Gå til innhold

Kan man ta spa / basseng som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid og lyst til å kose oss litt før den store tiden kommer og overtar hverdagen vår. Tenker litt på spa hotell men mannen er skeptisk. Han sier at gravide ikke skal bade eller ta spa behandlinger. Stemmer dette ? Kan jeg ikke gjøre noe ?

Anonymous poster hash: 19ce3...f2a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på spa flere ganger i graviditeten, senest i helgen. Har både fått behandlinger og badet. Si fra at du er gravid når du bestiller behandling, så kommer de med forslag. Og pass på at du ikke blir for varm i badstu/boblebad - ta pauser.

• Liker 3
Skrevet

Noen steder vil de eks ikke gi gravide ryggmassasje, så undersøk før dere drar:)

Og man kan bade i vanlig basseng så lenge slimproppen/vannet ikke har fått. Boblebad er ikke anbefalt pga overoppheting, jordmor sa til meg at man eks kunne sitte 5 min så lenge det ikke var ubehagelig..:)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at man ikke bør ta offentlig boblebad som gravid. Jeg spurte om det med overoppheting i boblebad til jordmor, siden vi har jacuzzi hjemme. Da sa hun det verste er bakteriene i boblebadet pga det varme vannet, hjemme gjorde det ikke noe, men man skulle avstå fra offentlig. Basseng er helt greit, jeg går på bekkentrening for gravide i basseng hver uke. Det er visse spabehandlinger gravide skal holde seg unna pga de eteriske oljene de bruker. Det er hva jeg har hørt, men sjekk det ut :)

Skrevet

Det er jo noen behandlinger der en må ligge på ryggen lenge, og det er jo ofte ikke behagelig som gravid, om det presser på blodårene(vena cava).

Gjest Magdalene
Skrevet

Offentlig boblebad bør du holde deg unna, ellers kan du kose deg der 😊

Skrevet

Både jordmor og lege fortalte meg at det ikke er en god ide fordi man blir fort veldig varm og det er ikke bra for babyen! Men massasje kan du sikkert få hvis du liker å ligge på ryggen. Hold deg unna boblebad o.l.

Anonymous poster hash: 66ee0...a6c
  • Liker 1
Skrevet

Infeksjonsfaren er minimal så lenge slimproppen er intakt.

Skrevet

Både jordmor og lege fortalte meg at det ikke er en god ide fordi man blir fort veldig varm og det er ikke bra for babyen! Men massasje kan du sikkert få hvis du liker å ligge på ryggen. Hold deg unna boblebad o.l.

Anonymous poster hash: 66ee0...a6c

Du kan fint ligge både på magen og på siden, eller sitte under massasjen!

Mange har spesielle benker for gravide med et digert hull til magen, jeg brukte selv en slik da jeg var 6-7 mnd på veg.

Massasje som gravid er nydelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...