Gå til innhold

Begynne med snus?


Gjest Veritaserum

Anbefalte innlegg

Gjest Veritaserum

Kort fortalt: Begynte med snus/røyk (usikker på hva kom først haha) da jeg var 12/13 år gammel. Er nå 23.
Sluttet med snus, brukte røyk for å klare å slutte. Sliter nå med å slutte med røyk (!!)
Så... burde jeg kjøpe meg 2-3 bokser med snus... for så å slutte med snus uten røyk? Det å slutte med snus var lettere enn jeg hadde trudd, men så dum som jeg er så er jeg nå avhengig av røyk! Fader altså, blir sprø snart!

Så... Burde jeg gjøre det... kjøpe noen bokser snus for å slutte med røyk, for så å slutte med snus igjen? Har klart det to ganger før... men begge gangene satt jeg igjen med dumme røyken. Men denne gangen er altså planen å slutte UTEN røyk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det gjør det enklere for deg slik at du til sist slutter med begge deler så ville jeg gjort det :)

Anonymous poster hash: c2a35...330

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

Hvis det gjør det enklere for deg slik at du til sist slutter med begge deler så ville jeg gjort det :)

Anonymous poster hash: c2a35...330

Trur nok at jeg kommer til å klare det.. hvis jeg bare kommer over kneiken med røyk-suget.

Ser nå at det å bruke røyk til å slutte med snus var en dårlig ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke begynn med snus igjen. Å se en snusleppe synes jeg er ekkelt og det er ikke mindre ekkelt med snusbrune tenner og skrekkelig dårlig ånde.



Anonymous poster hash: 17ec6...746
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektronisk sigarett? Langt mindre skadelig, både for helsa og lommeboka, enn snus og røyk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snus er i utgangspunktet et langt mer harmløst produkt, enn det sigaretter er. Om du vil slutte med røyken, kan snusen være et godt alternativ for avvenning. Om du allikevel skulle havne på snusen igjen som fast nytelsesmiddel, er det klart bedre enn røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo bedre at du snuser enn at du røyker, men best om du lar være.

Prøvd nikotinfri snus eller e-sigarett?

Du kan også få piller av legen som hjelper deg å slutte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff snakk om å ha lav disiplin og selvkontroll... Hva med å slutte med begge rusmidlene og heller starte med noe som er bedre for deg - grønn te? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte og snuse for og klare og slutte med røyken, men no klarer jeg jo ikke og slutte og snuse igjen

Anonymous poster hash: bc571...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte og snuse for og klare og slutte med røyken, men no klarer jeg jo ikke og slutte og snuse igjen

Anonymous poster hash: bc571...1a6

Samme her.

Anonymous poster hash: 9deff...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snus er i utgangspunktet et langt mer harmløst produkt, enn det sigaretter er. Om du vil slutte med røyken, kan snusen være et godt alternativ for avvenning. Om du allikevel skulle havne på snusen igjen som fast nytelsesmiddel, er det klart bedre enn røyk.

Ingen vits i å gjenta det samme, så sier bare: Dette.

Anonymous poster hash: db539...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veritaserum

Kommer ikke til å starte med snus for fult, men bare for å klare å slutte med røyk.
Også slutter jeg med snus. Har prøvd nikotinfri snus før, hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet med røyk for 6 år siden ved hjelp av snus. Snuste ei stund (var faktisk røyksugen i begynnelsen selv ved hjelp av snus) også sluttet jeg. Synes faktisk det var lettere å slutte å snuse enn å slutte å røyke. Merket det litt den første uka, men så gikk det over.

(når de verste nikotinabstinensene herjet så løp jeg masse på tredemølle og i skogen, fysisk trening funket skikkelig bra når det verste suget var der!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Veritaserum

Jeg sluttet med røyk for 6 år siden ved hjelp av snus. Snuste ei stund (var faktisk røyksugen i begynnelsen selv ved hjelp av snus) også sluttet jeg. Synes faktisk det var lettere å slutte å snuse enn å slutte å røyke. Merket det litt den første uka, men så gikk det over.

(når de verste nikotinabstinensene herjet så løp jeg masse på tredemølle og i skogen, fysisk trening funket skikkelig bra når det verste suget var der!)

Merker det jeg også nå, den første uken var verst. Men røyk, det er SYKT vanskelig! Så, skal kjøpe meg en boks med snus i dag, og hold meg unna røyk så klart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...