsebringende. Vi har en bitteliten mengde tungtvann i kroppen hele tiden. Kroppen er faktisk full av ting som kan være farlige i høye konsentrasjoner.Anonymous poster hash: f561d...4ad Ikke bare full av den, men kroppen langer masse av det, mavesyre er ikke noe du vil ha utenfor maven, div enzymer ville være ganske nasty om du drakk det i cl mengder osv. Bare urea som vi pisser ut er ganske nasty om du kommer i store konsentrasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2015 #27 Del Skrevet 2. februar 2015 Det sies at tungtvann smaker søtt. Skulle gjerne tatt en liten slurk hadde jeg hatt mulighet til det. Anonymous poster hash: d5558...4cc Du har god smakssans som kan smake nøytroner, som for sikkerhets skyld er uten noen elektrisk lading. Anonymous poster hash: 9548c...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #28 Del Skrevet 3. februar 2015 Hæææææh? Ekke tungtvann et band a? Anonymous poster hash: a79b9...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #29 Del Skrevet 4. februar 2015 Anonymous poster hash: 9548c...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå