AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #1 Skrevet 1. februar 2015 Spør her også, kansje flere som vet.. I det siste har jeg fått kraftige blodtrykksfall helt plutselig. Det kommer når jeg står, ikke når jeg reiser meg opp.. Tror i hvert fall det er det det er.. Begynner med at jeg blir skikkelig varm i hodet og resten av kroppen, synet flimrer og blir veldig uklart. Kroppen blir helt gele. Jeg blir helt blek, og kaldsvetten renner. Dette fortsetter etter jeg har sittet ned og fått i meg vann også. Noen ganger begynner jeg og kaste opp, evt svimer av. Ofte når jeg sitter stille så begynner det å prikke voldsomt i hodet og ansiktet. Hva i all verden kan jeg gjøre med dette?!? Har skjedd 2 ganger på jobb, en helt ny jobb. Det er så flaut, jeg vil jo ikke være hun nye som blir dårlig hele tiden!Anonymous poster hash: 239ad...fce
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #2 Skrevet 1. februar 2015 TS, dette spør du ikke om på et forum! Kom deg til legen! Anonymous poster hash: 5b950...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #3 Skrevet 1. februar 2015 Forstår du spør her jeg, regner med du er fortvilet. MEN du bør absolutt sjekke dette hos lege. Det trenger ikke være noe spesielt farlig, men er luft å få tatt blodprøver evnt EKG for å være på den sikre siden. Det kan være alt fra lav HB, mangel på forskjellige vitaminer, litt lavt blodsukker eller at du drikker for lite, stram musklatur, stress. Det er umulig å si noe for oss. Har nevnt noe det kan være, men understreker igjen at du må til lege for å finne utav det og for å få rett behandling. Anonymous poster hash: ba5c7...8a5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #4 Skrevet 1. februar 2015 Sjekk hos legen. Kan være noe sirkulasjonsforstyrrelser som trenger oppmerksomhet. Anonymous poster hash: 93bd8...a4a 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #5 Skrevet 1. februar 2015 Drikk masse vann! Hos meg skjer det når jeg ikke drikker nok.Anonymous poster hash: 9f2f6...f5a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2015 #6 Skrevet 1. februar 2015 Spiser du nok? Anonymous poster hash: 75c4d...142
Gjest Lite nytt Skrevet 1. februar 2015 #7 Skrevet 1. februar 2015 Vet du hva blodtrykket ditt ligger på til vanlig? Jeg har naturlig lavt blodtrykk og får disse blodtrykksfallene i hytt og pine. Jeg kan sitte så kommer dem, jeg kan ha stått en stund også kommer det plutselig. Ingen forvarsel her. Dusjer jeg for lenge i varmt vann så besvimer jeg i dusjen (varmen utvider blodårene og da faller også trykket yttligere). Det er ikke noe verken jeg eller legene kan gjøre med dette... Jeg drikker masse, spiser (generelt) nok. Treningen har økt blodtrykket noe, men ikke opp til såkalt "normalt blodtrykk". Legene vil ikke at jeg skal øke saltinntaket heller. Du nevner andre symptoner som sier at du bør dra til legen for å få dette sjekket! Gjør det. Asap!
Gjest Runforit Skrevet 1. februar 2015 #8 Skrevet 1. februar 2015 Spør her også, kansje flere som vet.. I det siste har jeg fått kraftige blodtrykksfall helt plutselig. Det kommer når jeg står, ikke når jeg reiser meg opp.. Tror i hvert fall det er det det er.. Begynner med at jeg blir skikkelig varm i hodet og resten av kroppen, synet flimrer og blir veldig uklart. Kroppen blir helt gele. Jeg blir helt blek, og kaldsvetten renner. Dette fortsetter etter jeg har sittet ned og fått i meg vann også. Noen ganger begynner jeg og kaste opp, evt svimer av. Ofte når jeg sitter stille så begynner det å prikke voldsomt i hodet og ansiktet. Hva i all verden kan jeg gjøre med dette?!? Har skjedd 2 ganger på jobb, en helt ny jobb. Det er så flaut, jeg vil jo ikke være hun nye som blir dårlig hele tiden!Anonymous poster hash: 239ad...fce Dette skjedde plutselig med meg. Viste seg at jeg var gravid....
MiriamHø Skrevet 1. februar 2015 #9 Skrevet 1. februar 2015 Ortostatisk blodtrykksfall kaller vi det, når blodtrykket faller når du reiser deg fort opp eller står. Men du skrev at det ikke skjer når du reiser deg fort opp? Jeg vil anbefale deg å gå til legen for å ta Blodtrykk i 3 intervaller når du reiser deg opp, for å sjekke om det er utslag på ortostatisk blodtrykksfall. Ellers så vil jeg anbefale deg å ta blodprøver, sjekke om blodsukkeret er greit og gjerne ta et EKG av hjertet ditt for å sjekke om det er noe forstyrrelser i hjertet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå