Gjest pace Skrevet 8. august 2004 #1 Skrevet 8. august 2004 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...ticle843870.ece Er det rekordmange asylsøkere til landet vårt, eller har Norge fått for mange mennesker og blitt for fattig? I noe som vi vet kommer til å bli en enorm kritisk befolkningsvekst periode i de neste 50-100 år i fattige land, hvorfor sender vi så mye folk ut ditt? Hvorfor sendes kriminelle vekk når de bare kommer til å få gjøre de kriminelle handlingene sine lettere til det dårligerestilte landet de kommer til?
Gjest Poirot Skrevet 8. august 2004 #2 Skrevet 8. august 2004 De sendes ut fordi de ikke oppfyller kravene om å bli reknet som flyktning, samt at det er nye regler for i hvilket land en søknad skal behandles. Ankommer man Europa i Spania, er det i Spania søknaden om asyl skal behandles. Drar man da videre til Norge, vil man bli sendt tilbake til Spania.
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2004 #3 Skrevet 8. august 2004 Du kobler innvandring til kriminalitet. synd. Mesteparten er jo kjempekjekke folk. vet du, det er ganske mange SVENSKER/dANSKER I LANDET. dU MENER VEL DET SAMME FOR DEM?
nat26 Skrevet 9. august 2004 #4 Skrevet 9. august 2004 Jeg tror Poirot snakket om de som kommer hit og søker asyl.Ikke alle utlendinger regner jeg med.
Gjest Poirot Skrevet 9. august 2004 #5 Skrevet 9. august 2004 Jeg tror Poirot snakket om de som kommer hit og søker asyl.Ikke alle utlendinger regner jeg med. Ja, det fremgikk jo ganske tydelig. Hvilket også var det hovedinnlegger snakket om, slik jeg forstod det. Forøvrgi koblet jeg OVERHODET ikke sammen asylsøkere og kriminalitet, jeg redgjorde for deler av den internasjonale Dublinkonvensjonen og behandling av asylsøknader, samt norsk lov om utsending av kriminelle.
Gjest pace Skrevet 9. august 2004 #6 Skrevet 9. august 2004 Takk for faktainfo'n. Men jeg tror kanskje de snakker om mere enn bare asylsøkere? "Et nytt statlig transportkorps jobber for fullt med å følge asylsøkere og andre utlendinger til destinasjoner over hele verden" Det var kanskje ikke så god artikkel..
Gjest Valhalla Skrevet 9. august 2004 #7 Skrevet 9. august 2004 vet du, det er ganske mange SVENSKER/dANSKER I LANDET. dU MENER VEL DET SAMME FOR DEM? Det der får deg til å se ut som en skrulling,du vet veldig godt hva det handler om
Gjest Poirot Skrevet 9. august 2004 #8 Skrevet 9. august 2004 Takk for faktainfo'n. Men jeg tror kanskje de snakker om mere enn bare asylsøkere? "Et nytt statlig transportkorps jobber for fullt med å følge asylsøkere og andre utlendinger til destinasjoner over hele verden" Det var kanskje ikke så god artikkel.. Finnes mange andre utlendinger som begår kriminelle handlinger, eks butikktyvligaer, narkotikasmuglere osv. De soner sin straff og blir transportert ut stadig vekk (det er bare det at avisene ikke skriver så mye om det, så folk tror ikke at det skjer. Men det gjør det altså.)
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2004 #9 Skrevet 16. august 2004 det må da være lov å diskutere innvandrerpolitikk uten at man blir kalt for rasist..!!! ah, blir så forbanna... sa nei til å være med en neger på nachspiel engang. RASIST! sa han. Det er de som er rasister........................ :evil: :evil:
Gjest Valhalla Skrevet 16. august 2004 #10 Skrevet 16. august 2004 Innvandring og islam har lenge vært hellige kuer,men nå når nok mennesker har fått opp øynene er det vanskelig å ignorere :-)
Gjest TomKrus Skrevet 16. august 2004 #11 Skrevet 16. august 2004 Innvandring og islam har lenge vært hellige kuer' date='men nå når nok mennesker har fått opp øynene er det vanskelig å ignorere :-)[/quote'] Ja, for innvandring har aldri blitt diskutert før. Du var kanskje ikke så interessert i slikt på nittitallet? I gamle dager satt Jack Kjus og sa til norske krigsfanger at nazistenes konsentrasjonsleire var oppspinn og at adoptivbarn skulle kunne tvangssteriliseres, så slikt har vært diskutert heftigere før.
Gjest Valhalla Skrevet 16. august 2004 #12 Skrevet 16. august 2004 Vet jeg vel,men ikke på en skikkelig måte. Og de mer moderate ble møtt med dritt også.
Gjest Den utstødte Skrevet 16. august 2004 #13 Skrevet 16. august 2004 Det er blitt et globalt problem med innvandrere og ubegrunnete flyktninger. Her er et annet forum hvor saken diskuteres uten norske filtere: http://p197.ezboard.com/ftheantijihadforum...icID=3438.topic
Gjest Valhalla Skrevet 17. august 2004 #14 Skrevet 17. august 2004 Ikke så globalt,gjelder først og fremst europa som er på vei mot å utslette seg selv og sin egenart
Gjest Poirot Skrevet 17. august 2004 #15 Skrevet 17. august 2004 Ikke så globalt' date='gjelder først og fremst europa som er på vei mot å utslette seg selv og sin egenart[/quote'] Vet du hvor mange millioner flyktninger fattige land tar imot hvert år? Og så sitter du og snakker om at Europa utsletter seg selv?
Gjest Valhalla Skrevet 17. august 2004 #16 Skrevet 17. august 2004 Og har du sett hvordan disse flyktningene ofte lever? De blandes ikke inn i befolkningen,men puttes i leire mens rikere land kommer og henter dem sånn nå og da. Flyktninger er ikke problemet,det er en minimal del av de som kommer. Det er asylindustrien jeg vil til livs
Gjest Poirot Skrevet 17. august 2004 #17 Skrevet 17. august 2004 Flyktninger er ikke problemet,det er en minimal del av de som kommer. Det er asylindustrien jeg vil til livs Du er klar over at en asylsøker som får innvilget søknaden sin da er anerkjent som flyktning?
Gjest Valhalla Skrevet 17. august 2004 #18 Skrevet 17. august 2004 På shaky grunnlag,de som kommer gjennom kvoten vet vi er flyktninger
Gjest Poirot Skrevet 17. august 2004 #19 Skrevet 17. august 2004 På shaky grunnlag' date='de som kommer gjennom kvoten vet vi er flyktninger[/quote'] OK. Du har mao en egen definisjon for hva som er å rekne som flytning, og der er det KUN kvoteflyktninger (noen få hundre i året) som er funnet verdige.
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #20 Skrevet 17. august 2004 På shaky grunnlag' date='de som kommer gjennom kvoten vet vi er flyktninger[/quote'] Dette er jo flott - allerede på forhånd har man bestemt seg for antallet(kvoten-) som kvalifiserer til å være flyktninger. "Nei, beklager nå må dere slutte å krige her nede, for flyktningekvoten vår er allerede fyllt opp"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå