Gå til innhold

Spise "middag" klokken 2 om natten...


Gjest Veritaserum

Anbefalte innlegg

Gjest Veritaserum

Har ikke spist i hele dag, har vært sliten og trøtt, så har sovet i hele dag.
Er skikkelig sulten, men usikker på om jeg skal lage meg middag nå.... Er det dumt? Har ikke brødskive eller noe frukt, så ikke noe lett å lage.

Tenkte på en pastarett eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor må du spørre fremmede mennesker på nett om dette? Har du lyst, har du lov.



Anonymous poster hash: 046ae...6aa
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epirisk forskning viser at nattmat ofte medfører angst og hodepineliknende symptomer dagen derpå.



Anonymous poster hash: b040c...dcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av det moderne menneskets største problem er at det tror klokken styrer alt.

Kroppen sier ifra når den er sulten, og da skal du gi den mat, mer komplisert er det ikke.



Anonymous poster hash: c058c...bae
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste middag nå nettopp:) Og det smakte like godt som på dagen. Hvis du ikke har naboer som blir sure er det bare å kjøre på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Veritaserum

Et av det moderne menneskets største problem er at det tror klokken styrer alt.

Kroppen sier ifra når den er sulten, og da skal du gi den mat, mer komplisert er det ikke.

Anonymous poster hash: c058c...bae

Hvorfor er folk så negative til at man spiser så sent da? Hmmm. Men da blir det pasta! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er folk så negative til at man spiser så sent da? Hmmm. Men da blir det pasta! :D

Fordi de er slike mennesker som tror at klokka styrer alt..

SPIS og vær glad

Anonymous poster hash: c058c...bae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser når jeg er sulten, hva klokka viser bryr meg ikke. Spis og kos deg :)



Anonymous poster hash: 088d1...c32
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av det moderne menneskets største problem er at det tror klokken styrer alt.

Kroppen sier ifra når den er sulten, og da skal du gi den mat, mer komplisert er det ikke.

Anonymous poster hash: c058c...bae

Du har nok misforstått. Det var nok ikke derfor TS spurte. Ernæringsfysiologer anbefaler jo ikke å spise et stort måltid etter et visst klokkeslett på kvelden nettopp på grunn av at man sover i 7-8 timer. Det er ikke klokkeslettet i seg selv som er problemet.

Anonymous poster hash: 51ed7...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok misforstått. Det var nok ikke derfor TS spurte. Ernæringsfysiologer anbefaler jo ikke å spise et stort måltid etter et visst klokkeslett på kvelden nettopp på grunn av at man sover i 7-8 timer. Det er ikke klokkeslettet i seg selv som er problemet.

Anonymous poster hash: 51ed7...541

Men det det virker som om ernæringsfysiologer ikke forstår, er at alles kropper er forskjellige! Selvfølgelig, forbrenning og slikt går gjerne ned om natten (uten at jeg husker den medisinske årsaken/term, osv), og mange sliter med å sove om de spiser mye på kveldstid. Men mange andre igjen gjør ikke det. Jeg kan fint spise et typ middagsmåltid klokken 02:00 om natten, null problem! Men andre i min omganskrets kan ikke spiser mer enn toppen et knekkebrød etter klokken 18:00.

Min konklusjon er at det ikke er dumt å lage seg et større måltid om man er sulten.

Anonymous poster hash: 9d262...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...