Gå til innhold

Rødhet og nedsatt syn på ene øyet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vært rød på ene øyet et par måneder nå. Er rød på hele øyet, ikke noe blodsprengt et spesielt stel. Det har vært rødere enkelte morgener tidligere, men nå er det stort sett likt hele tiden. Har ikke smerter, tørrhet eller irritasjon, men har litt dårligere syn på det merker jeg. Har fjernet en betennelseskul i nedre øyelokket i høst, men merker ikke noe ubehag etter dette. Bruker linser til vanlig.

Noen som vet hva dette kan være?

Anonymous poster hash: 246f0...700

Anonymous poster hash: c9adc...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Jeg vært rød på ene øyet et par måneder nå. Er rød på hele øyet, ikke noe blodsprengt et spesielt stel. Det har vært rødere enkelte morgener tidligere, men nå er det stort sett likt hele tiden. Har ikke smerter, tørrhet eller irritasjon, men har litt dårligere syn på det merker jeg. Har fjernet en betennelseskul i nedre øyelokket i høst, men merker ikke noe ubehag etter dette. Bruker linser til vanlig.

Noen som vet hva dette kan være?

Anonymous poster hash: 246f0...700

Anonymous poster hash: c9adc...14c

Har du rødt øye må du oppsøke optiker og la linsene ligge! Det kan være betennelse og da skal ikke linser brukes. Ser du på hele øyet, eller faller deler bort, som at du kun ser fra nedre halvdel av øyet og ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på hele øyet, ser bare litt dårligere. Burde egentlig ikke brukt linser nei, men brillene mine er i utgangspunktet litt svake (bruker de jo aldri), så synet blir irriterende dårlig på det røde øyet om jeg bruket brillene.

Ts

Anonymous poster hash: c9adc...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta øyeblikkelig av deg linsene! Oppsøk fastlegen og få henvisning til øyenlege.



Anonymous poster hash: 4d348...111
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Ser på hele øyet, ser bare litt dårligere. Burde egentlig ikke brukt linser nei, men brillene mine er i utgangspunktet litt svake (bruker de jo aldri), så synet blir irriterende dårlig på det røde øyet om jeg bruket brillene.

Ts

Anonymous poster hash: c9adc...14c

Da er det bedre at du ser litt dårligere altså! Jeg ha vært borti linsebrukere som ikke kan bruke linser etter slike ting. Ta de av, kom deg til optiker som evt kan lage en haste hennvisning til øyelege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer! Ut med linsene. Bedre å se litt dårlig frem til du får fikset problemet, eller kjøpt nye briller, enn å ødelegge synet for evig. For det er det du risikerer! Det kan være reaksjon på linsen, og da blir det hvertfall vondt verre! Så oppsøk optiker (De kan i snitt mye mer enn fastlegen nåe det gjelder øyne og linser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...